Mówi: | Mariusz Paszkiel |
Funkcja: | dyrektor ds. sprzedaży i marketingu |
Firma: | Hotel Marriott |
Hotele chcą przyciągnąć turystów w okresie świątecznym. Pomóc mają rabaty i promocja na zagranicznych rynkach
Okres świąt to dla hoteli w dużych miastach, skoncentrowanych bardziej na obsłudze klientów biznesowych, czas dość niskiego obłożenia. Dlatego w tym okresie chcą one szczególnie przyciągać turystów indywidualnych, oferując m.in. rabaty cenowe. Próbują przekonać, że brak wydarzeń biznesowych powoduje, że w najbliższych tygodniach poznawanie miasta będzie przyjemniejsze niż w ciągu roku.
– Warszawa to miejsce, które warto odwiedzać. Myślę, że jest to trochę zaniedbane, zwłaszcza na rynkach zagranicznych. Śledząc nasze statystyki patrzymy, że Warszawa jako miejsce zyskuje coraz bardziej, stąd też dla nas najistotniejszym czynnikiem, który może wspomóc Warszawę jako miejsce przyjazdów, jest przede wszystkim informacja i promocja na różnych rynkach – mówi Mariusz Paszkiel, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Hotelu Marriott.
Warszawa staje się miastem coraz bardziej atrakcyjnym turystycznie. Z roku na rok rośnie liczba odwiedzających ją turystów. Według danych GUS w 2014 roku w stolicy nocowało 3 mln przyjezdnych, z czego 40 proc. stanowili obcokrajowcy, głównie Brytyjczycy, Niemcy i Amerykanie. Z informacji Hotelu Marriott wynika, że do polskiej stolicy coraz chętniej przyjeżdżają także Brytyjczycy i mieszkańcy krajów skandynawskich.
– Klienci, którzy parę lat temu widzieli Warszawę ostatni raz, przyjeżdżają i są pozytywnie zaskoczeni zmianami, które tu zaszły. Widzą, że Warszawa to już nie jest szare miasto, że teraz szybko się rozwija, i to doceniają – mówi agencji informacyjnej Newseria Paszkiel.
Według informacji Warszawskiej Organizacji Turystycznej Warszawa notuje jednak dość niskie obłożenie hoteli w tzw. low season, a więc w długie weekendy i ferie świąteczne. Zdaniem ekspertów w okresach tych polska stolica powinna być lansowana na świecie z punktu widzenia rynku eventowego, głównie targów i konferencji. Z raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce” wynika, że w 2014 roku w Warszawie odbyło się ponad 3,5 tys. tego typu spotkań. Biorąc pod uwagę potencjał Warszawy jako ośrodka targowo-konferencyjnego Hotel Marriott przyjął nową koncepcję meeting imagined. Polega ona na indywidualnym podejściu do sprzedaży i planowaniu opartym na celu spotkania.
– Skupiamy się na promocji takich okresów w roku, kiedy Warszawa jest trochę „luźniejsza”, chociażby w czasie ferii świątecznych. Jest to specjalna promocja, przede wszystkim konferencyjna, ale również dla gości indywidualnych. Służą temu specjalne pakiety na noclegi i pakiety konferencyjne, które promujemy poza granicami naszego kraju – mówi Mariusz Paszkiel.
Jako destynacja targowo-konferencyjna Warszawa sprawdza się przede wszystkim pod względem bazy hotelowej, zwłaszcza hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych. Koszty pobytu w tego typu placówkach są zróżnicowane w zależności od hotelu oraz czasu pobytu. W okresie low season za nocleg trzeba zapłacić ok. 350 zł.
– W okresach, kiedy Warszawa cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, chociażby podczas jakichś wydarzeń, ceny potrafią przekroczyć nawet 1 tys. zł – mówi Mariusz Paszkiel.
Marriott jest jednym z hoteli członkowskich Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Aktywnie wspiera m.in. działalność Warsaw Convention Bureau, należącego do Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Jest odpowiedzialne za międzynarodową promocję Warszawy jako atrakcyjnego i profesjonalnego miejsca spotkań.
Czytaj także
- 2025-07-30: 70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute
- 2025-08-01: Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
- 2025-07-21: Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski
- 2025-07-07: Trwa debata o nowych przepisach dotyczących praw pasażerów. Możliwe zmiany w wysokości odszkodowań za opóźnione loty
- 2025-06-26: Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze
- 2025-04-29: Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa
- 2025-04-18: Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie
- 2025-04-11: Klaudia Zioberczyk: Święta wiążą się z tym, że się kupuje masę ubrań i jedzenia. Ja w tym roku postawię na minimalizm
- 2025-04-17: Eliza Gwiazda: Teraz w koszykach ze święconką jest nawet czekolada i alkohol. Ważniejszy jest przepych niż przeżywanie tego czasu w duchu świąteczno-religijnym
- 2025-04-16: Krzysztof Skórzyński: Dla mnie Wielkanoc ma wymiar symboliczny i duchowy. Podczas przygotowań w kuchni ja jestem od wykonywania poleceń córki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech
Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Handel
Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.