Newsy

Rośnie sprzedaż tabletów. Urządzenia kosztują już od 400-450 zł

2013-11-08  |  06:15

Sprzedaż tabletów rośnie w tempie nawet 40 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, ale równocześnie urządzenia znacznie potaniały. Ceny najtańszych tabletów ustabilizowały się obecnie na poziomie 400-450 zł. Z tego powodu szybciej rośnie wartość sprzedaży komputerów.

Jeśli chodzi o sprzedaż laptopów, to udało nam się we wrześniu sprzedać ich o ponad 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost sprzedaży tabletów wyniósł około 40 proc. Natomiast zderzając to ze spadającą średnią ceną, wzrost wartościowo sprzedaży tabletów był nawet nieco mniejszy od wzrostu sprzedaży notebooków – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.

Buczkowski zaznacza, że na całym rynku sprzedaż notebooków zmalała. Także dynamika sprzedaży tabletów znacznie spadła w porównaniu z poprzednimi miesiącami. Równocześnie te popularne urządzenia są coraz tańsze.

Najtańsze tablety kosztują obecnie 400-450 zł. Buczkowski przewiduje jednak, że na tym poziomie nastąpi stabilizacja. Rok temu urządzenia tej samej klasy kosztowały nawet 700 zł, więc obniżki w skali roku sięgają 30 proc. Dodaje jednak, że cena jest bardzo zróżnicowana z uwagi na wiele typów tabletów na rynku.

W ostatnim czasie ceny się stabilizują. Wynika to faktu, że jest pewna ograniczona możliwość obniżania cen przy zachowaniu wysokiej jakości. Producenci coraz częściej zwracają na to uwagę, żeby klienci mieli jak największy poziom zadowolenia z korzystania z tych urządzeń – przekonuje Buczkowski.

Dodaje, że w jego ocenie wkrótce na rynku pojawi się więcej tanich smartfonów. Umożliwi to wielu Polakom wymianę starszych telefonów na nowoczesne modele. Z punktu widzenia firmy to dobra wiadomość, bo tańsze smartfony umożliwią rozwój całego rynku nowoczesnych produktów i usług.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.