Newsy

Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi

2025-02-04  |  06:20
Nowe

Pod względem liczby rejestracji nowych aut osobowych 2024 rok był drugim najlepszym wynikiem w historii. To był sprzedażowo dobry rok także dla koncernu Mercedes-Benz. Na polskim rynku sprzedaż wyniosła 26,3 tys. samochodów osobowych, co oznacza 38-proc. wzrost w ciągu roku. Mercedes jest też wśród liderów dostaw aut elektrycznych. Ze względu na rosnącą popularność tego segmentu producent w tym roku wprowadzi na rynek nowość – w pełni elektryczny model CLA.

Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w 2024 roku do bazy CEPiK trafiło dokładnie 551 568 samochodów osobowych – o 76,5 tys. więcej niż przed rokiem, co oznacza wzrost o 16,1 proc. Tylko w 2019 roku zarejestrowano więcej pojazdów osobowych.

– W ubiegłym roku cała branża motoryzacyjna osiągnęła najlepsze wyniki od okresu przedpandemicznego. Przebiliśmy wynik z roku 2019 –  mówi agencji Newseria Marcin Kwoka, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz Polska. – Był to też bardzo dobry rok dla marki Mercedes-Benz. Udało się nam zrealizować aż 38-proc. wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku.

Koncern dostarczył ponad 26,3 tys. samochodów osobowych (bez Klasy V), co przekłada się na blisko 5-proc. udział w polskim rynku.

 Klienci najczęściej szukali samochodów typu SUV. Najpopularniejszym modelem ubiegłego roku był Mercedes-Benz GLC SUV, zaraz za nim uplasował się jego bardziej sportowy brat bliźniak, czyli Mercedes GLC SUV w wersji coupé. Na podium znalazła się też klasa E typu W214 – wymienia Marcin Kwoka.

Sprzedaż GLC SUV sięgnęła niemal 4 tys., co oznacza 77-proc. wzrost, a GLC Coupé – 3,1 tys. sztuk, czyli o 121 proc. więcej. Oba auta są bestsellerami w swoim segmencie. Nowa limuzyna klasy E zaliczyła doskonały debiut i osiągnęła 67-proc. wzrost liczby rejestracji – do ponad 2,1 tys. Dużą popularnością cieszy się czterodrzwiowe coupé CLA (ponad 2 tys. sztuk), także lider w swoim segmencie. W 2024 roku najwięcej nowych samochodów Mercedes-Benz zarejestrowano na Mazowszu, w Wielkopolsce oraz na Dolnym Śląsku.

 Dość jasno zarysowują się trendy konsumenckie. Wzrasta udział samochodów niskoemisyjnych, czyli samochodów stricte elektrycznych i samochodów z rozwiązaniem typu plug-in hybrid – zauważa dyrektor zarządzający Mercedes-Benz Polska.

Mercedes-Benz był w 2024 roku w Polsce liderem rejestracji zelektryfikowanych pojazdów z ponad 3,6 tys. sztuk, o 28 proc. więcej niż w 2023 roku. Na całym rynku wzrost sięgnął 3 proc. r/r. Koncern odpowiadał za blisko co ósmy pojazd z takim napędem rejestrowany w Polsce w 2024 roku. Wlicza się w to 1,5 tys. aut w pełni elektrycznych BEV (+25 proc., przy spadku całego rynku o 3 proc.) oraz 2,1 tys. hybryd plug-in PHEV (+31 proc., przy wzroście całego rynku o 13 proc.).

Samochody zelektryfikowane miały 14 proc. udziału w całkowitej liczbie rejestracji nowych mercedesów w Polsce. Trzy najchętniej wybierane modele w pełni elektryczne to EQA (471 szt., +63 proc.), EQB (306 szt., +101 proc.) oraz EQE SUV (266 szt., +50 proc.).

– W 2025 roku zamierzamy zwiększać udział samochodów niskoemisyjnych w naszym portfolio sprzedażowym. W tym roku wprowadzimy na rynek zupełnie nowy model, w pełni elektryczny model CLA i upatrujemy w tym modelu duże szanse na sprzedaż i wzrost udziału samochodów elektrycznych w naszym portfolio – zapowiada Marcin Kwoka.

W 2024 roku Mercedes-Benz osiągnął dwucyfrowe wzrosty sprzedaży praktycznie we wszystkich segmentach, koncentrując się przy tym na topowych modelach Top-End, które obejmują sportowe auta Mercedes-AMG, superluksusowe modele Mercedes-Maybach, Klasę S i EQS, GLS oraz Klasę G. Liczba ich rejestracji wyniosła ponad 4,1 tys. sztuk, co daje blisko 16-proc. udział w sprzedaży marki. Mercedes-Benz znajduje się wśród trzech najchętniej wybieranych producentów aut premium, zajął też ósme miejsce wśród najpopularniejszych marek nowych samochodów w Polsce.

– Jest jasno zarysowany trend, że to głównie przedsiębiorcy dokonują zakupów, czyli dominują zakupy instytucjonalne. Zakupy osób prywatnych dla marki Mercedes-Benz to zawsze są zakupy mniejszościowe, ale to też wskazuje trendy dla całego rynku – podkreśla ekspert.

Z danych PZPM wynika, że na rynku wciąż dominują rejestracje do klienta instytucjonalnego, ale rosną one ponad trzy razy wolniej niż rejestracje do klienta indywidualnego.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd planuje podwójnie opodatkować e-papierosy. To zmusi palaczy do powrotu do tradycyjnych papierosów

W styczniu Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów o podatku akcyzowym. Zakładają one opodatkowanie alternatyw dla tradycyjnych wyrobów tytoniowych, czyli m.in. saszetek nikotynowych, wielorazowych papierosów elektronicznych czy podgrzewaczy tytoniu. Organizacje pracodawców krytykują tryb pracy nad ustawą, a w szczególności brak konsultacji z branżą, a także możliwą interpretację wskazującą na podwójne opodatkowanie jednej z kategorii produktów.

Bankowość

Przybywa pozwów związanych z sankcją kredytu darmowego. Nawet 90 proc. umów kredytowych może zawierać uchybienia

Do sądów wpływa coraz więcej pozwów w zakresie sankcji kredytu darmowego. Na koniec sierpnia ub.r. w sądach było ok. 10 tys. takich spraw, na koniec roku – ok. 11–12 tys. – szacuje Związek Banków Polskich. SKD przysługuje kredytobiorcom, których banki nieprawidłowo informowały m.in. o opłatach, oprocentowaniu czy terminach związanych z kredytem. Korzystny dla nich wyrok może oznaczać, że spłacą bankom wyłącznie pożyczoną kwotę, bez dodatkowych kosztów.

Transport

Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi

Pod względem liczby rejestracji nowych aut osobowych 2024 rok był drugim najlepszym wynikiem w historii. To był sprzedażowo dobry rok także dla koncernu Mercedes-Benz. Na polskim rynku sprzedaż wyniosła 26,3 tys. samochodów osobowych, co oznacza 38-proc. wzrost w ciągu roku. Mercedes jest też wśród liderów dostaw aut elektrycznych. Ze względu na rosnącą popularność tego segmentu producent w tym roku wprowadzi na rynek nowość – w pełni elektryczny model CLA.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.