Newsy

Przybywa osób płacących bezgotówkowo za przejazd taksówką

2015-05-11  |  06:15
Mówi:Michał Bartnik
Funkcja:kierownik do spraw rozwoju sieci
Firma:Polska Sieć Taxi
  • MP4
  • Już dwie trzecie klientów sieci taksówkarskich płaci kartą za przejazd. W Warszawie wskaźnik ten jest wyższy i dochodzi nawet do 80 proc. wynika z obserwacji Polskiej Sieci Taxi. Rośnie popularność nie tylko kart płatniczych, lecz także wystawianych przez sieci. Rynek napędza stopniowy przyrost liczby klientów biznesowych, których przybywa 10-20 proc. każdego roku.

    W Warszawie płatności kartami bezgotówkowymi stanowią około 70-80 proc. W skali całego kraju jest to około 65 proc. Natomiast w krajach zachodnich karty kredytowe mają ok. 90-proc. udział. Myślę, że w przeciągu 5-6 lat w zakresie bezgotówkowego korzystania z usług taksówkowych dojdziemy do poziomu, który jest obecnie w krajach zachodnich – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Michał Bartnik, kierownik do spraw rozwoju sieci w Polskiej Sieci Taxi.

    Jak tłumaczy ekspert, nieco mniej osób korzysta z kart bezgotówkowych wystawionych przez sieć taksówkarską. Ten odsetek w skali kraju wynosi 35 proc., a dla Warszawy – 65 proc. Duża różnica wiąże się przede wszystkim z większą liczbą klientów biznesowych w stolicy, bo to oni najczęściej płacą w taki sposób i rozliczają się na podstawie faktury zbiorczej co miesiąc.

    Liczba klientów biznesowych z małych, średnich i dużych firm w Polskiej Sieci Taxi rośnie co roku o 10-20 proc. Bartnik prognozuje, że tempo na poziomie 20 proc. uda się utrzymać przez kolejne lata. To powinno wpłynąć na dalsze upowszechnienie płatności bezgotówkowych, choć kartami płatniczymi coraz częściej płacą też pasażerowie indywidualni.

    Plany rozwojowe są takie, żeby w całej Polskiej Sieci Taxi 19123 działającej w całej Polsce wszyscy kierowcy posiadali terminale do płatności kartami kredytowymi i płatniczymi oraz do płatności bezgotówkowych kartami Polskiej Sieci Taxi EKK [elektroniczna karta klienta red.] – zapowiada Bartnik. – Szacujemy, że w przeciągu najbliższych 2-3 lat uda się to zrealizować w 100 proc.

    Dodaje, że z uwagi na skalę działania Polskiej Sieci Taxi jej taksówkarze mogą liczyć na dobre warunki korzystania z terminali. Za terminal płacą 25 zł miesięcznie, podczas gdy ceny dla mniejszych przedsiębiorstw mogą sięgać w przypadku najnowocześniejszych terminali nawet 65 zł. Taksówkarze Polskiej Sieci Taxi muszą odprowadzać 1 proc. prowizji od transakcji, zaś inni operatorzy pobierają nawet 2,5 proc. prowizji.

    Polska Sieć Taxi działa we wszystkich miastach wojewódzkich (w województwie kujawsko-pomorskim w Toruniu i Bydgoszczy, w lubuskim tylko w Zielonej Górze). Klienci niezależnie od miasta mogą korzystać z tego samego, ogólnopolskiego numeru telefonu 19123. W Warszawie do sieci należy Sawa Taxi.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami

    Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.

    Polityka

    Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna

    W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.

    Konsument

    Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

    Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.