Mówi: | Krzysztof Kłapa |
Funkcja: | dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich |
Firma: | McDonald’s Polska |
McDonald's zwiększa zatrudnienie. Wakacyjna oferta pracy dla młodocianych
Przed sezonem letnim rośnie zainteresowanie firm rekrutacją pracowników. McDonald’s Polska aktywnie zachęca młodocianych do podjęcia pracy w czasie tegorocznych wakacji. Sieć restauracji, która tylko w tym roku stworzy tysiąc nowych miejsc pracy, po raz kolejny prowadzi nabór do pracy w sezonie letnim. Za zgodą Państwowej Inspekcji Pracy oferuje młodzieży pracę w swoich lokalach. zachęcając umową o pracę, atrakcyjnymi stawkami i elastycznym grafikiem godzin.
– „Zarób na wakacje”, to jedna z inicjatyw realizowanych aktualnie przez naszą firmę. Tym razem zwracamy się z konkretną ofertą pracy wakacyjnej także do ludzi bardzo młodych – młodocianych w wieku 16-18 lat. Tradycyjnie na sezon letnich wakacji przygotowaliśmy dla nich ciekawą propozycję pracy. Możliwość zarobienia własnych pieniędzy, zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych, poznania ludzi i pracy w fajnym zespole – mówi agencji informacyjnej Newseria Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich McDonald’s Polska.
Oferta pracy w okresie letnim to bardzo często zatrudnienie na umowy cywilnoprawne, a więc umowy o dzieło lub zlecenie. Inaczej jest w przypadku McDonald’s Polska. Firma oferuje zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę.
O etat może się starać każda osoba już od 16. roku życia. Warunkiem jest posiadanie zaświadczenia od lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań oraz zgoda rodziców lub opiekunów prawnych w przypadku osoby młodocianej.
– Tu rodzi się pytanie, w czym jesteśmy lepsi z naszą ofertą na rynku pracy. Przede wszystkim w tym, że oferujemy konwencjonalną umowę o pracę. Dotyczy to każdej osoby zatrudnionej, także tych pracujących w niepełnym wymiarze czasu pracy. Oferujemy godziwe zarobki, pracę w ciekawym zespole i co ważne, dajemy możliwość dopasowania grafiku do indywidualnych potrzeb. To atrakcyjna oferta nie tylko dla młodych osób, lecz także dla każdego zainteresowanego dłuższym zatrudnieniem – mówi Krzysztof Kłapa.
Ofert pracy młodzież może szukać m.in. w lokalnych urzędach pracy, ochotniczych hufcach pracy, bezpośrednio u wybranych pracodawców oraz w internecie. McDonald’s Polska wychodzi szukającym pracy naprzeciw.
– Jedna z inicjatyw przygotowana dla rynku warszawskiego to dzień otwarty w naszych restauracjach. To nic innego jak wyjście naprzeciw kandydatom. Będziemy czekali w naszych restauracjach w środę 24 czerwca na wszystkich chętnych. Chcemy opowiedzieć o pracy, odpowiedzieć na pytania, pokazać restauracje oraz powiedzieć na czym praca będzie polegała – mówi Krzysztof Kłapa.
Polskie prawo zezwala na zatrudnianie osób młodocianych. Pracę może podjąć już osoba, która ukończyła 16. rok życia, może ona jednak wykonywać tylko prace lekkie. Nie może pracować dłużej niż 8 godzin dziennie. W przypadku, gdy dobowy wymiar czasu jest dłuższy niż 4,5 godziny, pracownikowi młodocianemu przysługuje wliczana do czasu pracy płatna przerwa trwająca nieprzerwanie pół godziny.
Czytaj także
- 2024-07-22: Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
- 2024-07-18: Sebastian Wątroba: Uwielbiamy wakacje nad Bałtykiem. Aby spędzić je pod palmami, wcale nie musimy wyjeżdżać do ciepłych krajów, wystarczy przyjechać do Międzyzdrojów
- 2024-07-10: Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem
- 2024-07-08: Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
- 2024-07-18: Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych
- 2024-07-04: Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
- 2024-06-28: Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają
- 2024-06-26: W lasach, na plażach i górskich szlakach zalegają tony plastikowych odpadów. To katastrofa dla środowiska
- 2024-07-16: Handel odczuwa kryzys demograficzny. Pracownicy zagraniczni i automatyzacja sposobem na niedobór kadr
- 2024-06-05: WiseEuropa: reforma unijnego rynku energii ma chronić odbiorców przed skokami cen. Dla Polski nie będzie rewolucyjną zmianą [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/677-bgk,w_274,_small.jpg)
Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój
Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lichthund-gielda-foto,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.