Newsy

"Wprost" przyznał Nagrody Kisiela 2012

2013-01-21  |  06:10
Mówi:Michał M. Lisiecki
Funkcja:Prezes Platformy Mediowej Point Group, wydawcy tygodnika "Wprost"
  • MP4

    Nagrody Kisiela rozdane. Tegorocznymi laureatami zostali były premier Tadeusz Mazowiecki, dziennikarka „Polityki” Joanna Solska i prezes firmy Pesa, Tomasz Zaboklicki. To osoby „absolutnie wyraziste i stanowiące swoisty sygnał dla opinii publicznej, co ważne” – podkreślał podczas uroczystej gali wręczenia nagród prezydent Bronisław Komorowski.

     Ta nagroda jest za pozytywne osiągnięcia, ale i za rzeczy nietypowe. Szukamy ludzi, którzy mają pasję, wizję i konsekwentnie realizują je mimo przeciwności losu, które ich spotykają – podkreśla Michał Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group, wydawca tygodnika „Wprost”.

    Po raz dwudziesty Kapituła nagrody ustanowionej przez Stefana Kisielewskiego, złożona z laureatów poprzednich edycji, przyznała statuetki w trzech kategoriach: polityk, przedsiębiorca i dziennikarz. Tym razem zwycięzcami zostali Tadeusz Mazowiecki za "siłę spokojnego patriotyzmu", Tomasz Zaboklicki "za właściwy tor" i Joanna Solska "za pióro i sens".

     – Nagroda Kisiela to nie tylko ten jeden dzień, ta jedna uroczystość, ale to jest cały rok promowania Kisiela, jego wartości, budowania fundacji, poszukiwania talentów, wydawania książek i promowania tych idei, których nam Polakom brakuje. Często się spieramy i ważne, by ten spór był merytoryczny „po kisielowskiemu”. Z jednej strony dowcipny, zabawny, ale za tym musi stać merytoryka – wyjaśnia Michał Lisiecki.

    Dodaje, że taka „kisielowska przekora” często w konkursie daje o sobie znać.

     – Szanse kandydatów, jeśli chodzi o pozycje liderów, to, kto ma najwięcej głosów, inaczej wygląda w etapie nominowania. Najczęściej na Kapitule dyskusja doprowadza do „wyciągnięcia” całkowicie nowej osoby – mówi Lisiecki.

    Inny przykład "kisielowskiej przekory": nagroda pod patronatem tygodnika „Wprost” po raz trzeci trafia do publicysty „Polityki”. Wcześniej otrzymali ją Janina Paradowska i Andrzej Mleczko. W tym roku nagrodę otrzymała Joanna Solska, a wręczył ją Adam Sawicki, wiceprezes KGHM, który jest mecenasem tegorocznych Nagród Kisiela.

     – Mamy szansę wręczać nagrodę pani Joannie Solskiej, która pisze o styku państwa, polityki i gospodarki. To jest dokładnie ten styk, na którym my działamy, mając jako największego akcjonariusza Skarb Państwa, jednocześnie będąc spółką giełdową i będąc w branży, która jest polityczna ze względu na to, że surowce to jest geopolityka. To kategoria nam bardzo bliska i widzimy dużo dobrego, które w szczególności takie osoby robią dla sukcesów Polski, ale również dla sukcesów finansowo-ekonomicznych – dodaje Adam Sawicki, wiceprezes KGHM.

    Zarówno patron nagrody, jak i Kapituła, są przywiązani do tradycji i konserwatywnych zasad regulaminu, np. związanych z określoną liczbą kategorii, które od lat pozostają niezmienne. Tylko w pierwszej edycji konkursu, w 1990 roku Stefan Kisielewski swoją nagrodę za wybitne osiągnięcia przyznał 16 osobom.

    Jak podkreśla Lisiecki, przywracając nagrodę po czterech lata przerwy (przerwę spowodował konflikt między członkami Kapituły a ówczesnym wydawcą „Wprost”,), tygodnik zobowiązał się do przyznawania statuetek zgodnie z tradycją.

     – Czasem brakuje nam kategorii kultura. Były niejednokrotnie propozycje, by to rozszerzyć, ale konserwatyzm nagrody działa fenomenalnie. Wycofaliśmy się z tego pomysłu. W ubiegłym roku Krystyna Janda dostała nagrodę za kulturę, ale tak naprawdę za świetny biznes, który potrafi na niej robić – mówi właściciel Platformy Mediowej Point Group.

    Stefan Kisielewski był publicystą „Wprost”, kompozytorem i pisarzem. Dziś w Kapitule zasiada jego syn – Jerzy.

    Więcej na temat
    Media i PR Nagroda Kisiela - skrót z wręczenia nagród Wszystkie newsy
    2013-01-21 | 06:05

    Nagroda Kisiela - skrót z wręczenia nagród

    Tegorocznymi laureatami Nagrody Kisiela zostali były premier Tadeusz Mazowiecki, dziennikarka „Polityki” Joanna Solska i prezes firmy Pesa, Tomasz Zaboklicki.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.