Mówi: | Małgorzata Augustyniak |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | AMS SA |
Dobre perspektywy przed reklamą zewnętrzną w Polsce. Już wkrótce będzie znana jej efektywność
Połączenie tradycyjnej komunikacji i narzędzi online to szansa na rozwój reklamy zewnętrznej. Po raz pierwszy od 20 lat ruszają badania, które mają dokładnie określić efektywność tego typu reklamy i w ocenie branży zwrócić uwagę na jej efektywność. AMS liczy na to, że rozwój reklamy przyspieszy dzięki budowie nowych wiat przystankowych w Warszawie, co znacząco zwiększy podaż nośników.
‒ Branżę czeka rozwój. Myślę, że outdoor [reklama zewnętrzna – red.] będzie łączył bardzo sprawnie offline’ową przestrzeń z online’ową, i mam nadzieję, że będzie tym medium, które jako jedyne pozostanie skutecznym pod względem zasięgu dla reklamodawców – przewiduje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Małgorzata Augustyniak, wiceprezes zarządu AMS.
Augustyniak ocenia, że bardzo duże znaczenie dla rozwoju reklamy zewnętrznej będzie miała wymiana wiat przystankowych w Warszawie. AMS podpisał w grudniu ubiegłego roku umowę na budowę i utrzymanie 1580 wiat w stolicy. Spółka na prawie 9 lat otrzyma prawo do korzystania z powierzchni reklamowych na tych wiatach, a przez pierwsze trzy lata będzie samodzielnie korzystać z zysków (potem będzie dzielić się nimi z miastem).
Na wiatach znajdą się nośniki formatu citylight, umożliwiające prowadzenie niestandardowych kampanii reklamowych.
Mniejsze znaczenie dla spółki ma otwarcie drugiej linii metra w Warszawie. Jest to stosunkowo niewielki rynek, choć metro było miejscem wprowadzenia reklamy wyświetlanej City Info. Obecnie stała się ona standardem we wszystkich środkach komunikacji publicznej – także w autobusach w Warszawie oraz autobusach i trolejbusach w Trójmieście.
Augustyniak dodaje, że reklama zewnętrzna może też zyskać na pierwszych badaniach, które mają pokazać reklamodawcom skuteczność tego kanału promocji.
‒ To było najbardziej subiektywne medium i zawsze ulegało opiniom, że jest drogie, niewdzięczne i niemierzalne. W końcu będziemy mogli skończyć z tymi zarzutami, mamy nadzieje je rozwiać, dlatego że outdoor jest jednym z tańszych mediów – przekonuje Augustyniak. ‒ Będziemy mogli porównać GRP [Gross Rating Point, wartość określająca siłę kampanii reklamowej – red.] outdooru z telewizją i radiem, będziemy wiedzieć, jaki jest konkretny odbiór w konkretnych grupach celowych, czyli jak w związku z tym poruszają się mieszkańcy.
14 października powstał Instytut Badań Outdooru, założony przez AMS, Clear Channel Poland oraz Ströer Polska. Pierwszy etap projektu badawczego ma ruszyć jeszcze w tym roku.
Czytaj także
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-08-05: Samoregulacja zawodowa ogranicza udział farmaceutów w reklamach i ich współprace płatne. Złamanie tych zasad grozi wszczęciem postępowania
- 2024-01-16: Sarkazm może być cennym narzędziem w komunikacji. Pomaga odbiorcy otworzyć się na perspektywę nadawcy [DEPESZA]
- 2023-07-04: Katarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął. Było to dla nas bardzo opłacalne wyzwanie
- 2022-06-02: Ewa Szabatin: Wcześniej często dostawałam od reklamodawców coś, czego nie nosiłam ani nie używałam. Teraz bardzo skrupulatnie wybieram współpracę z markami
- 2021-11-30: Rynek reklamy ma już za sobą kryzys związany z pandemią. Wydatki w internecie przekraczają już budżety na TV
- 2021-08-10: Budząca kontrowersje technologia deep fake to przyszłość wideo. Coraz chętniej sięgają po nią firmy i filmowcy
- 2021-06-18: Pandemia zwiększyła zainteresowanie portalami internetowymi i telewizją. Nie poszedł za tym wzrost przychodów wydawców z reklam
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.