Newsy

Co czwarty Polak uważa, że poświęca rodzinie zbyt mało czasu. Podobny odsetek chciałby, by jego partner znalazł dla rodziny więcej czasu

2016-05-25  |  06:35
Mówi:Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji, Provident Polska

Małgorzata Domaszewicz, kierownik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu, Provident Polska

  • MP4
  • Rośnie odsetek osób, które mają poczucie winy z powodu zbyt dużego zaangażowania w pracę i braku czasu dla rodziny, a zwłaszcza dla dzieci – wynika z Barometru Providenta. Obecnie tak uważa 28 proc. Polaków, o 6 pkt proc. więcej niż przed rokiem. To głównie wynik zmiany nastawienia mężczyzn.

    – Dużymi krokami zbliżają się Dzień Matki i Dzień Dziecka, to dobra okazja, by zapytać Polaków, ile czasu spędzają ze swoimi dziećmi, ile czasu chcieliby spędzić, ile czasu poświęcają rodzinie. Według tegorocznych badań Barometru Providenta 28 proc. Polaków deklaruje, że spędza zbyt mało czasu ze swoimi dziećmi. Jest to o 6 pkt proc. więcej niż w ubiegłym roku – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji, Provident Polska. – Co ciekawe, wynika to przede wszystkim z faktu, że coraz więcej ojców odczuwa potrzebę poświęcenia czasu swoim dzieciom.

    Przed rokiem jedynie nieco co czwarty ojciec uważał, że spędza ze swoim pociechami zbyt mało czasu i zbyt mało poświęca im uwagi. Tegoroczne badania wskazują na wzrost tego odsetka o 10 pkt proc.

    – Miejmy nadzieję, że wynika to z tego, że coraz bardziej i coraz częściej edukujemy ojców na temat tego, jak wartościowe jest świadome ojcostwo i jak bardzo warto przywiązywać do tego uwagę, a nie z powodu braku czasu – mówi Karolina Łuczak.

    W przypadku kobiet odsetek zarzucających sobie brak czasu dla rodziny wynosi tyle, ile przed rokiem – 20 proc. Jednocześnie 26 proc. wszystkich pytanych chciałoby, żeby ich partner lub partnerka przeznaczali więcej godzin na życie rodzinne. Natomiast aż 61 proc. badanych jest zdania, że spędza z rodziną dokładnie tyle czasu, ile potrzeba. Zaledwie co 10. pytany chciałby, by jego partner lub partnerka zarabiali więcej pieniędzy kosztem życia rodzinnego.

    – Wierzymy, że jakość życia można trwale ulepszać i zmieniać dzięki edukacji – mówi Małgorzata Domaszewicz, kierownik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Provident Polska. – Dlatego większość naszych działań społecznych koncentrujemy wokół zarówno edukacji, i to nie tylko tej finansowej, lecz także konsumenckiej, jak i prowadzimy są działania odpowiadające na trudne, ważne i aktualne tematy społeczne. Takim tematem okazała się wiedza o roli współczesnej rodziny.

    Provident w ramach działań CSR-owych współorganizował w 2015 r. sześć szkoleń na temat wychowania dzieci – w Grodzisku Mazowieckim, Wrocławiu, Brwinowie, Żyrardowie i Płocku. Warsztaty prowadzili doświadczeni psychologowie i trenerzy Pozytywnej Dyscypliny, którzy tłumaczyli, jak być dobrym i skutecznym rodzicem. Uzupełnieniem sesji były zajęcia o tym, jak reagować na kłótnie między rodzeństwem, jak wspierać współpracę między rodzeństwem, co zrobić z buntem dwulatka, a także zajęcia poświęcone wprowadzaniu obowiązków domowych do planu dnia dziecka i sposobom na motywowanie do ich wykonania. W spotkaniach wzięło udział 190 rodziców.

    – Przygotowaliśmy raport na temat kompetencji rodzicielskich, w którym radzimy rodzicom, w jaki sposób budować dobre i kreatywne relacje we własnej rodzinie. Uzupełnieniem tego działania był cykl warsztatów, które organizowaliśmy wraz z psychologami z Pozytywnej Zmiany. Warsztaty abyły zorganizowane w kilku polskich miastach – mówi Domaszewicz.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Polityka

    Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji

    Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.

    Transport

    Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

    W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.

    Polityka

    A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

    – Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.