Mówi: | Tomasz Mirski |
Funkcja: | prezes |
Firma: | MFO |
MFO debiutuje na giełdzie. Spółka zainwestuje 26 mln zł i liczy na rekordowy zysk w tym roku
Aktualizacja 2014-01-09 14:15
Debiutująca dziś na warszawskiej giełdzie spółka MFO planuje osiągnąć w tym roku rekordowy zysk na poziomie 8 mln zł. Dzięki debiutowi giełdowemu spółka, która zajmuje się głównie produkcją profili stalowych, pozyska 12,43 mln zł, które zostaną przeznaczone na inwestycje. Wartość całej oferty wyniosła 22,6 mln zł.
– Jesteśmy w trakcie inwestycji, zgodnie z naszym planem rozwoju. 26 mln zł chcemy zainwestować w spółkę, w rozbudowę zakładu produkcyjnego. Częściowo środki będą pochodziły z emisji, częściowo z kredytu technologicznego dofinansowanego środkami unijnymi – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Mirski, prezes MFO.
Cena emisyjna akcji MFO wynosiła 11,3 zł. Według Mirskiego duże zainteresowanie zapisami na akcje daje powody do optymizmu. Spółka przydzieliła wszystkie akcje. Do inwestorów indywidualnych trafiło 400 tys. akcji, a do instytucjonalnych 1,6 mln akcji. Dodatkowo 900 tys. akcji sprzedawał inwestor finansowy.
MFO to krajowy lider w produkcji profili stalowych. Spółka notuje dodatnie wyniki finansowe. W 2012 r. zarobiła netto 4,9 mln zł przy przychodach wynoszących 162,5 mln zł. Mirski zapowiada, że wynik za ubiegły rok będzie jeszcze lepszy i wyniesie 5,7 mln zł zysku netto przy 167 mln zł przychodów.
– W roku 2014 jesteśmy w trakcie rozbudowy zakładu produkcyjnego. Inwestujemy w dwie bardzo nowoczesne linie technologiczne, w budowę dużej hali, chcemy także zainstalować nowy system informatyczny klasy ERP. Mamy nadzieję, że to wszystko uda nam się w tym roku osiągnąć – mówi Mirski.
Mimo inwestycji wyniki finansowe w tym roku mają być jeszcze lepsze. Mirski zapowiada, że zysk netto w 2014 r. przekroczy 8 mln zł, a przychody ze sprzedaży sięgną 212 mln zł. Za ubiegły rok spółka nie planuje wypłacać dywidendy. Mirski zapowiada, że decyzja o ewentualnej wypłacie dywidendy za 2014 r. zależy od wyników finansowych spółki.
Dodaje, że korzystny wpływ na sytuację MFO będzie miała nowelizacja ustawy o VAT i rozszerzenie tzw. odwróconego VAT-u (płaci go nabywca, a nie dostawca) na niektóre wyroby stalowe.
– Odwrócony VAT będzie miał wpływ na polepszenie sytuacji cenowej na rynku. Osiągniemy wyższe marże, wydaje mi się, że będzie uczciwa sytuacja, co pozwoli nam łatwiej sprzedawać nasze wyroby na rynku polskim – ocenia Mirski.
Czytaj także
- 2025-05-21: Tadeusz Drozda: Po 52 latach kariery na estradzie wystąpię nie jako artysta kabaretowy, ale jako piosenkarz. Jak przed każdym debiutem jest trema
- 2025-05-12: Parlament Europejski zdecydował ws. zasad handlu stalą z Ukrainą. Przedłużono liberalizację o kolejne trzy lata
- 2025-05-22: Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
- 2025-03-14: Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen
- 2025-03-17: Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
- 2025-02-17: Cła Trumpa uderzają w Europę. UE zapowiada reakcję, ale wciąż nie wypracowała wspólnej strategii
- 2025-02-25: Wzrost udziału kobiet we władzach spółek z WIG140 rozczarowująco niski. Co piąta firma ma zarząd i radę nadzorczą w męskim składzie
- 2025-03-26: Brak różnorodności szkodzi firmom. Nowa dyrektywa może je skłonić do zmiany podejścia
- 2024-10-22: Cezary Pazura: Jako reżyser filmu „Weekend” dostałem manto od branży i spokorniałem. Ale chętnie bym jeszcze raz stanął za kamerą
- 2024-07-29: Sektor gier silnie reprezentowany na warszawskim parkiecie. GPW liczy na kolejne debiuty firm gamingowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.