Newsy

MFO debiutuje na giełdzie. Spółka zainwestuje 26 mln zł i liczy na rekordowy zysk w tym roku

2014-01-09  |  06:10

Aktualizacja 2014-01-09 14:15

Debiutująca dziś na warszawskiej giełdzie spółka MFO planuje osiągnąć w tym roku rekordowy zysk na poziomie 8 mln zł. Dzięki debiutowi giełdowemu spółka, która zajmuje się głównie produkcją profili stalowych, pozyska 12,43 mln zł, które zostaną przeznaczone na inwestycje. Wartość całej oferty wyniosła 22,6 mln zł.

 – Jesteśmy w trakcie inwestycji, zgodnie z naszym planem rozwoju. 26 mln zł chcemy zainwestować w spółkę, w rozbudowę zakładu produkcyjnego. Częściowo środki będą pochodziły z emisji, częściowo z kredytu technologicznego dofinansowanego środkami unijnymi – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Mirski, prezes MFO.

Cena emisyjna akcji MFO wynosiła 11,3 zł. Według Mirskiego duże zainteresowanie zapisami na akcje daje powody do optymizmu. Spółka przydzieliła wszystkie akcje. Do inwestorów indywidualnych trafiło 400 tys. akcji, a do instytucjonalnych 1,6 mln akcji. Dodatkowo 900 tys. akcji sprzedawał inwestor finansowy.

MFO to krajowy lider w produkcji profili stalowych. Spółka notuje dodatnie wyniki finansowe. W 2012 r. zarobiła netto 4,9 mln zł przy przychodach wynoszących 162,5 mln zł. Mirski zapowiada, że wynik za ubiegły rok będzie jeszcze lepszy i wyniesie 5,7 mln zł zysku netto przy 167 mln zł przychodów.

 – W roku 2014 jesteśmy w trakcie rozbudowy zakładu produkcyjnego. Inwestujemy w dwie bardzo nowoczesne linie technologiczne, w budowę dużej hali, chcemy także zainstalować nowy system informatyczny klasy ERP. Mamy nadzieję, że to wszystko uda nam się w tym roku osiągnąć – mówi Mirski.

Mimo inwestycji wyniki finansowe w tym roku mają być jeszcze lepsze. Mirski zapowiada, że zysk netto w 2014 r. przekroczy 8 mln zł, a przychody ze sprzedaży sięgną 212 mln zł. Za ubiegły rok spółka nie planuje wypłacać dywidendy. Mirski zapowiada, że decyzja o ewentualnej wypłacie dywidendy za 2014 r. zależy od wyników finansowych spółki.

Dodaje, że korzystny wpływ na sytuację MFO będzie miała nowelizacja ustawy o VAT i rozszerzenie tzw. odwróconego VAT-u (płaci go nabywca, a nie dostawca) na niektóre wyroby stalowe.

 – Odwrócony VAT będzie miał wpływ na polepszenie sytuacji cenowej na rynku. Osiągniemy wyższe marże, wydaje mi się, że będzie uczciwa sytuacja, co pozwoli nam łatwiej sprzedawać nasze wyroby na rynku polskim – ocenia Mirski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.