Newsy

Radio i odtwarzacz CD w samochodzie odchodzą do lamusa. Kierowcy szukają technologicznych nowinek

2017-06-19  |  06:35
Mówi:Agata Szczech
Funkcja:dyrektor ds. komunikacji
Firma:Renault (Terytorium) East
  • MP4
  • Komfort i bezpieczeństwo to kluczowe cechy, którymi kierują się Polacy przy wyborze samochodu. Natomiast wnętrze auta powinno być ergonomiczne, z dużą liczbą schowków i technologicznych nowinek – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Renault. Kierowcy chcą, żeby samochód był w pełni zintegrowany ze smartfonem, wyposażony w inteligentną nawigację, dotykowe panele i umożliwiał sprawdzenie e-maila albo skorzystanie z komunikatora. Za to urządzenia takie jak radio czy odtwarzacz CD powoli odchodzą do lamusa.

     Przeprowadzone przez nas badanie pokazało, że Polacy są niezwykle praktyczni. 61 proc. lubi poczucie komfortu, a 56 proc. ceni sobie poczucie bezpieczeństwa. Aż 8 na 10 badanych stawia na wygodę oraz praktyczność użytkowania przy wyborze samochodu. Zdecydowanie wiodącym kryterium jest ergonomia – mówi agencji Newseria Biznes Agata Szczech, dyrektor komunikacji Renault (Terytorium) East

    Równie ważne jak parametry techniczne, cena czy komfort jazdy ważne są design i wnętrze samochodu. Dlatego motoryzacyjny koncern sprawdził, jakie wnętrza aut lubią Polacy. Z badania, które Kantar TNS przeprowadził na zlecenie Renault, wynika, że poza komfortem i poczuciem bezpieczeństwa dla kierowców liczy się też nowoczesność i nowinki technologiczne, w które jest wyposażony samochód.

    – Jedna trzecia badanych poszukuje nowinek technologicznych. Druga grupa, prawie tak samo liczna, zdecydowanie woli wnętrza proste i bez zbędnych dodatków. Jedna piąta Polaków lubi też wnętrza stylowe i eleganckie. Na tym tle zarysowuje się jednak grupa klientów, którzy użytkują SUV-y lub deklarują chęć zakupu takiego samochodu. Oni chcą, by wnętrze było luksusowe, prestiżowe. Lubią takie elementy wyposażenia jak oświetlenie ambientowe – mówi Agata Szczech.

    Kierowcy najczęściej wskazywali inteligentną nawigację, ekran dotykowy, aplikacje ułatwiające jazdę czy pełną integrację ze smartfonem jako te elementy, które najchętniej widzieliby w swoim samochodzie. To dla nich istotniejsze elementy niż posiadanie radia czy odtwarzacza CD. Za to ponad połowa Polaków deklaruje, że chce pełnej integracji ze smartfonem oraz możliwości korzystania z e-maila i komunikatorów dzięki urządzeniom zamontowanym w samochodzie.

    – Nowinki technologiczne są ważnym kryterium wyboru samochodu, bo plasują się na trzecim miejscu, po poczuciu komfortu oraz bezpieczeństwa. Wskazuje na nie aż jedna trzecia respondentów. Coraz mniej interesują nas klasyczne urządzenia typu radio czy odtwarzacz CD. Chcemy, aby samochód był z nami w interakcji – mówi Agata Szczech.

    Kluczową cechą wnętrza samochodu pozostaje ergonomia, co potwierdza 42 proc. Polaków. Auto powinno być w środku przyjazne dla kierowcy, wyposażone w wielofunkcyjną kierownicę, czytelne wyświetlacze i łatwe w obsłudze urządzenia. 60 proc. Polaków woli wnętrze utrzymane w ciemnych barwach, jasne barwy preferuje natomiast czterech na dziesięciu kierowców. Ponad jedna czwarta (27 proc.) docenia też możliwość składania foteli. Dla 8 proc. istotna jest natomiast możliwość indywidualnego zaaranżowania wnętrza samochodu.

    Chcemy, aby wszystko było w zasięgu wzroku i pod ręką, a obsługa była intuicyjna. Aż 80 proc. ankietowanych zdecydowanie wybierze wnętrze praktyczne. Szukamy wielu schowków i dużego bagażnika – wylicza Agata Szczech.

    Badanie Renault pokazało również, że ulubiony design i wystrój domowego wnętrza może mieć odzwierciedlenie w wyborze wnętrza samochodu. Dla przykładu miłośnicy stylu industrialnego wskazują na nowoczesny design jako istotną cechę wnętrza auta. Upodobanie do stylu skandynawskiego łączy się z większą otwartością na jasną kolorystykę wnętrz samochodów. Natomiast wielbiciele stylu zen preferują wnętrza aut utrzymane w ciemnej kolorystyce.

    – Wyniki takiego badania są dla nas, jako producenta samochodów, niezwykle cenną informacją. Pretekstem do jego przeprowadzenia był konkurs Renault. Passion for Design & Innovation. Zadaniem uczestników tego konkursu jest zaprojektowanie SUV-a klasy wyższej, następcy nowego Renault Koleos – mówi Dyrektor Komunikacji Renault (Terytorium) East.

    Efekty badania, które zlecił motoryzacyjny koncern, mogą się okazać przydatne dla uczestników konkursu, którzy swoje projekty na następcę Koleosa mogą nadsyłać do 26 czerwca br. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi podczas targów Warsaw Home, które odbędą się w październiku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Nowa Komisja Europejska utrzyma „zielony” kurs. Jednak większy nacisk chce położyć na konkurencyjność gospodarki i dialog ze społeczeństwem

    Proces formowania nowej Komisji Europejskiej ma się zakończyć w ciągu kilku miesięcy, jednak już w tej chwili wiadomo, że „zielony” kurs w unijnej polityce zostanie utrzymany. W nadchodzących latach polityka klimatyczna ma być jednak realizowana z dużo większym naciskiem na konkurencyjność europejskiej gospodarki, zielony przemysł i dialog społeczny ze wszystkimi zainteresowanymi stronami. – UE nie może sobie pozwolić na zaniechania i takie błędy komunikacyjne, jakie miały miejsce w ostatnich latach – podkreśla dr Paulina Sobiesiak-Penszko z Instytutu Spraw Publicznych.

    Infrastruktura

    Budownictwo drogowe chce lepiej wykorzystywać odpady powstające przy remontach. Branża apeluje o przepisy to umożliwiające

    Odpady powstające przy remontach dróg czy budowie nowych, którymi w świetle prawa są m.in. gruz betonowy czy kruszywo kolejowe, to w praktyce tzw. materiały staroużyteczne, które z powodzeniem mogłyby zostać wykorzystane przy nowych inwestycjach. Jednak w tej chwili większość z nich ląduje po prostu na wysypiskach, ponieważ obecne przepisy niedostatecznie regulują tę kwestię. Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa i inne branżowe organizacje apelują o zmiany w tym zakresie.

    Handel

    Popularność e-mail marketingu rośnie wraz z internetowym handlem. Wykorzystanie w nim AI otwiera e-sklepom nowe możliwości analizy i personalizacji

    E-mail marketing nie wymaga dużego budżetu, dzięki czemu jest opłacalny zarówno dla dużych, jak i małych firm, zwłaszcza jeśli dopiero wchodzą na rynek. Kampanię mailingową może przeprowadzić w zasadzie każda firma, która ma listę subskrybentów i zgody na wysyłki marketingowe. Popularność tej metody dotarcia do klientów rośnie wraz z rozwojem internetowego handlu. Obecnie rewolucjonizuje ją sztuczna inteligencja, która otworzyła e-sklepom nowe, znacznie większe możliwości analizy i personalizacji treści kierowanych do użytkowników. Dzięki temu e-mail marketing nie jest już kojarzony ze spamem.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.