Newsy

Kpt. Tadeusz Wrona znowu poleciał do Nowego Jorku

2011-12-08  |  01:10
Wszystkie newsy
Mówi:Kpt. Tadeusz Wrona
Funkcja:Pilot
Firma:Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.

Pilot Boeinga 767, który wylądował w Warszawie 1 listopada bez wysuniętego podwozia znów pilotował samolot do i z Nowego Jorku.

Kpt. Wrona zapewnia, że udało mu się już odpocząć po wydarzeniach z 1 listopada.

 - Od tamtej pory raz tylko leciałem do Ameryki, do Nowego Jorku i z powrotem. Resztę czasu spędziłem na zaległym urlopie. Tylko ten urlop musiałem podzielić między media i trochę wypoczynku - tu nie bardzo mi to odpowiadało – wyznaje kpt. Wrona.

Prezydent Bronisław Komorowski w tydzień po zdarzeniu odznaczył kpt. Wronę Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski. Minister skarbu otrzymał list od związków zawodowych z apelem o odwołanie prezesa PLL LOT Marcina Piroga i umieszczeniu "osoby o wysokich kwalifikacjach z branży lotniczej, takich, jakimi wykazał się kpt. Wrona"

 - Nie słyszałem o takich propozycjach, natomiast czy ja bym się czuł dobrze w roli prezesa LOT-u? LOT ma prezesa, myślę, że ma dobrego fachowca. Do zarządzania firmą LOT, czy inną firmą lotniczą to potrzeba i pilota... pilot jest potrzebny właśnie tam w momencie, gdzie robią się takie sytuacje 
bardziej skomplikowane - po to jesteśmy szkoleni. Prezesem to na pewno jest człowiek wykształcony ekonomicznie. Na pewno jeszcze przy okazji ma troszeczkę doświadczenia w transporcie w innych firmach. I w ten sposób to widzę. Nie siebie. Nie w tej roli –
odpowiada kpt. Wrona.

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.