Newsy

PZU Życie zmieniło zakwestionowane przez UOKiK przepisy przed nałożeniem kary

2012-07-02  |  06:45
Mówi:Michał Witkowski
Funkcja:Rzecznik prasowy
Firma:PZU S.A.
  • MP4

    PZU Życie zmieniło kontrowersyjne zapisy w umowach, zanim UOKIK nałożył karę - twierdzi rzecznik PZU. Sprawa dotyczy definicji zawału serca, która zdaniem UOKiK, mogła uniemożliwić wypłatę odszkodowań. – Jeśli chodzi o samą karę nałożoną na nas przez Urząd, wyrok nie jest prawomocny. Rozważymy odwołanie – podkreśla Michał Witkowski, rzecznik PZU.

    W ubiegły czwartek Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zatwierdził karę, jaką UOKiK w grudniu 2010 roku nałożył na ubezpieczyciela. Urząd zakwestionował definicję zawału serca stosowaną w umowach ubezpieczenia na życie. Zdaniem UOKiK-u, nie odpowiadała ona obowiązującej wiedzy medycznej, co spowodowało, że część poszkodowanych, u których wystąpił zawał serca, nie dostała odszkodowania, ponieważ ich przypadek nie odpowiadał stosowanej przez PZU Życie definicji.

    Wątpliwości Urzędu potwierdzili eksperci z resortu zdrowia i Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego.

    Jak zaznacza rzecznik PZU, zakwestionowane przepisy już dawno zniknęły z umów, więc sprawa, z punktu widzenia klientów, jest już zamknięta.

     – Zanim prezes UOKiK nałożył na nas karę za zapisy, których sprawa dotyczy, my zmieniliśmy te definicje w trosce o klientów i w trosce o to, żeby nasi klienci mieli jasność, co do zawieranych umów – wyjaśnia Michał Witkowski.

    Jeśli chodzi o nałożoną karę 4 mln zł, ubezpieczyciel czeka na pisemne uzasadnienie wyroku SOKiK-u.

     – Postępowanie trwa, wyrok nie jest prawomocny. Po otrzymaniu uzasadnienia pisemnego zadecydujemy o tym, czy będziemy się odwoływać czy nie – mówi Michał Witkowski.

    Od wyroku sądu antymonopolowego spółka może złożyć odwołanie w Sądzie Apelacyjnym.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami

    Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.

    Polityka

    Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna

    W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.

    Konsument

    Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

    Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.