Mówi: | Marcin Reichman |
Firma: | Microsoft Devices |
Firmy inwestują w mobilność swoich pracowników. To zwiększa skuteczność ich pracy
Zapotrzebowanie na urządzenia mobilne w firmach szybko rośnie. Nowe, coraz bardziej zaawansowane aplikacje oraz technologie mobilne pozwalają przedsiębiorcom zaoszczędzić czas, zmniejszyć ograniczenia lokalizacyjne i zwiększyć skuteczność pracy. To przyczynia się do wzrostu ich zysków. Firmy inwestują więc w mobilność swoich pracowników.
– Używanie smartfonów to sposób na poprawienie skuteczności działania wielu firm. Dzięki technologiom mobilnym firmy mają dostęp zarówno do zasobów wewnętrznych firmy z różnych miejsc, co pozwala pracownikom mobilnym na bardziej efektywne zarządzanie informacją, jak i dotarcie do klientów, którzy znajdują się w różnych częściach kraju czy świata. Technologie mobilne zmniejszają ograniczenia geograficzne, lokalizacyjne oraz przyspieszają efektywność pracy przedsiębiorstwa – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Marcin Reichman z Microsoft Devices.
Oszczędność czasu przekłada się nie tylko na oszczędność pieniędzy, lecz także optymalizację działań biznesowych. Dla przykładu, dyrektor finansowy, który w danym momencie musi podjąć decyzję o tym, czy zaakceptować dokumenty, dzięki chmurze ma dostęp do wszystkich zasobów firmy, co umożliwia mu szybką weryfikację danych. Agenci handlowi i zespoły sprzedaży mają dzięki urządzeniom mobilnym stały dostęp do najnowszych danych –zaktualizowanych cenników i informacji produktowych, co pozwala im szybko reagować na zmiany na rynku i dostosować do niech ofertę.
Jeszcze kilka lat temu firmy korzystały głównie z tradycyjnych form komunikacji. Jednak w ostatnich latach tradycyjne komórki zostały praktycznie wyparte przez smartfony. Wciąż przybywa osób korzystających z mobilnej poczty, kalendarza i oprogramowania związanego z możliwością zarządzania zadaniami pracownika.
– Zapotrzebowanie na urządzenia mobilne szybko rośnie. Związane jest to przede wszystkim z rozwojem technologii chmurowej, szeroko pojętej mobilności oraz aplikacji mobilnych. Firmy coraz bardziej stawiają na mobilność swoich pracowników, w związku z tym coraz więcej smartfonów ląduje w kieszeniach klientów biznesowych – mówi Reichman.
Nie bez znaczenia jest także dynamicznie reagujący na potrzeby swoich klientów rynek oprogramowania, na którym znajdują się zarówno aplikacje specjalistyczne, np. do zarządzania klientami, jak i kompleksowe oprogramowanie firmowe.
Smartfony umożliwiają również dostęp do takich narzędzi biurowych, jak edytory tekstu czy arkusze kalkulacyjne. Microsoft jest jednym z potentatów w tej dziedzinie, oferując Office365, czyli sieciowe wydanie popularnego pakietu biurowego. Użytkownik może korzystać z niego zarówno z komputera, jak i urządzenia mobilnego, co znacznie zwiększa jego efektywność i eliminuje potrzebę instalowania rozbudowanego oprogramowania na smartfonie.
Czytaj także
- 2025-02-26: Przez brak więzi z rodzicami dziecko szuka wsparcia w smartfonie. Psychiatrzy ostrzegają przed taką pułapką
- 2025-02-04: Rząd planuje podwójnie opodatkować e-papierosy. To zmusi palaczy do powrotu do tradycyjnych papierosów
- 2025-01-21: Ministerstwo Finansów chce objąć akcyzą wkłady do e-papierosów. Eksperci prognozują upadek polskich producentów i wzrost szarej strefy
- 2025-01-08: Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
- 2024-12-10: 95 proc. urządzeń do wapowania ma zniknąć z rynku. Tysiąc firm w Polsce będzie się musiało przebranżowić
- 2024-11-15: Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-09-23: Monika Miller: Troszkę odeszłam z polskiego show-biznesu, bo ja nie do końca do niego pasuję. Na co dzień nie czytam i nie mówię po polsku
- 2024-09-02: Firmy produkcyjne w Polsce przechodzą zieloną transformację. Działania te są kluczowe dla ograniczenia śladu środowiskowego i rozwoju biznesu
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.