Newsy

Rynek pożyczek online przyspiesza

2013-10-30  |  06:15
Mówi:Loukas Notopoulos
Funkcja:prezes Vivus Finance
Firma:członek zarządu Związku Firm Pożyczkowych
  • MP4
  • Rynek pożyczek online rozwija się w Polsce w bardzo szybkim tempie. Najczęściej przez internet pożyczają ludzie młodzi w wieku 20-30 lat, pracujący lub prowadzący firmy. Wbrew stereotypom nie są to klienci z problemami finansowymi.

     – W momencie, kiedy powstawała nasza firma, czyli 14 miesięcy temu, pożyczki online były w Polsce dopiero w fazie embrionalnej i reprezentowały 20-25 proc. rynku tzw. prywatnych pożyczek – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Loukas Notopoulos, prezes Vivus Finance i członek zarządu Związku Firm Pożyczkowych. – Odkąd rozpoczęliśmy działalność, rynek ten wzrósł w tempie dwucyfrowym w ciągu roku.

    Liczba osób korzystających z usług firm pożyczkowych w Polsce stale rośnie. Dotyczy to zwłaszcza segmentu pożyczek online, co widać na przykładzie Vivus Finance.

     – W tym roku pozyskaliśmy ponad 450 tys. klientów i wydaje nam się, że rok zakończymy na poziomie prawie pół miliona klientów. Oczekujemy, że ich liczba będzie nadal rosnąć, ponieważ coraz więcej Polaków korzysta z internetu – mówi Loukas Notopoulos, laureat nagrody „Najlepszy Partner w Biznesie” w kategorii Usługi pożyczkowe przyznawanej przez Home & Market.

    Przez internet pożyczają głównie osoby młode, między 20. a 30. rokiem życia. To głównie osoby pracujące lub prowadzące własną działalność gospodarczą.

    Zdaniem prezesa Vivus Finance, stereotyp klienta firmy pożyczkowej jako osoby z problemami finansowymi, której bank odmówił kredytu, w ostatnich latach uległ znacznej zmianie.

     – Gdyby tak było, nie bylibyśmy w stanie prowadzić naszego biznesu – mówi Notopoulos. – My pożyczamy nasze własne pieniądze, dbamy o nie i chcemy, żeby do nas wróciły. Dlatego też każdego potencjalnego klienta sprawdzamy w bazach informacji gospodarczej i w Biurze Informacji Kredytowej.

    Jak podkreśla, na takich zasada działa wiele z obecnych na rynku podmiotów. Żeby zachować wysokie standardy w branży, część firm utworzyła Związek Firm Pożyczkowych. Jednym z inicjatorów jest Vivus Finance.

     – Zrzeszamy już niemal 50 proc. firm na rynku pożyczek online, a kolejne chcą przystąpić do naszego związku. Jednak nie wszystkie mogą to uczynić, ponieważ sprawdzamy każdą firmę pod kątem transparentnego prowadzenia biznesu i uczciwości wobec klientów – dodaje prezes Vivus Finance.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Green Industry Summit 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Farmacja

    Transport

    Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych

    Według Alton Aviation Consultancy koszty naprawy i remontów silników wzrosły z 31 mld dol. przed pandemią do 58 mld dol. w tym roku. Rośnie też zapotrzebowanie na pracowników – w ciągu najbliższych 20 lat na świecie będzie potrzebnych niemal 770 tys. mechaników lotniczych. Tylko w Polsce już teraz brakuje kilku tysięcy wyspecjalizowanego personelu.  – Brak kadr spowalnia nasz rozwój. Obecnie potrzebujemy kilkuset wyspecjalizowanych osób – ocenia Aleksandra Juda, prezes LOT Aircraft Maintenance Services.

    DlaWas.info

    Problemy społeczne

    Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania

    Duże modele językowe, takie jak ChatGPT, nie potrafią samodzielnie nabywać nowych umiejętności, rozumować czy planować. Nie stanowią więc egzystencjalnego zagrożenia dla ludzkości – dowiedli naukowcy, którzy przeanalizowali możliwości dużych modeli językowych właśnie pod takim kątem. Nie oznacza to jednak, że narzędzia te nie stanowią żadnego zagrożenia. Wykorzystane niewłaściwie już dziś służą chociażby do szerzenia dezinformacji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.