Newsy

Najtańsze loty będą po majówce

2012-04-25  |  06:30
Mówi:Krzysztof Piątek
Funkcja:Prezes
Firma:Polski Związek Organizatorów Turystyki
  • MP4

    Wyjątkowo długi majowy weekend sprzyja branży turystycznej. Miejsca w samolotach czarterowych są już sprzedane na ten okres, a statystyki pokazują, że Polacy nie rezygnują z zagranicznych wycieczek.

    Z danych Polskiego Związku Organizatorów Turystyki wynika, że 15-ty tydzień br. przyniósł wzrost liczby rezerwacji o 42,8 proc. i klientów o 33,7 proc. w stosunku do 15-go tygodnia 2011. A szczyt sezonu przypada na czas od końca roku szkolnego, czyli od 20 czerwca do końca sierpnia.

     - W Polsce sezonowość jest dużym problemem dla działalności organizatorów turystyki - mówi  Krzysztof Piątek, prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki.

    Choć zdarzają się i inne atrakcyjne terminy. Najbliższy z nich przypada na weekend majowy - wystarczy wówczas wziąć trzy dni urlopu i mamy dziewięć dni wypoczynku. 

     - Szczęśliwe rozłożenie dni wolnych od pracy powoduje, że ten termin jest niezmiernie atrakcyjny. Wszystkie oferty na ten okres się sprzedały. Weekend majowy stanowi również oficjalne rozpoczęcie sezonu letniego, szczególnie w czarterach - dodaje Krzysztof Piątek. 

    Miejsca w samolotach czarterowych latających w majowy weekend są już w całości sprzedane. Jednak po tym terminie, a przed końcem roku szkolnego mamy do czynienia ze spadkiem liczby klientów.

     - To jest trudna walka o rozsądne zapełnienie miejsc w samolotach - podsumowuje prezes PZOT.

    Wszystkim chcącym wyjechać, Krzysztof Piątek poleca właśnie ten okres jako niezmiernie atrakcyjny cenowo

     - Tak niskich stawek, jak na wyjazdy majowe czy na początku czerwca, nie ma w ciągu całego roku. Ponieważ jest dużo miejsc w samolotach czarterowych i są trudności z ich zapełnieniem, stąd zarówno organizatorzy, hotelarze i inni, działający w turystyce, są skłonni przy zerowych marżach, zapewnić rozsądne wykorzystanie ofert - zapewnia prezes PZOT.

    Z najnowszego raportu Związku wynika, że w tym roku Polacy najchętniej w sezonie letnim wybierają wypoczynek w Turcji, Grecji, Egipcie, Hiszpanii i Bułgarii. Aktualne trendy na rynku sprzedaży turystyki wyjazdowej świadczą o tym, że Polacy wracają do Tunezji. Brak wszelkich doniesień o ewentualnych zamieszkach, informacje o pokojowym przebiegu transformacji ustrojowej sprawiły, że znacząco rośnie liczba gości, którzy zarezerwowali wyjazd do tego kraju.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Transport

    Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm

    Usługi machine-to-machine (M2M) w połączeniu z szybką siecią umożliwiają niezakłóconą komunikację między urządzeniami w czasie rzeczywistym. Dzięki kartom telemetrycznym M2M możliwy jest np. zdalny odczyt liczników energii czy wody, wypożyczenie roweru miejskiego, płatności zbliżeniowe czy nawet zdalne badanie EKG. Według danych UKE w ubiegłym roku w Polsce działało prawie 8 mln kart M2M, a ich liczba w sieci dynamicznie rośnie. Ponad 4 mln pochodzi od Orange Polska.

    Ochrona środowiska

    Błyskawiczne powodzie będą coraz częstszym zjawiskiem w Europie. Zwłaszcza miasta muszą być na nie przygotowane

    Hiszpania wciąż walczy ze skutkami ekstremalnych powodzi, które przetoczyły się w ostatnich tygodniach przez wschodnie i południowe regiony. Ze względu na postępujące ocieplenie klimatu tego typu ulewne, gwałtowne deszcze powodujące powodzie błyskawiczne mogą być coraz częstszym problemem w Europie – ostrzegają hydrolodzy. Podkreślają, że szczególnie dotkliwie będą je odczuwać miasta. Kluczową rolę odgrywa tu nie tylko adaptacja do zmian klimatu, ale też przygotowanie mieszkańców na zagrożenia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.