Newsy

Praca z przypadku?

2011-12-09  |  07:00
Wszystkie newsy
Mówi:JUSTYNA KOSTRZEWSKA
Funkcja:SPECJALISTA DS. PR I MARKETINGU
Firma:SZYBKOPRACA.PL

Aż 61% Polaków deklaruje, że o zajmowanym przez nich stanowisku zdecydował zbieg okoliczności: najczęściej pomoga w tym rekomendacja od znajomej osoby. Tylko jedna na 10 osób pracuje zgodnie ze swoim wykształceniem - wynika z ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników serwisu Szybkopraca.pl.

Niewiele więcej deklaruje, że zadecydowało zainteresowanie dziedziną, w której zajmują się w pracy. Co ciekawe, tylko 17% ankietowanych wybrało swoją pracę ze względu na zarobki.

Badanie pokazuje również, że traktujemy firmę raczej jako miejsce tymczasowe.

- Ankietowani nie czuli się przywiązani do swoich obecnych firm. Chcieli zmienić pracę w ciągu kilku najbliższych miesięcy – tak odpowiedziało ok. 50% ankietowanych. Z kolei mniej osób chce pozostać w swoich firmach przez kolejne 2-3 lata lub na kolejne kilka lat - twierdzi autorka raportu, Justyna Kostrzewska z portalu Szybkopraca.pl.

To oznacza, że tylko ok. 35% pytanym warunki, zarobki i atmosfera w pracy podoba się na tyle, że na razie nie myślą o zmianie stanowiska. Przed taką decyzją powstrzymuje nas dodatkowo ciężka sytuacja na rynku pracy.

- Tu należy wskazać na okres kryzysu i tego, że na rynku pracy będzie coraz trudniej. W związku z tym bardziej doceniamy obecną pracę i bardziej się staramy - tak ten wynik tłumaczy Justyna Kostrzewska.

Z ankiety Szybkopraca.pl wynika, że pracownicy bardzo dużą wagę przywiązują do atmosfery w pracy. Co trzeci pytany twierdzi, że jest ona najważniejsza w ocenie ich zadowolenia z pracy. Na kolejnych miejscach wymieniani są dobrzy współpracownicy i wyrozumiałe szefostwo. Mniej uwagi poświęcamy za to czynnikom materialnym - zarobki są najważniejsze dla 25% pytanych.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.