Newsy

Radio i odtwarzacz CD w samochodzie odchodzą do lamusa. Kierowcy szukają technologicznych nowinek

2017-06-19  |  06:35
Mówi:Agata Szczech
Funkcja:dyrektor ds. komunikacji
Firma:Renault (Terytorium) East
  • MP4
  • Komfort i bezpieczeństwo to kluczowe cechy, którymi kierują się Polacy przy wyborze samochodu. Natomiast wnętrze auta powinno być ergonomiczne, z dużą liczbą schowków i technologicznych nowinek – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Renault. Kierowcy chcą, żeby samochód był w pełni zintegrowany ze smartfonem, wyposażony w inteligentną nawigację, dotykowe panele i umożliwiał sprawdzenie e-maila albo skorzystanie z komunikatora. Za to urządzenia takie jak radio czy odtwarzacz CD powoli odchodzą do lamusa.

     Przeprowadzone przez nas badanie pokazało, że Polacy są niezwykle praktyczni. 61 proc. lubi poczucie komfortu, a 56 proc. ceni sobie poczucie bezpieczeństwa. Aż 8 na 10 badanych stawia na wygodę oraz praktyczność użytkowania przy wyborze samochodu. Zdecydowanie wiodącym kryterium jest ergonomia – mówi agencji Newseria Biznes Agata Szczech, dyrektor komunikacji Renault (Terytorium) East

    Równie ważne jak parametry techniczne, cena czy komfort jazdy ważne są design i wnętrze samochodu. Dlatego motoryzacyjny koncern sprawdził, jakie wnętrza aut lubią Polacy. Z badania, które Kantar TNS przeprowadził na zlecenie Renault, wynika, że poza komfortem i poczuciem bezpieczeństwa dla kierowców liczy się też nowoczesność i nowinki technologiczne, w które jest wyposażony samochód.

    – Jedna trzecia badanych poszukuje nowinek technologicznych. Druga grupa, prawie tak samo liczna, zdecydowanie woli wnętrza proste i bez zbędnych dodatków. Jedna piąta Polaków lubi też wnętrza stylowe i eleganckie. Na tym tle zarysowuje się jednak grupa klientów, którzy użytkują SUV-y lub deklarują chęć zakupu takiego samochodu. Oni chcą, by wnętrze było luksusowe, prestiżowe. Lubią takie elementy wyposażenia jak oświetlenie ambientowe – mówi Agata Szczech.

    Kierowcy najczęściej wskazywali inteligentną nawigację, ekran dotykowy, aplikacje ułatwiające jazdę czy pełną integrację ze smartfonem jako te elementy, które najchętniej widzieliby w swoim samochodzie. To dla nich istotniejsze elementy niż posiadanie radia czy odtwarzacza CD. Za to ponad połowa Polaków deklaruje, że chce pełnej integracji ze smartfonem oraz możliwości korzystania z e-maila i komunikatorów dzięki urządzeniom zamontowanym w samochodzie.

    – Nowinki technologiczne są ważnym kryterium wyboru samochodu, bo plasują się na trzecim miejscu, po poczuciu komfortu oraz bezpieczeństwa. Wskazuje na nie aż jedna trzecia respondentów. Coraz mniej interesują nas klasyczne urządzenia typu radio czy odtwarzacz CD. Chcemy, aby samochód był z nami w interakcji – mówi Agata Szczech.

    Kluczową cechą wnętrza samochodu pozostaje ergonomia, co potwierdza 42 proc. Polaków. Auto powinno być w środku przyjazne dla kierowcy, wyposażone w wielofunkcyjną kierownicę, czytelne wyświetlacze i łatwe w obsłudze urządzenia. 60 proc. Polaków woli wnętrze utrzymane w ciemnych barwach, jasne barwy preferuje natomiast czterech na dziesięciu kierowców. Ponad jedna czwarta (27 proc.) docenia też możliwość składania foteli. Dla 8 proc. istotna jest natomiast możliwość indywidualnego zaaranżowania wnętrza samochodu.

    Chcemy, aby wszystko było w zasięgu wzroku i pod ręką, a obsługa była intuicyjna. Aż 80 proc. ankietowanych zdecydowanie wybierze wnętrze praktyczne. Szukamy wielu schowków i dużego bagażnika – wylicza Agata Szczech.

    Badanie Renault pokazało również, że ulubiony design i wystrój domowego wnętrza może mieć odzwierciedlenie w wyborze wnętrza samochodu. Dla przykładu miłośnicy stylu industrialnego wskazują na nowoczesny design jako istotną cechę wnętrza auta. Upodobanie do stylu skandynawskiego łączy się z większą otwartością na jasną kolorystykę wnętrz samochodów. Natomiast wielbiciele stylu zen preferują wnętrza aut utrzymane w ciemnej kolorystyce.

    – Wyniki takiego badania są dla nas, jako producenta samochodów, niezwykle cenną informacją. Pretekstem do jego przeprowadzenia był konkurs Renault. Passion for Design & Innovation. Zadaniem uczestników tego konkursu jest zaprojektowanie SUV-a klasy wyższej, następcy nowego Renault Koleos – mówi Dyrektor Komunikacji Renault (Terytorium) East.

    Efekty badania, które zlecił motoryzacyjny koncern, mogą się okazać przydatne dla uczestników konkursu, którzy swoje projekty na następcę Koleosa mogą nadsyłać do 26 czerwca br. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi podczas targów Warsaw Home, które odbędą się w październiku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

    Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

    Ochrona środowiska

    Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

    Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

    Motoryzacja

    Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

    Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.