Mówi: | Grzegorz Esz |
Funkcja: | członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży |
Firma: | UPC Polska |
UPC uruchomiło nową mobilną usługę. W ramach abonamentu program będzie można oglądać na trzech urządzeniach jednocześnie, również poza domem
UPC Polska zwiększa mobilność usług telewizyjnych. Dzięki usłudze Horizon TV będzie można w tym samym czasie oglądać różne programy na trzech różnych urządzeniach, również poza domem. Z myślą o kibicach piłki nożnej przez kolejne dwa miesiące, również podczas trwania mundialu w Brazylii, usługa będzie bezpłatna.
– Horizon TV to wyjątkowa usługa na rynku polskim. Jesteśmy kolejnym krajem z grupy Liberty Global, który to wprowadził. Dlaczego jest wyjątkowa? Ma 98 kanałów, a większość z nich jest dostępna poza siecią domową, poza siecią Wi-Free czy Wi-Fi. Można więc oglądać programy również poza domem, na telefonie komórkowym albo na tablecie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Grzegorz Esz, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży w UPC Polska.
Dynamiczny rozwój mobilnych usług to reakcja na dwie przeciwstawne tendencje, które wpływają na spędzanie czasu wolnego, w tym konsumpcję mediów.
– Człowiek ma coraz mniej czasu na oglądanie telewizji, a z drugiej strony jest coraz więcej interesujących rzeczy, które chciałby obejrzeć. I jeśli te dwa trendy się spotkają, to pojawia się potrzeba, żeby oglądać, gdzie się chce, na czym się chce i kiedy się chce – uważa Grzegorz Esz.
Horizon TV posiada funkcję zdalnego nagrywania, wybór kilkuset filmów i programów na żądanie, a także przewodnik TV z wyszukiwarką filmów i seriali. Aplikacja ma również system rekomendacji oraz dzielenia się informacjami o programach w serwisach społecznościowych. Cała usługa będzie dostępna bezpłatnie do 31 lipca bieżącego roku.
– Skąd ta data? Mamy wewnątrz firmy kampanię „Koniec walki o pilota”, w której chodzi o mistrzostwa świata w piłce nożnej. Myślę, że każdy z nas ma takie doświadczenie z życia, że chciał obejrzeć kolejny danego dnia półtoragodzinny mecz, a rodzina chciała obejrzeć co innego. W związku z tym dajemy realnie możliwość obejrzenia meczu czy innego programu na dodatkowych urządzeniach, i to na trzech jednocześnie – mówi członek zarządu UPC Polska.
Korzystanie z usługi Horizon TV poza domem umożliwi wprowadzana właśnie usługa Wi-Free. To bezpłatna sieć hotspotów, oparta na modemach Wi-Fi użytkowników UPC. Po pilotażowym wdrożeniu usługi dla klientów w Krakowie i Sopocie, którzy mają internet o przepustowości łącza co najmniej 30 Mb/s, zasięg UPC Wi-Free jest teraz poszerzany dla wszystkich klientów UPC na obszarze działania sieci operatora.
– Docelowo sieć UPC Wi-Free tworzyć będzie 600 tys. hotspotów. Po zalogowaniu się klienci mogą jej używać wszędzie tam, gdzie znajdą sygnał i mogą jej używać bezpłatnie – podkreśla Esz.
UPC podkreśla, że udostępnianie łącza nie oznacza, że osoba posiadająca np. pakiet z łączem 30 Mb/s będzie miała odpowiednio niższy maksymalny transfer. To dlatego, że modemy tworzące sieć posiadają dodatkową przepustowość.
Horizon TV będzie musiał zmierzyć się z konkurencją ze strony źródeł, które oferują nielegalny dostęp do mediów. Według Grzegorza Esza, skala tego zjawiska stawia Polskę w „awangardzie europejskiej”. Nowa usługa telewizyjna ma być legalną alternatywą dla tych serwisów.
– Ściągamy nielegalnie bardzo dużo seriali, oglądamy bardzo dużo serwisów, które liniowo w internecie udostępniają programy telewizyjne, wydarzenia sportowe, jak walki bokserskie czy mecze. My, w ramach Horizon TV, oferujemy blisko 100 programów legalnie – wskazuje członek zarządu UPC.
Czytaj także
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-31: Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-06: Martyna Wojciechowska: Cudownie mieć 50 lat, wiedzieć, czego się chce i czego się na pewno nie chce. To dla mnie bardzo dobry czas
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-30: Wydatkowanie funduszy europejskich przez samorządy. Polska chce promować ten model w UE
- 2024-10-29: Polska pracuje nad propozycjami dotyczącymi konkurencyjności UE. To element przygotowań do prezydencji
- 2024-11-07: Nowe otwarcie unijnej polityki gospodarczej. Polska prezydencja w Unii szansą na korzystne zmiany dla przedsiębiorców
- 2024-10-23: Prezydencja Węgier w UE za półmetkiem. Jej ocena dzieli europarlamentarzystów
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów
W Polsce 11 sieci handlowych prowadzi sprzedaż ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów w swoich markach własnych. Produkty z certyfikatem MSC znajdują się na półkach sklepowych w ponad 20 tys. lokalizacjach w kraju – zarówno w dużych marketach, jak i małych sklepach. Organizacja MSC opublikowała właśnie ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Na jego czele znalazły się Lidl, Kaufland, ALDI i Biedronka. Przedstawiciele MSC zwracają uwagę, że wciąż jest duży potencjał wzrostu.
Infrastruktura
Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
Na niskiej orbicie okołoziemskiej jest 10 tysięcy sztucznych satelitów i ciągle ich przybywa. W każdej sekundzie przesyłają na ziemię wiele cennych danych, które są wykorzystywane w różnych dziedzinach – meteorologii, telekomunikacji, transporcie, zarządzeniu kryzysowym czy badaniach naukowych. Są one także cennym narzędziem w rękach leśników. Dane pochodzące z orbity są wykorzystywane m.in. w ochronie przeciwpożarowej lasów, ale też pomagają w identyfikowaniu obszarów narażonych na działanie złodziei drewna.
Edukacja
Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.