Mówi: | Herbert Wirth |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | KGHM Polska Miedź |
"Nagroda za odważne decyzje" - prezes KGHM Menadżerem Roku 2011
Kapituła ekonomicznego miesięcznika „Home & Market” nagrodziła Herberta Wirtha za odważne decyzje. – To nagroda dla moich współpracowników za wytrwałość realizacji marzeń o pozycji KGHM na świecie – podkreślił prezes KGHM Polska Miedź podczas gali wręczenia nagród.
– Ta firma dawno zasłużyła sobie na to, żeby być firmą globalną i udało nam się tego dokonać. Myślę, że nagroda jest za odważne myślenie, za pewne wizjonerstwo i za konsekwencje w realizacji tej wizji, tego co jest ważne dla akcjonariuszy KGHM Polska Miedź S.A. – mówi Herbert Wirth.
Jak napisano w oficjalnym uzasadnieniu, tytuł Najlepszego Menadżera Roku 2011 dla prezesa KGHM to nagroda za odważne decyzje, które uczyniły z KGHM globalny koncern, obecny na czterech kontynentach i które przyniosły zyski akcjonariuszom.
Chodzi przede wszystkim o zakończoną w tym roku transakcję przejęcia kanadyjskiej Quadry, która jest właścicielem złóż miedzi i innych surowców (złota, srebra, molibdenu) m.in. w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Chile.
– Jesteśmy teraz po ewaluacji siódmym producentem miedzi, a jeżeli chodzi o zasoby tego surowca, to jesteśmy czwartą największą firmą na świecie – podkreśla Herbert Wirth.
W ostatnim czasie polski koncern awansował na pozycję lidera na światowym rynku srebra – wynika z World Silver Survey 2011.
– Za rok 2011 KGHM ze swoją produkcją, która znacząco wzrosła w stosunku do roku 2010, osiągnął fenomenalny wynik 1 260 ton srebra, co dało nam pierwsze miejsce. Wyprzedziliśmy nawet tak znamienitą firmę jak BHP Billiton, która jest globalną firmą o zdecydowanie większej kapitalizacji. I to jest naprawdę powód do dumy. Udało nam się być pierwszymi – podkreśla Herbert Wirth.
Nagrody Home & Market dla Najlepszych Menadżerów Roku wręczane są od 15 lat. Jak podkreślają pomysłodawcy tytułu, przyznawane są najwybitniejszym menadżerom, którzy w ubiegłym roku przyczynili się do rozkwitu nie tylko zarządzanych przez nich spółek, ale również wnieśli istotny wkład w rozwój gospodarki.

Zdjęcia z wręczenia nagród dla "Managera roku 2011" Home & Market
Czytaj także
- 2025-08-11: Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna
- 2025-08-04: UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna
- 2025-08-20: Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
- 2025-07-25: Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]
- 2025-07-30: 70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute
- 2025-07-08: Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy
- 2025-07-21: Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
- 2025-07-11: Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania
- 2025-07-01: Koniec polskiej prezydencji w Radzie UE. Doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków na obronność
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.