Newsy

Egzotyczne kierunki turystyczne coraz popularniejsze wśród Polaków

2013-07-10  |  06:00

Aktualizacja 12 lipca, 16:02

Coraz popularniejsze w Polsce są linie lotnicze oferujące transport do egzotycznych miejsc, takie jak Qatar Airways czy Emirates. Te ostatnie oferują bilety do 76 państw, m.in. na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji i Oceanii. Od lutego blisko 5 tysięcy pasażerów poleciało z Warszawy do Dubaju. Popularne stają się też loty na  Malediwy czy Sri Lankę. 

 – Polacy są głodni świata. Przez kilkadziesiąt lat mogliśmy wyłącznie wyjeżdżać na wakacje zagraniczne do Bułgarii, Rumunii i krajów sąsiadujących, tzw. demoludów. Obecnie świat stoi otworem, możemy swobodnie podróżować po Europie. Nie ma też problemu z uzyskaniem wiz do egzotycznych krajów – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Piątek, prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki.

Już prawie 5 tysięcy pasażerów poleciało z Warszawy do Dubaju, prawie 1,7 tys. do stolicy Malediwów, a 1,5 tys. do Colombo na Sri Lance.

 – Oferta transportu lotniczego znakomicie się rozszerza – mówi Piątek. – Wolny rynek i konkurencja sprawiają, że ceny są bardzo atrakcyjne. Częste są promocje, z których chętnie korzystają turyści.

Przeloty w bardziej egzotyczne miejsca to dość drogie imprezy, na które stać głównie zamożniejszych konsumentów. Jednak liczba chętnych stale rośnie. Coraz bogatszą ofertę związaną z dalekimi kierunkami mają też biura podróży. 

 – Można znaleźć oferty od 3 tys. w górę – tu nie ma limitu – mówi Krzysztof Piątek. – Wszystko zależy od standardu, jaki sobie wymyślimy czy też od usług, z jakich chcemy skorzystać.

Jedno jest pewne – klienci mają w czym wybierać.

 – Oferta jest szeroka, bardzo elastyczna – podkreśla prezes PZOT. – Można zestawiać atrakcyjne ceny taryf lotniczych z dowolną konfiguracją hoteli w różnych miejscach. To pozwala na komponowanie skrojonych na miarę i oczekiwania każdego klienta egzotycznych imprez za każdą cenę, w tym również przystępną.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Prawo

Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.