Mówi: | Hanna Bernakiewicz, brand manager hoteli ibis Luc Gesvret, dyrektor w Accor |
Muzyka elementem strategii promocyjnej sieci ibis. Ma przyciągnąć do hoteli młodych klientów
Rodzina hoteli ibis chce przyciągnąć klientów z młodego pokolenia. Do tej grupy potencjalnych gości skierowana jest nowa strategia komunikacyjna, której podstawę stanowi muzyka. Sieć nawiązała współpracę z węgierskim festiwalem Sziget i firmą fonograficzną Universal Music, a w hotelach organizuje kameralne koncerty. Natomiast jesienią rozpoczęła kampanię „ibis. tu mieszka muzyka”.
W Polsce stale przybywa hoteli. Zwiększa się szczególnie liczba obiektów ekonomicznych, 3- i 4-gwiazdkowych, bardzo chętnie wybieranych przez klientów z młodszego pokolenia. Właśnie do tej grupy potencjalnych gości skierowana jest nowa strategia komunikacyjna sieci ibis, oparta na muzyce i jej pozytywnych konotacjach.
– Idea pochodzi od ludzi, którzy naprawdę wiele czasu spędzają w hotelach. Wykorzystaliśmy ich energię. Marka ibis jest bardzo silna wśród młodych ludzi, którzy chcą się dzielić ze sobą pozytywną energią i pozytywnymi wibracjami – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Luc Gesvret, dyrektor sprzedaży, dystrybucji, marketingu i RM w Grupie Hotelowej Orbis.
W nową strategię promocyjną sieć hoteli ibis wpisuje się kilka projektów. Niedawno marka została oficjalnym partnerem CEE MUSIC 2017 Songwriting Camp, największych w Europie Środkowo-Wschodniej warsztatów kompozytorskich. Współpracuje również z dużym węgierskim festiwalem pop-rockowym Sziget, uważanym za największy tego typu event w Europie. W hotelach marki ibis odbywają się również kameralne koncerty, a od kilku lat goście mogą poczuć się jak DJ-e i sami wybierać odtwarzane utwory w systemie Jukebox by Deezer.
– W 2017 roku zostaliśmy partnerami Universal Music, z czego jesteśmy szczególnie dumni. W ramach tego programu młodzi ludzie spotykają się i wspólnie piszą piosenki. Wierzymy, że muzyka jest częścią DNA marki ibis – mówi Luc Gesvret.
We wrześniu rodzina hoteli ibis zainaugurowała konkurs w ramach kampanii „ibis. tu mieszka muzyka”. Wzięli w nim udział mało znani, często początkujący twórcy, którzy prezentowali swoje dzieła na utworzonej w tym celu platformie internetowej. Do konkursu zgłoszono ponad 300 utworów, na które internauci oddali łącznie ponad 60 tysięcy głosów. Spośród 30 najwyżej ocenionych utworów ambasadorka kampanii, Sarsa, wybrała pięć najlepszych. Ich autorzy nagrali single w profesjonalnym studiu stworzonym na potrzeby projektu w warszawskim hotelu ibis Ostrobramska.
– Kampania przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Nie spodziewaliśmy się takiego zainteresowania. Liczyliśmy, że będzie sto zgłoszeń, a zakończyliśmy projekt z ponadtrzystoma utworami. Z drugiej strony Sarsa mocno wsparła naszych uczestników. To było dla nas bardzo emocjonujące – mówi Hanna Bernakiewicz, brand manager segmentu hoteli ibis w Grupie Hotelowej Orbis.
Organizatorzy konkursu za największy sukces uważają wysoki poziom jego uczestników. Podkreślają, że do muzycznej rywalizacji zgłosili się twórcy młodzi, ale dojrzali artystycznie i gotowi do rozpoczęcia kariery scenicznej. Wśród trzystu uczestników znaleźli się nie tylko zawodowi muzycy, lecz także osoby na co dzień zajmujące się innymi dziedzinami, m.in. lekarz oraz dwoje pracowników Grupy Hotelowej Orbis.
– To świadczy o tym, że rzeczywiście muzyka jest ich pasją. Mamy nadzieję, że ten konkurs i nasze hotele przyczynią się do tego, że będą w życiu robić to, co naprawdę kochają i co chwyta za serce publiczność – mówi Hanna Bernakiewicz.
Koncert wieńczący kampanię odbył się 12 grudnia w hotelu ibis Warszawa Centrum. Na scenie wystąpili zwycięzcy konkursu oraz Sarsa. Wokalistka zaśpiewała największe przeboje ze swojej ostatniej płyty zatytułowanej „Pióropusze”, otrzymała również pamiątkową złotą płytę jako podziękowanie za współpracę przy kampanii.
– Współpraca z influencerem takim jak Sarsa pomogła kampanii zostać zauważoną. Dzisiaj mówimy już o ponaddziesięciomilionowej widoczności całej kampanii – mówi Hanna Bernakiewicz.
Czytaj także
- 2025-06-27: Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku
- 2025-06-13: Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
- 2025-06-23: Bartłomiej Nowosielski: Osoby z chorobą otyłościową są stygmatyzowane. Hejterów nie obchodzi to, że po drugiej stronie jest człowiek z emocjami
- 2025-07-03: Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań
- 2025-06-27: Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
- 2025-06-02: Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek
- 2025-05-26: Maciej Pertkiewicz: Smartfony i komputery są bardzo dużą konkurencją dla książek. Bez odpowiedniej zachęty czy delikatnego przymusu dziecko samo nie sięgnie po lekturę
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-02-07: Nowoczesne formy podania leków pozwalają uniknąć hospitalizacji. To duże ułatwienie dla pacjentów z chorobami przewlekłymi
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.