Newsy

Kidawa-Błońska: In-vitro także dla singli

2011-12-17  |  18:00
Wszystkie newsy
Tagi: invitro
Mówi:Małgorzata Kidawa-Błońska
Firma:Platforma Obywatelska

W styczniu PO złoży w Sejmie projekt ustawy o in vitro – zapowiada jego autorka Małgorzata Kidawa-Błońska. Projekt zbliżony jest do pomysłu Ruchu Palikota – zakłada m.in. dofinansowanie in-vitro dla osób samotnych.

 - W tej chwili swoje projekty złożył już Sojusz Lewicy i Ruch Palikota. Ja z moim zespołem poprawiamy tę ustawę, którą złożyliśmy w poprzedniej kadencji, bo musimy ją trochę poprawić, bo jednak przez te parę miesięcy pracy w komisji znaleźliśmy błędy, znaleźliśmy inne zapisy, które byłyby lepsze, więc trudno nie wykonać tej pracy i nie złożyć lepszej ustawy – uważa Małgorzata Kidawa-Błońska, wiceprzewodnicząca klubu Platformy Obywatelskiej.

Projekt przewiduje także możliwość zamrażania zarodków i ochronę ich oraz to, że zabiegom in-vitro będą także mogły poddać się osoby samotne.

 - Wszystkie osoby, które w wyniku wieloletniego leczenia nie mają szansy na uzyskanie potomstwa mają szansę starać się o metodę in-vitro. Dlatego, że kryterium jest to, że podejmowały wszystkie możliwe inne próby i in-vitro jest ostatecznością. Czyli osoby samotne też – proponuje w swoim projekcie Małgorzata Kidawa-Błońska z PO.

Projekt PO zakłada, że zarodki nie mogą być niszczone. Na razie nie ma szczegółów dotyczących zasad refundacji.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Kalendarium

Zagranica

Po informacji o zniesieniu wiz do USA wzrosło zainteresowanie Polaków lotami za ocean. Zwiększy się liczba połączeń, a bilety będą tańsze

Stany Zjednoczone są trzecią po Francji i Hiszpanii najchętniej odwiedzaną destynacją przez turystów na świecie. W przypadku polskich turystów nie ma ich nawet w dwudziestce najpopularniejszych kierunków. Dzięki zniesieniu wiz zainteresowanie podróżami do USA znacznie wzrośnie. Już zaraz po zapowiedzi zniesienia wiz Polacy szukali lotów do Stanów Zjednoczonych trzykrotnie częściej niż weekend wcześniej. Na zniesieniu wiz skorzystają polskie i amerykańskie biura turystyczne. Zwiększy się też liczba połączeń.

Handel

Rośnie popularność sprzedaży bezpośredniej. Branża generuje 3 mld zł i współpracuje z nią już 1 mln konsultantów

Sprzedaży bezpośrednia w Polsce rośnie w siłę. Jej obroty przekraczają 3 mld zł i z każdym rokiem rosną o kilka procent. Z branżą współpracuje już ok. 1 mln osób, przy czym dla 20 proc. jest to podstawowe źródło dochodów. Ponad 80 proc. konsultantów jest zadowolonych z dotychczasowej współpracy, podobnie jak 90 proc. konsumentów. Na przestrzeni ostatnich 25 lat w branży zaszły ogromne zmiany, z których główną jest rosnący udział nowych technologii i zmiana kategorii produktowych sprzedawanych w tym kanale. Zarówno te zmiany, jak i korzyści płynące z pracy w tej branży ma pokazać startująca właśnie kampania Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Edukacja

Cztery polskie uczelnie z szansą na prestiżowy, międzynarodowy certyfikat. Mają go najbardziej elitarne uczelnie świata

Szkoły biznesowe należą do najbardziej obleganych zarówno w Polsce, jak i w całej Europie – podkreśla Tim Mescon, prezes zarządu AACSB w regionie EMEA. Amerykańska organizacja non profit od ponad stu lat akredytuje najlepsze na świecie uczelnie, które kształcą na kierunkach biznesowych. Należą do nich m.in. Harvard, Stanford i MIT. W Polsce prestiżowym certyfikatem mogą się pochwalić na razie tylko dwie uczelnie: Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, ale z AACSB współpracują już cztery kolejne.

Przemysł

Tylko 10 proc. małych i średnich przedsiębiorstw wprowadziła nowy produkt lub usługę. Mimo że to one decydują o przewadze konkurencyjnej firmy

Choć rosną nakłady na inwestycje, to małe i średnie przedsiębiorstwa na rozwój przeznaczają niewiele środków. Obecnie w Polsce tylko 7 firm na 100 wdraża innowacje produktowe lub procesowe. Firmy z sektora MŚP głównie skupiają się na usprawnieniu produktowym, a tylko co dziesiąta stawia na innowacyjne rozwiązania. Tymczasem to właśnie one, w tym szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości, przynoszą największe zyski. Firmy zainteresowane zbudowaniem strategii trwałej przewagi konkurencyjnej mogą wziąć udział w warsztatach wspierających innowacyjność.