Newsy

"Wprost" przyznał Nagrody Kisiela 2012

2013-01-21  |  06:10
Mówi:Michał M. Lisiecki
Funkcja:Prezes Platformy Mediowej Point Group, wydawcy tygodnika "Wprost"
  • MP4

    Nagrody Kisiela rozdane. Tegorocznymi laureatami zostali były premier Tadeusz Mazowiecki, dziennikarka „Polityki” Joanna Solska i prezes firmy Pesa, Tomasz Zaboklicki. To osoby „absolutnie wyraziste i stanowiące swoisty sygnał dla opinii publicznej, co ważne” – podkreślał podczas uroczystej gali wręczenia nagród prezydent Bronisław Komorowski.

     Ta nagroda jest za pozytywne osiągnięcia, ale i za rzeczy nietypowe. Szukamy ludzi, którzy mają pasję, wizję i konsekwentnie realizują je mimo przeciwności losu, które ich spotykają – podkreśla Michał Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group, wydawca tygodnika „Wprost”.

    Po raz dwudziesty Kapituła nagrody ustanowionej przez Stefana Kisielewskiego, złożona z laureatów poprzednich edycji, przyznała statuetki w trzech kategoriach: polityk, przedsiębiorca i dziennikarz. Tym razem zwycięzcami zostali Tadeusz Mazowiecki za "siłę spokojnego patriotyzmu", Tomasz Zaboklicki "za właściwy tor" i Joanna Solska "za pióro i sens".

     – Nagroda Kisiela to nie tylko ten jeden dzień, ta jedna uroczystość, ale to jest cały rok promowania Kisiela, jego wartości, budowania fundacji, poszukiwania talentów, wydawania książek i promowania tych idei, których nam Polakom brakuje. Często się spieramy i ważne, by ten spór był merytoryczny „po kisielowskiemu”. Z jednej strony dowcipny, zabawny, ale za tym musi stać merytoryka – wyjaśnia Michał Lisiecki.

    Dodaje, że taka „kisielowska przekora” często w konkursie daje o sobie znać.

     – Szanse kandydatów, jeśli chodzi o pozycje liderów, to, kto ma najwięcej głosów, inaczej wygląda w etapie nominowania. Najczęściej na Kapitule dyskusja doprowadza do „wyciągnięcia” całkowicie nowej osoby – mówi Lisiecki.

    Inny przykład "kisielowskiej przekory": nagroda pod patronatem tygodnika „Wprost” po raz trzeci trafia do publicysty „Polityki”. Wcześniej otrzymali ją Janina Paradowska i Andrzej Mleczko. W tym roku nagrodę otrzymała Joanna Solska, a wręczył ją Adam Sawicki, wiceprezes KGHM, który jest mecenasem tegorocznych Nagród Kisiela.

     – Mamy szansę wręczać nagrodę pani Joannie Solskiej, która pisze o styku państwa, polityki i gospodarki. To jest dokładnie ten styk, na którym my działamy, mając jako największego akcjonariusza Skarb Państwa, jednocześnie będąc spółką giełdową i będąc w branży, która jest polityczna ze względu na to, że surowce to jest geopolityka. To kategoria nam bardzo bliska i widzimy dużo dobrego, które w szczególności takie osoby robią dla sukcesów Polski, ale również dla sukcesów finansowo-ekonomicznych – dodaje Adam Sawicki, wiceprezes KGHM.

    Zarówno patron nagrody, jak i Kapituła, są przywiązani do tradycji i konserwatywnych zasad regulaminu, np. związanych z określoną liczbą kategorii, które od lat pozostają niezmienne. Tylko w pierwszej edycji konkursu, w 1990 roku Stefan Kisielewski swoją nagrodę za wybitne osiągnięcia przyznał 16 osobom.

    Jak podkreśla Lisiecki, przywracając nagrodę po czterech lata przerwy (przerwę spowodował konflikt między członkami Kapituły a ówczesnym wydawcą „Wprost”,), tygodnik zobowiązał się do przyznawania statuetek zgodnie z tradycją.

     – Czasem brakuje nam kategorii kultura. Były niejednokrotnie propozycje, by to rozszerzyć, ale konserwatyzm nagrody działa fenomenalnie. Wycofaliśmy się z tego pomysłu. W ubiegłym roku Krystyna Janda dostała nagrodę za kulturę, ale tak naprawdę za świetny biznes, który potrafi na niej robić – mówi właściciel Platformy Mediowej Point Group.

    Stefan Kisielewski był publicystą „Wprost”, kompozytorem i pisarzem. Dziś w Kapitule zasiada jego syn – Jerzy.

    Więcej na temat
    Media i PR Nagroda Kisiela - skrót z wręczenia nagród Wszystkie newsy
    2013-01-21 | 06:05

    Nagroda Kisiela - skrót z wręczenia nagród

    Tegorocznymi laureatami Nagrody Kisiela zostali były premier Tadeusz Mazowiecki, dziennikarka „Polityki” Joanna Solska i prezes firmy Pesa, Tomasz Zaboklicki.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.