Newsy

Egzotyczne kierunki turystyczne coraz popularniejsze wśród Polaków

2013-07-10  |  06:00

Aktualizacja 12 lipca, 16:02

Coraz popularniejsze w Polsce są linie lotnicze oferujące transport do egzotycznych miejsc, takie jak Qatar Airways czy Emirates. Te ostatnie oferują bilety do 76 państw, m.in. na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji i Oceanii. Od lutego blisko 5 tysięcy pasażerów poleciało z Warszawy do Dubaju. Popularne stają się też loty na  Malediwy czy Sri Lankę. 

 – Polacy są głodni świata. Przez kilkadziesiąt lat mogliśmy wyłącznie wyjeżdżać na wakacje zagraniczne do Bułgarii, Rumunii i krajów sąsiadujących, tzw. demoludów. Obecnie świat stoi otworem, możemy swobodnie podróżować po Europie. Nie ma też problemu z uzyskaniem wiz do egzotycznych krajów – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Piątek, prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki.

Już prawie 5 tysięcy pasażerów poleciało z Warszawy do Dubaju, prawie 1,7 tys. do stolicy Malediwów, a 1,5 tys. do Colombo na Sri Lance.

 – Oferta transportu lotniczego znakomicie się rozszerza – mówi Piątek. – Wolny rynek i konkurencja sprawiają, że ceny są bardzo atrakcyjne. Częste są promocje, z których chętnie korzystają turyści.

Przeloty w bardziej egzotyczne miejsca to dość drogie imprezy, na które stać głównie zamożniejszych konsumentów. Jednak liczba chętnych stale rośnie. Coraz bogatszą ofertę związaną z dalekimi kierunkami mają też biura podróży. 

 – Można znaleźć oferty od 3 tys. w górę – tu nie ma limitu – mówi Krzysztof Piątek. – Wszystko zależy od standardu, jaki sobie wymyślimy czy też od usług, z jakich chcemy skorzystać.

Jedno jest pewne – klienci mają w czym wybierać.

 – Oferta jest szeroka, bardzo elastyczna – podkreśla prezes PZOT. – Można zestawiać atrakcyjne ceny taryf lotniczych z dowolną konfiguracją hoteli w różnych miejscach. To pozwala na komponowanie skrojonych na miarę i oczekiwania każdego klienta egzotycznych imprez za każdą cenę, w tym również przystępną.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.

Infrastruktura

Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego

21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.

Prawo

Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem

W Polsce zawiązało się już i rozpoczyna działalność kilkanaście społecznych agencji najmu, kolejnych kilkanaście jest w trakcie powstawania. To niewiele jak na niemal 2,5 tys. gmin w kraju, jednak eksperci widzą w tym rozwiązaniu duży potencjał. Jak podkreślają, może to być szansa zwłaszcza dla miast średniej wielkości, by walczyć ze zjawiskiem wyludniania. Społeczne agencje najmu we współpracy z gminami pośredniczą w wynajmie mieszkań – gminnych bądź należących do prywatnych właścicieli­ – osobom, których zarobki nie pozwalają na rynkowy najem, ale nie kwalifikują ich też do otrzymania mieszkania socjalnego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.