Mówi: | Krzysztof Kłapa |
Funkcja: | dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich |
Firma: | McDonald’s Polska |
McDonald's zwiększa zatrudnienie. Wakacyjna oferta pracy dla młodocianych
Przed sezonem letnim rośnie zainteresowanie firm rekrutacją pracowników. McDonald’s Polska aktywnie zachęca młodocianych do podjęcia pracy w czasie tegorocznych wakacji. Sieć restauracji, która tylko w tym roku stworzy tysiąc nowych miejsc pracy, po raz kolejny prowadzi nabór do pracy w sezonie letnim. Za zgodą Państwowej Inspekcji Pracy oferuje młodzieży pracę w swoich lokalach. zachęcając umową o pracę, atrakcyjnymi stawkami i elastycznym grafikiem godzin.
– „Zarób na wakacje”, to jedna z inicjatyw realizowanych aktualnie przez naszą firmę. Tym razem zwracamy się z konkretną ofertą pracy wakacyjnej także do ludzi bardzo młodych – młodocianych w wieku 16-18 lat. Tradycyjnie na sezon letnich wakacji przygotowaliśmy dla nich ciekawą propozycję pracy. Możliwość zarobienia własnych pieniędzy, zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych, poznania ludzi i pracy w fajnym zespole – mówi agencji informacyjnej Newseria Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich McDonald’s Polska.
Oferta pracy w okresie letnim to bardzo często zatrudnienie na umowy cywilnoprawne, a więc umowy o dzieło lub zlecenie. Inaczej jest w przypadku McDonald’s Polska. Firma oferuje zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę.
O etat może się starać każda osoba już od 16. roku życia. Warunkiem jest posiadanie zaświadczenia od lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań oraz zgoda rodziców lub opiekunów prawnych w przypadku osoby młodocianej.
– Tu rodzi się pytanie, w czym jesteśmy lepsi z naszą ofertą na rynku pracy. Przede wszystkim w tym, że oferujemy konwencjonalną umowę o pracę. Dotyczy to każdej osoby zatrudnionej, także tych pracujących w niepełnym wymiarze czasu pracy. Oferujemy godziwe zarobki, pracę w ciekawym zespole i co ważne, dajemy możliwość dopasowania grafiku do indywidualnych potrzeb. To atrakcyjna oferta nie tylko dla młodych osób, lecz także dla każdego zainteresowanego dłuższym zatrudnieniem – mówi Krzysztof Kłapa.
Ofert pracy młodzież może szukać m.in. w lokalnych urzędach pracy, ochotniczych hufcach pracy, bezpośrednio u wybranych pracodawców oraz w internecie. McDonald’s Polska wychodzi szukającym pracy naprzeciw.
– Jedna z inicjatyw przygotowana dla rynku warszawskiego to dzień otwarty w naszych restauracjach. To nic innego jak wyjście naprzeciw kandydatom. Będziemy czekali w naszych restauracjach w środę 24 czerwca na wszystkich chętnych. Chcemy opowiedzieć o pracy, odpowiedzieć na pytania, pokazać restauracje oraz powiedzieć na czym praca będzie polegała – mówi Krzysztof Kłapa.
Polskie prawo zezwala na zatrudnianie osób młodocianych. Pracę może podjąć już osoba, która ukończyła 16. rok życia, może ona jednak wykonywać tylko prace lekkie. Nie może pracować dłużej niż 8 godzin dziennie. W przypadku, gdy dobowy wymiar czasu jest dłuższy niż 4,5 godziny, pracownikowi młodocianemu przysługuje wliczana do czasu pracy płatna przerwa trwająca nieprzerwanie pół godziny.
Czytaj także
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-05-27: Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-23: Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy
- 2025-05-28: UE przywraca ograniczenia handlowe z Ukrainą. Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram
- 2025-06-06: Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-06-04: Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
- 2025-05-23: Maciej Rock: Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.