Newsy

Orange technologicznym partnerem Euro 2012

2012-06-04  |  06:35
Mówi:Maciej Witucki
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Orange
  • MP4

    Orange udostępni mecze Euro 2012 użytkownikom mobilnego i stacjonarnego internetu. W tym celu operator podpisał już umowy z UEFA i Telewizją Polską. Orange jest też technologicznym partnerem i sponsorem tegorocznych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.

    - Od strony technologicznej to jest niesamowite przedsięwzięcie, musieliśmy zbudować specjalnie dla UEFA najszybszą sieć światłowodową w tej części Europy – mówi prezes Orange Maciej Witucki.

    Mecze Euro 2012 będzie można oglądać na wszystkich urządzeniach mających dostęp do Internetu. Chodzi zarówno o urządzenia mobilne jak i stacjonarne.

    - To jest dodatkowo jeszcze w ramach abonamentu, w ramach przesyłu danych, jeśli się zmieszczą, jest to bez dodatkowych kosztów. Jeśli jest to Internet stacjonarny, to zupełnie za darmo – dodaje Maciej Witucki.

    Firma ma nadzieję, że w trakcie piłkarskiej imprezy uda się jej przekonać klientów do swojego nowego wizerunku. Zaangażowanie jako sponsora i partnera technologicznego w organizację Euro 2012 może pomóc w przekonaniu klientów do jednej, połączonej marki Orange. Zgodnie z planem marka TP zniknie z rynku do końca czerwca.

    - Także zapraszamy tych, których będą ewentualnie mamy, wujowie czy babcie odpychali od telewizora z powodu ulubionego serialu. Dzisiaj wszyscy klienci Orange mogą to oglądać w Internecie, więc dzieje się dużo. A dla nas najważniejszym wyzwaniem jest ta obsługa technologiczna UEFA w transmisji danych – mówi prezes Orange.

    W sumie rozegranych zostanie 31 meczów, a mobilnie obejrzą je ci, którzy mają zarejestrowane konto w serwisie orange.pl.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

    Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

    Ochrona środowiska

    Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

    Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

    Finanse

    72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

    W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.