Newsy

Skandia Życie planuje dalszą ekspansję i zacieśnianie współpracy z bankami

2014-05-08  |  05:55
Skandia planuje znaczne zwiększenie sprzedaży i liczby klientów. Pomóc w tym ma edukowanie klientów o konieczności oszczędzania na emeryturę w trzecim filarze. Duży nacisk spółka kładzie na współpracę z bankami, które są dystrybutorami produktów Skandii.  

Chcemy mieć określony wzrost w dwóch miejscach  zarówno pod względem liczby klientów, jak i sprzedaży urocznionych kontraktów – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krzysztof Żukowski, dyrektor sprzedaży Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń.  

Spółka planuje także rozwój sieci dystrybucyjnej.     

Pracujemy nad tym cały czas we wszystkich segmentach, i to zarówno w naszej sprzedaży własnej w oddziałach, jak i jeśli chodzi o segment bankowy. To samo dotyczy części multiagencyjnej, czyli u partnerów zewnętrznych, gdzie także poszukujemy nowych partnerów – mówi Żukowski.  

Spółka szczególny nacisk chce położyć na dalszy rozwój współpracy z bankami.  

Stawiamy na bardzo bliską współpracę, co oznacza, że chcemy wspólnie z bankami konstruować ofertę, która będzie dopasowana do potrzeb klientów – mówi Żukowski. – Banki są naszymi dystrybutorami, często to w nich klienci kupują nasze produkty. Dlatego też uważamy, że bliska współpraca z nimi jest ważna – dodaje.  

Jak zauważa dyrektor sprzedaży Skandia Życie, przy sprzedaży produktów finansowych istotną rolę odgrywa edukacja klienta.  

–  Tylko, jeśli klient dokładnie zrozumie cel programu oszczędnościowego, to ten program będzie miał szansę dotrwać do końca – mówi Żukowski. – Bez zwiększenia świadomości klienta trudno nam będzie zbadać jego potrzeby – dodaje.  

Edukacja finansowa ma szczególną rolę do odegrania wobec zmian w systemie emerytalnym. Zdaniem Żukowskiego uświadomienie sobie przez klientów problemów demograficznych i związanych z nimi problemów ZUS powinno skłonić ich do samodzielnego oszczędzania na emeryturę. 

Sam wybór między OFE i ZUS-em nie jest tu najważniejszy – twierdzi rozmówca Newserii Biznes. – Musimy natomiast informować klientów i tłumaczyć im, że bez trzeciego filaru po prostu sobie nie poradzimy. Tę wiedzę krzewimy w Skandii w naszych oddziałach własnych oraz u partnerów, takich jak banki czy multiagencje – dodaje.

Obecnie na 1000 osób w wieku produkcyjnym przypada 260 osób w wieku poprodukcyjnym. Jednak za 30 lat proporcja ta będzie wynosić 1000 do 500. Z kolei w 2060 r. na 1000 osób w wieku produkcyjnym mają wg prognoz przypaść 772 osoby w wieku emerytalnym. Spowodowało to konieczność podniesienia wieku emerytalnego, który w 2040 r. ma wynieść 67 lat zarówno u kobiet, jak i mężczyzn. Eksperci są zgodni, że bez samodzielnego oszczędzania na emeryturę, Polacy będą za kilkadziesiąt lat otrzymywać świadczenia niewystraczające na życie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.