Newsy

Co czwarty Polak uważa, że poświęca rodzinie zbyt mało czasu. Podobny odsetek chciałby, by jego partner znalazł dla rodziny więcej czasu

2016-05-25  |  06:35
Mówi:Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji, Provident Polska

Małgorzata Domaszewicz, kierownik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu, Provident Polska

  • MP4
  • Rośnie odsetek osób, które mają poczucie winy z powodu zbyt dużego zaangażowania w pracę i braku czasu dla rodziny, a zwłaszcza dla dzieci – wynika z Barometru Providenta. Obecnie tak uważa 28 proc. Polaków, o 6 pkt proc. więcej niż przed rokiem. To głównie wynik zmiany nastawienia mężczyzn.

    – Dużymi krokami zbliżają się Dzień Matki i Dzień Dziecka, to dobra okazja, by zapytać Polaków, ile czasu spędzają ze swoimi dziećmi, ile czasu chcieliby spędzić, ile czasu poświęcają rodzinie. Według tegorocznych badań Barometru Providenta 28 proc. Polaków deklaruje, że spędza zbyt mało czasu ze swoimi dziećmi. Jest to o 6 pkt proc. więcej niż w ubiegłym roku – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji, Provident Polska. – Co ciekawe, wynika to przede wszystkim z faktu, że coraz więcej ojców odczuwa potrzebę poświęcenia czasu swoim dzieciom.

    Przed rokiem jedynie nieco co czwarty ojciec uważał, że spędza ze swoim pociechami zbyt mało czasu i zbyt mało poświęca im uwagi. Tegoroczne badania wskazują na wzrost tego odsetka o 10 pkt proc.

    – Miejmy nadzieję, że wynika to z tego, że coraz bardziej i coraz częściej edukujemy ojców na temat tego, jak wartościowe jest świadome ojcostwo i jak bardzo warto przywiązywać do tego uwagę, a nie z powodu braku czasu – mówi Karolina Łuczak.

    W przypadku kobiet odsetek zarzucających sobie brak czasu dla rodziny wynosi tyle, ile przed rokiem – 20 proc. Jednocześnie 26 proc. wszystkich pytanych chciałoby, żeby ich partner lub partnerka przeznaczali więcej godzin na życie rodzinne. Natomiast aż 61 proc. badanych jest zdania, że spędza z rodziną dokładnie tyle czasu, ile potrzeba. Zaledwie co 10. pytany chciałby, by jego partner lub partnerka zarabiali więcej pieniędzy kosztem życia rodzinnego.

    – Wierzymy, że jakość życia można trwale ulepszać i zmieniać dzięki edukacji – mówi Małgorzata Domaszewicz, kierownik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Provident Polska. – Dlatego większość naszych działań społecznych koncentrujemy wokół zarówno edukacji, i to nie tylko tej finansowej, lecz także konsumenckiej, jak i prowadzimy są działania odpowiadające na trudne, ważne i aktualne tematy społeczne. Takim tematem okazała się wiedza o roli współczesnej rodziny.

    Provident w ramach działań CSR-owych współorganizował w 2015 r. sześć szkoleń na temat wychowania dzieci – w Grodzisku Mazowieckim, Wrocławiu, Brwinowie, Żyrardowie i Płocku. Warsztaty prowadzili doświadczeni psychologowie i trenerzy Pozytywnej Dyscypliny, którzy tłumaczyli, jak być dobrym i skutecznym rodzicem. Uzupełnieniem sesji były zajęcia o tym, jak reagować na kłótnie między rodzeństwem, jak wspierać współpracę między rodzeństwem, co zrobić z buntem dwulatka, a także zajęcia poświęcone wprowadzaniu obowiązków domowych do planu dnia dziecka i sposobom na motywowanie do ich wykonania. W spotkaniach wzięło udział 190 rodziców.

    – Przygotowaliśmy raport na temat kompetencji rodzicielskich, w którym radzimy rodzicom, w jaki sposób budować dobre i kreatywne relacje we własnej rodzinie. Uzupełnieniem tego działania był cykl warsztatów, które organizowaliśmy wraz z psychologami z Pozytywnej Zmiany. Warsztaty abyły zorganizowane w kilku polskich miastach – mówi Domaszewicz.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

    W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

    Polityka

    Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

    W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

    IT i technologie

    Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

    Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.