Mówi: | Dariusz Miłek |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | CCC SA |
CCC chce do końca 2015 r. podwoić powierzchnię handlową sklepów. Będzie otwierać nowe sklepy za granicą.
400 tysięcy metrów powierzchni handlowej w Polsce i Europie na koniec 2015 roku – zakłada strategia rozwoju CCC. Jeszcze w tym roku firma planuje otwarcia na pięciu rynkach: w Turcji, Chorwacji, Słowenii, Austrii i Niemczech. Myśli również o sprzedaży przez internet.
Na koniec 2012 roku sklepy z obuwiem CCC miały łącznie 200 tys. mkw. powierzchni. Ta ilość ma się podwoić w ciągu trzech lat. Także dzięki ekspansji zagranicznej.
– Będziemy przyglądać się kolejnym nowym rynkom. Jest jeszcze kilka państw w Europie, gdzie możemy uruchomić pilotaże i sprawdzić, jak tam przyjmuje się nasza kolekcja – deklaruje w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria, prezes zarządu CCC SA Dariusz Miłek. – Pozostały Włochy, Francja, kraje Beneluksu, Skandynawii. Także Hiszpania i Portugalia, ale to już trochę daleko.
Spółka ma już placówki w Rosji. W tej chwili działa tam sześć sklepów.
– Testujemy rynek rosyjski, ale myślę, że bardziej obierzemy kierunek zachodni – mówi Dariusz Miłek.
CCC stawia na własną sieć sprzedaży i nie planuje otwierania kolejnych sklepów na zasadach franczyzy, zwłaszcza za granicą.
– Ze współpracy nowych franczyzobiorców rezygnujemy, będziemy otwierać od początku własny biznes w tych krajach, z wyjątkiem Rumunii, Łotwy i Ukrainy, gdzie mamy już sklepy franczyzowe – wyjaśnia Dariusz Miłek. – Często franczyzobiorca markuje pewne zachowania na rynku, albo szybkość rozwoju, albo skuteczność sprzedaży, albo akcje wyprzedażowe. Zawsze jest łatwiej samemu zarządzać detalem – tłumaczy.
Firma ma również zamiar uruchomić sprzedaż internetową. Chociaż, jak podkreśla prezes, ten krok nie ma finansowego uzasadnienia.
– Myślę, że w przyszłym roku coś w tym temacie wymyślimy, bo trzeba podążać za trendami, mimo że mamy bardzo rozwiniętą sieć w Polsce i nam to jest tak naprawdę niepotrzebne – mówi Miłek.
Wpływ na tę decyzję ma również fakt, że coraz więcej konkurencyjnych sklepów rusza z e-handlem. Zdaniem prezesa CCC, duże wzrosty sprzedaży w przypadku sklepów internetowych to jednak mit.
– Wszyscy się chwalą, że to są przyrosty o 100 proc., ale z niskiej bazy. To jest kilka procent obrotów, może 2-4 proc., a przy tym jest mnóstwo problemów, zwroty, wysyłki. To wypożyczalnia butów – tak bym to nazwał – podsumowuje Dariusz Miłek.
Czytaj także
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2024-07-02: Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-07-04: Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
- 2024-08-08: Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta
- 2024-05-10: Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
- 2023-11-22: Dwie trzecie Polaków zamierza skorzystać z ofert na Black Friday. W tym roku łatwiej będzie uniknąć pozornych promocji
- 2023-10-06: Polskie firmy coraz śmielej podbijają globalne rynki. Nie tylko eksportują, ale też inwestują w nowe fabryki za granicą i przejmują zagranicznych konkurentów
- 2023-09-26: Wizyty w e-sklepach z odzieżą sportową mogą zaburzyć samoocenę wśród kobiet. Sposób promocji produktów skłania do porównywania się z sylwetkami modelek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.