Newsy

TAURON rozwija elektromobilność na terenie Polski Południowej. Przed grudniowym szczytem klimatycznym w Katowicach powstanie blisko 40 punktów ładowania aut

2018-09-13  |  06:15

Zainstalowane ładowarki posłużą m.in. do uruchomienia usługi car-sharingu. To jeden z elementów rozwoju elektromobilności w ramach spółki. Kolejnym jest związana z budową infrastruktury do ładowania elektryków oferta dla portów lotniczych działających w zasięgu obszaru dystrybucji spółki. Dzięki podpisanemu z krakowskim lotniskiem porozumieniu TAURON będzie liderem pod względem takiej infrastruktury w południowej Polsce.

– TAURON jest od początku obecny w inicjatywach związanych z elektromobilnością. Jako jedna z czterech największych grup energetycznych w kraju jesteśmy też udziałowcem w spółce ElectroMobility Poland, ale również aktywnie realizujemy program instalacji naszych ładowarek dla samochodów elektrycznych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Kamil Kamiński, wiceprezes TAURON Polska Energia ds. klienta i wsparcia korporacyjnego. –Priorytet teraz jest podporządkowany szczytowi klimatycznemu w Katowicach, gdzie dzięki TAURONOWI kilkadziesiąt ładowarek zostanie zainstalowanych jeszcze w tym roku.

W Katowicach powstanie system 22 terminali złożony z 4 szybkich stacji ładowania oraz 18 stacji przyspieszonego ładowania. Kolejne 20 ładowarek TAURON postawi w ramach przetargu przeprowadzonego przez władze miasta. Na bazie tej infrastruktury koncern chce uruchomić przed szczytem klimatycznym także usługę car-sharingu aut elektrycznych.

– Rozmawiamy także z portami lotniczymi, które działają na terenie naszego OSD, czyli obszaru dystrybucji. Dotyczą one posadowienia na ich terenie ładowarek do samochodów elektrycznych, ale to jest pierwszy krok. Mamy w naszej ofercie działania, które mogą być atrakcyjne dla portów lotniczych w obszarze usług, np. związanych z oszczędnością energii, dzieleniem się korzyściami z oszczędności energii. Możemy rozmawiać również o posadowieniu paneli fotowoltaicznych na wielkokubaturowych pomieszczeniach, jakimi są terminale czy inne obiekty w obrębie portów lotniczych – wyjaśnia Kamil Kamiński.

Podczas ubiegłotygodniowego Forum Ekonomicznego w Krynicy TAURON podpisał list intencyjny w tej sprawie z lotniskiem w podkrakowskich Balicach. Jeszcze w tym roku powstanie tam stacja ładowania, która umożliwi naładowanie auta w ciągu 30 minut. Kolejnym portem lotniczym, z którymi koncern będzie chciał współpracować, jest lotnisko w Pyrzowicach. Tam również miałyby stanąć stacje ładowania samochodów elektrycznych. Trwają też rozmowy z samorządami i sieciami supermarketów.

– Ładowarki dla samochodów elektrycznych w Katowicach będą gotowe przed szczytem klimatycznym. Jeśli chodzi o posadowienie ładowarek w Krakowie, w Balicach, również nastąpi to w perspektywie najbliższych tygodni, w tym kontekście będziemy liderem na terenie Polski Południowej – mówi Kamil Kamiński.

Władze spółki przyznają, że inwestycja w sektor elektromobilności to decyzja, która w przyszłości ma postawić firmę na strategicznym miejscu na rynku – jako podmiot sprzedający usługi powiązane z elektromobilnością, ale też jako operator systemu ładowania pojazdów elektrycznych. Wiceprezes firmy zaznacza jednak, że równie ważną motywacją jest walka z zanieczyszczeniem powietrza.

– TAURON nie tylko wpisuje się w inicjatywy rządowe w zakresie walki ze smogiem, lecz także sam podejmuje szerokie działania na rzecz czystego powietrza. W ramach programu realizowanego przez Grupę programu „Oddychaj powietrzem” prowadzimy działania edukacyjne i pokazujemy paletę możliwości, które daje TAURON, w zakresie ekologicznego ogrzewania – dodaje Kamiński.

W IV kwartale rozwijana będzie oferta ogrzewania domów i mieszkań z wykorzystaniem nowoczesnych technologii grzewczych proponowane są przez TAURON i jego partnerów.  

Czytaj także

CES 2019

Regionalne - Mazowieckie

Intensywny rozwój marki Ibis Styles. Nowy hotel w centrum Warszawy, w połowie roku kolejne otwarcia

Sieć Ibis Styles, ekonomicznej marki Accor Hotels, obejmuje ponad 430 hoteli i 44 tys. pokoi w 45 krajach. Jej hotele są usytuowane w centrach miast lub w pobliżu stref aktywności biznesowej. W Warszawie do sieci dołączył właśnie kolejny obiekt, wybudowany zaledwie w 13 miesięcy Ibis Styles Warszawa Centrum. Gościom oferuje przemyślany design i 179 pokoi w centralnej lokalizacji, przy zachodnim brzegu Wisły. Wyróżnikiem ma być także unikalny koncept gastronomiczny Winestone.

Handel

Ważą się losy sposobu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Twardy brexit może zagrozić polskiemu eksportowi na Wyspy

Na ponad dwa miesiące przed datą wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej wciąż nieznany jest jego scenariusz – czy kraj ten czeka tzw. twardy brexit, czy uda się jednak wypracować konsensus, od którego brytyjscy parlamentarzyści wydają się być bardzo dalecy. Niepewność ta powoduje wahania funta i ogranicza eksport do tego ważnego dla Polski partnera handlowego. W razie braku umowy polskie firmy ucierpią jeszcze bardziej.

Prawo

W 2019 roku zmieni się sposób rozliczania podatku za poprzedni rok. Fiskus będzie bardziej łaskawy dla spóźnialskich

Krótszy okres oczekiwania na zwrot nadpłaty podatku, możliwość wspólnego rozliczenia z małżonkiem nawet po terminie, wyższe kwoty wolne od podatku – to tylko niektóre zmiany w sposobie rozliczania podatku dochodowego za 2018 rok. Główną zmianą jest to, że osoby składające PIT-37 i PIT-38 będą mogły skorzystać z gotowego formularza, który wypełni za nich urzędnik skarbowy. Ułatwienia czekają także osoby, które prowadzą działalność gospodarczą, dorabiając niewielkie kwoty.

Handel

Branża farmaceutyczna i handlowa liderami wydatków na reklamę. W ubiegłym roku przeznaczyły na nią po 4 mld zł

Prawie 12 mld zł – taką kwotę na promocję w telewizji, radiu i prasie przeznaczyły w ubiegłym roku branże finansowa, motoryzacyjna, telekomunikacja, farmaceutyczna i handlowa. Dwie ostatnie są zdecydowanymi liderami rankingu – obie wydały na reklamę w mediach tradycyjnych po 4,2 mld zł. Marki nadal najchętniej inwestują w reklamy telewizyjne. Z kolei najmniejsze budżety są przeznaczane na promocję w prasie i mediach drukowanych – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.