Mówi: | Maciej Witucki |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Orange |
Orange technologicznym partnerem Euro 2012
Orange udostępni mecze Euro 2012 użytkownikom mobilnego i stacjonarnego internetu. W tym celu operator podpisał już umowy z UEFA i Telewizją Polską. Orange jest też technologicznym partnerem i sponsorem tegorocznych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.
- Od strony technologicznej to jest niesamowite przedsięwzięcie, musieliśmy zbudować specjalnie dla UEFA najszybszą sieć światłowodową w tej części Europy – mówi prezes Orange Maciej Witucki.
Mecze Euro 2012 będzie można oglądać na wszystkich urządzeniach mających dostęp do Internetu. Chodzi zarówno o urządzenia mobilne jak i stacjonarne.
- To jest dodatkowo jeszcze w ramach abonamentu, w ramach przesyłu danych, jeśli się zmieszczą, jest to bez dodatkowych kosztów. Jeśli jest to Internet stacjonarny, to zupełnie za darmo – dodaje Maciej Witucki.
Firma ma nadzieję, że w trakcie piłkarskiej imprezy uda się jej przekonać klientów do swojego nowego wizerunku. Zaangażowanie jako sponsora i partnera technologicznego w organizację Euro 2012 może pomóc w przekonaniu klientów do jednej, połączonej marki Orange. Zgodnie z planem marka TP zniknie z rynku do końca czerwca.
- Także zapraszamy tych, których będą ewentualnie mamy, wujowie czy babcie odpychali od telewizora z powodu ulubionego serialu. Dzisiaj wszyscy klienci Orange mogą to oglądać w Internecie, więc dzieje się dużo. A dla nas najważniejszym wyzwaniem jest ta obsługa technologiczna UEFA w transmisji danych – mówi prezes Orange.
W sumie rozegranych zostanie 31 meczów, a mobilnie obejrzą je ci, którzy mają zarejestrowane konto w serwisie orange.pl.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Biznes apeluje o wdrożenie pakietu Omnibus. Chodzi o zmniejszenie obowiązków związanych z ESG
Europejski biznes zaapelował do instytucji unijnych o szybkie przyjęcie pierwszego tzw. pakietu Omnibus. To zestaw propozycji KE, który ma uprościć obowiązki firm związane z dyrektywą CSRD dotyczącą m.in. oceny wpływu działalności na środowisko. Eksperci podkreślają jednak, że fakt, iż będzie więcej czasu na wdrożenie wymogów czy że mniej firm będzie objętych regulacjami, nie oznacza, że biznes może zaprzestać przygotowań.
Problemy społeczne
Unia Europejska chce wzmocnić prawa kobiet. Zapowiadane działania będą dotyczyć m.in. równości w zatrudnieniu czy zwalczania przemocy

Jedna na trzy kobiety w Unii Europejskiej doświadcza przemocy fizycznej lub seksualnej. Mniej kobiet niż mężczyzn pracuje zawodowo, mniej pełni też rolę kierowniczą, za to więcej pracuje na gorzej płatnych stanowiskach. Panie zarabiają też średnio o 12 proc. mniej niż mężczyźni – wynika z danych Komisji Europejskiej. Opracowana mapa drogowa na rzecz praw kobiet ma pomóc wyrównywać szanse na rynku pracy i w dostępie do edukacji, ale też walczyć z przemocą wobec kobiet – zarówno fizyczną, jak i ekonomiczną.
Edukacja
W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.