Newsy

PZU Życie zmieniło zakwestionowane przez UOKiK przepisy przed nałożeniem kary

2012-07-02  |  06:45
Mówi:Michał Witkowski
Funkcja:Rzecznik prasowy
Firma:PZU S.A.
  • MP4

    PZU Życie zmieniło kontrowersyjne zapisy w umowach, zanim UOKIK nałożył karę - twierdzi rzecznik PZU. Sprawa dotyczy definicji zawału serca, która zdaniem UOKiK, mogła uniemożliwić wypłatę odszkodowań. – Jeśli chodzi o samą karę nałożoną na nas przez Urząd, wyrok nie jest prawomocny. Rozważymy odwołanie – podkreśla Michał Witkowski, rzecznik PZU.

    W ubiegły czwartek Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zatwierdził karę, jaką UOKiK w grudniu 2010 roku nałożył na ubezpieczyciela. Urząd zakwestionował definicję zawału serca stosowaną w umowach ubezpieczenia na życie. Zdaniem UOKiK-u, nie odpowiadała ona obowiązującej wiedzy medycznej, co spowodowało, że część poszkodowanych, u których wystąpił zawał serca, nie dostała odszkodowania, ponieważ ich przypadek nie odpowiadał stosowanej przez PZU Życie definicji.

    Wątpliwości Urzędu potwierdzili eksperci z resortu zdrowia i Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego.

    Jak zaznacza rzecznik PZU, zakwestionowane przepisy już dawno zniknęły z umów, więc sprawa, z punktu widzenia klientów, jest już zamknięta.

     – Zanim prezes UOKiK nałożył na nas karę za zapisy, których sprawa dotyczy, my zmieniliśmy te definicje w trosce o klientów i w trosce o to, żeby nasi klienci mieli jasność, co do zawieranych umów – wyjaśnia Michał Witkowski.

    Jeśli chodzi o nałożoną karę 4 mln zł, ubezpieczyciel czeka na pisemne uzasadnienie wyroku SOKiK-u.

     – Postępowanie trwa, wyrok nie jest prawomocny. Po otrzymaniu uzasadnienia pisemnego zadecydujemy o tym, czy będziemy się odwoływać czy nie – mówi Michał Witkowski.

    Od wyroku sądu antymonopolowego spółka może złożyć odwołanie w Sądzie Apelacyjnym.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.