Newsy

Rekordowa sprzedaż SUV-ów w Europie. Pozycję w tym segmencie umacnia Volvo

2017-10-11  |  06:45
Mówi:Mariusz Nycz, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Volvo Car Poland

Stanisław Dojs, rzecznik prasowy Volvo Car Poland

  • MP4
  • Szwedzki koncern motoryzacyjny Volvo umacnia swoją pozycję w segmencie SUV-ów, które już od kilku lat notują rekordowe wyniki sprzedaży. Marka wprowadziła właśnie na rynek nowy model premium XC40. Mały, miejski SUV został naszpikowany innowacjami i ma być jednym z najlepiej wyposażonych w swojej klasie. W kilka dni po premierze koncern ma już ponad 200 zamówień i liczy na dalsze dynamiczne wzrosty sprzedaży. Równolegle Volvo wprowadza też na rynek pakiet usług abonamentowych.

     Wprowadziliśmy na rynek Volvo XC40, ponieważ widzimy, że w Polsce, a także w krajach europejskich i USA, jest duże zapotrzebowanie na tej wielkości samochody. Dotąd nigdy nie byliśmy obecni w segmencie małych SUV-ów, ale widzimy duży potencjał. Generalnie nasze SUV-y bardzo dobrze się sprzedają – model XC60 jest liderem w swoim segmencie. Liczymy, że nowy XC40 także będzie liderem w segmencie SUV-ów małej wielkości – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Mariusz Nycz, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Volvo Car Poland.

    Na rynku motoryzacyjnym ofensywa SUV-ów trwa od kilku lat. W 2015 roku stały się najchętniej kupowanymi samochodami w Europie i już blisko co czwarte auto, które opuszcza fabrykę, należy do tego segmentu.

     Świat oszalał na punkcie SUVów. Od pewnego czasu nawet małe samochody usiłują je naśladować – mówi Stanisław Dojs, rzecznik prasowy Volvo Car Poland.

    SUV-y są mocnym akcentem w ofercie szwedzkiego koncernu motoryzacyjnego. Model premium XC60 pozostaje niedościgniony w klasie średniej wielkości SUV-ów i odpowiada za blisko jedną trzecią wyników sprzedażowych Volvo. Z kolei duży XC90 skutecznie konkuruje z dotychczasowym liderem, czyli BMW. Obecna generacja, wprowadzona trzy lata temu, nadal sprzedaje się rekordowo.

     Volvo jest specjalistą w SUV-ach. Mamy dużego XC90 oraz XC60. To był naturalny ruch, aby wreszcie zaproponować naszym klientom i kierowcom coś mniejszego. XC40 to najmniejszy SUV, jaki Volvo kiedykolwiek wyprodukowało i na pewno na rynku jest miejsce na ten samochód – podkreśla Stanisław Dojs.

    – To piękny samochód, który wzbudza ogromne emocje. Przestronny, dobrej jakości, dobrze wykonany SUV, który ma bardzo podobną stylistykę wnętrza do jego starszych kuzynów – dodaje Mariusz Nycz. – Ten samochód łączy zalety miejskiego auta, które zmieści się w różnych zaułkach i na parkingu, oraz rodzinnego samochodu, który jest w stanie pomieścić czteroosobową rodzinę.

    Dyrektor sprzedaży i marketingu Volvo Car Poland podkreśla, że marka ma duże oczekiwania i stawia sobie ambitne cele sprzedażowe związane z nowym modelem SUVa. Z czasem ma on awansować na pozycję lidera w swojej klasie, podobnie jak wcześniej jego starsi kuzyni: XC60 oraz XC90.

    – Ledwie pokazaliśmy ten samochód, a już mamy sprzedanych ponad 200 sztuk. Można powiedzieć, że ten samochód cieszy się ogromną popularnością i obserwując dzisiaj, jaki jest odbiór potencjalnych klientów, jesteśmy przekonani, że sprzedaż będzie jeszcze większa – ocenia Mariusz Nycz.

    Przez kilka pierwszych miesięcy po rozpoczęciu produkcji model XC40 będzie dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem Diesla D4 o mocy 190 KM lub z jednostką benzynową T5 o mocy 247 KM. Pozostałe wersje silnikowe – w tym hybrydowa i elektryczna – dołączą do oferty w kwietniu 2018 roku. Produkcja XC40 wystartuje w listopadzie, w fabryce samochodów w belgijskim Gent.

    – Pierwsze samochody będą dostępne w punktach dealerskich na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku. Myślę, że największą popularnością będą cieszyć się silniki diesla, D3 oraz D4, a także silniki benzynowe, których mamy 3 rodzaje – mówi Mariusz Nycz.

    Model XC40 będzie dostępny w różnych zestawieniach kolorystycznych, w tym z białym i czarnym dachem oraz szeroką paletą tapicerek. Wewnątrz styliści Volvo zaprojektowali sporo miejsca i stylowe detale, na przykład gniazda na karty kredytowe i bardzo praktyczne miejsce na telefon z funkcją ładowania indukcyjnego. O wyglądzie i wyposażeniu klienci w dużym stopniu zadecydują sami.

    – W zależności od tego, jak go „ubierzemy”, taki będziemy mieć samochód. W środku można poszaleć: zamówić czerwoną skórę albo bardziej zachowawczą kremową lub brązową. Można nawet wyłożyć wnętrze pomarańczowym filcem. Samochód daje ogromne pole do konfiguracji. Jednocześnie ma design, który bardzo mocno wpisuje go w styl miejski. Może też przy okazji uwieść nieco młodszą klientelę niż większe samochody, które mamy w ofercie – mówi Stanisław Dojs.

    Przed wprowadzeniem na rynek nowego modelu szwedzki koncern przeprowadził szereg badań wśród potencjalnych klientów. Okazało się, że kierowcy cenią sobie m.in. wysoką pozycję za kierownicą, która stwarza dobrą widoczność i poczucie bezpieczeństwa. Stąd w nowym XC40 bardzo wysoki prześwit nadwozia, który deklasuje nawet wiele większych modeli SUV-ów.  

    – Unikalną cechą samochodu jest to, że możemy przekazać komuś elektroniczny, wirtualny kluczyk, wysyłając kod za pomocą aplikacji Volvo On Call. Mogę taki kluczyk wysłać na przykład do mojej żony, a ona zobaczy gdzie jest ten samochód i za pomocą swojego telefonu będzie mogła go uruchomić. To powiew przyszłości – dodaje Stanisław Dojs.

    Od strony technologicznej nowy XC40 ma być jednym z najlepiej wyposażonych małych SUV-ów premium na rynku. Model został wyposażony w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, system wspomagania kierowcy Pilot Assist, Run-off Road Protection i Mitigation, który pozwoli uniknąć zjechania z pasa ruchu, system monitorowania martwego pola BLIS oraz kamerę 360 stopni. To tylko część z długiej listy rozwiązań, które mają przełożyć się na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów tego modelu auta.

     Ten samochód będzie liderem bezpieczeństwa w swojej klasie. Są w nim m.in. elektroniczne systemy które dbają o to, abyśmy nie uderzyli w inny pojazd – samochód będzie automatycznie wyhamowywał przed innymi pojazdami, w sytuacji krytycznej może nawet te pojazdy mijać. Będzie również wykrywał i hamował przed innymi przeszkodami takimi jak duże zwierzęta, piesi, rowerzyści – wylicza Stanisław Dojs.

    Wraz z nowym modelem SUVa zadebiutował na rynku program Care by Volvo. To kompleksowy abonament samochodu, który obejmie m.in. pełne ubezpieczenie, przeglądy i opony zimowe, ale także car sharing, wynajem większego auta oraz usługi consierge. Raz do roku, w ramach opłat, kierowca będzie mógł zlecić zawiezienie samochodu do serwisu i dostarczenie go z powrotem „do drzwi”.

    Abonament Care by Volvo zostanie wprowadzony jednocześnie na 7 rynkach w Europie, w tym właśnie w Polsce. Program nie będzie wymagać wpłaty własnej, a miesięczna opłata za korzystanie z auta ma być wszędzie taka sama.

     Nie wpłacając nic, klient może użytkować ten samochód przez 2 lata, opłacając abonament. Jest w nim wiele usług, m.in.: pakiet serwisowy, ubezpieczenie, zimowe opony. Klient może wypożyczyć większy samochód na wakacje letnie czy zimowe, ale jest też ta opcja car sharingu. Takiego modelu użytkowania jeszcze nie mieliśmy, to coś bardzo innowacyjnego – zauważa Mariusz Nycz.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Aktualne oferty pracy

    Specjalista ds. sprzedaży

    Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

    Regionalne - Łódzkie

    Zagranica

    Pandemia koronawirusa ograniczyła napływ do Polski pracowników z Europy Wschodniej. Polska gospodarka wciąż potrzebuje rąk do pracy

    Ponad 42 proc. cudzoziemców pracujących w Polsce skorzystało z automatycznego przedłużenia pozwolenia na legalny pobyt i pracę, zaoferowanego przez polski rząd w trakcie pandemii koronawirusa. Co trzeci planuje z tego rozwiązania skorzystać. Jednak emigrantów zarobkowych z Europy Wschodniej jest zdecydowanie mniej niż rok temu. – Zwykle we wrześniu napływ pracowników z zagranicy jest największy. W tym roku liczba obcokrajowców na rynku pracy jest porównywalna z poziomem z marca, czyli z okresu, w którym corocznie jest ich najmniej – mówi Andrzej Korkus, prezes zarządu EWL.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Prawo

    Inwestycje w internet rzeczy ponownie przyspieszą od przyszłego roku. Problemami pozostają cyberbezpieczeństwo i brak odpowiedniego prawa

    W Polsce nie ma i nie planuje się uchwalenia ustawy o internecie rzeczy. Obecnie jest on regulowany czterema odrębnymi grupami przepisów dotyczących cyberbezpieczeństwa, ochrony danych osobowych, odpowiedzialności cywilnoprawnej czy własności intelektualnej – mówi adwokat Xawery Konarski. Ubiegłoroczny raport opracowany dla Ministerstwa Cyfryzacji pokazuje jednak, że w Polsce środowisko regulacyjne nie tylko nie sprzyja rozwojowi IoT, ale wręcz stanowi istotne ograniczenie dla tej technologii. – Takich regulacji nie ma też w Unii Europejskiej ani na świecie, bo IoT wymaga stosowania różnych przepisów prawa. Nie da się stworzyć jednego aktu prawnego, który regulowałby wszystkie kwestie i problemy prawne – ocenia ekspert.

     

    Handel

    W czasie pandemii Polacy chętniej sięgają po polską żywność. Zwracają też coraz większą uwagę na jej jakość

    Konsumenci w Polsce przykładają coraz większą wagę do jakości produktów żywnościowych. 72 proc. przy wyborze zwraca uwagę na ich skład, a 62 proc. chciałoby kupować więcej artykułów bio, choć na ogół barierą jest ich wysoka cena. Ponad połowa Polaków, sięgając po takie produkty, nie ma też pewności co do ich prawdziwego źródła pochodzenia. To oznacza, że konsumenci potrzebują dodatkowej informacji, a producenci – większej promocji swoich jakościowych wyrobów. Temu właśnie służy konkurs „KUKBUK Poleca”, który od czterech lat nagradza najlepszą polską żywność i wyroby regionalne. A w dobie pandemii żywność od krajowych dostawców jest wśród Polaków coraz popularniejsza.