Newsy

Neckermann Polska: w Grecji mniej turystów z Niemiec. Hotelarze mają puste pokoje

2012-06-22  |  06:25
Mówi:Marek Węgierek
Funkcja:Prezes
Firma:Neckermann Polska
  • MP4

     – Grecja pozostaje drugim najpopularniejszym kierunkiem dla Polaków – twierdzi Marek Węgierek, prezes biura podróży Neckermann Polska. Naszych rodaków kryzys nie przestraszył. Wręcz przeciwnie. Licząc na dodatkowe promocje cenowe, tłumnie kierują się w tamte zakątki Europy.

    Instytut Turystyki szacuje, że w tym roku, wypoczynek pod Akropolem wybierze od 280 do nawet 300 tysięcy naszych rodaków, czyli niemal tyle samo, co w minionych dwunastu miesiącach. Głównie w ramach tzw. turystyki zorganizowanej. Podobne przewidywania, co do popularności określonych miejsc ma Polski Związek Organizatorów Turystyki.

    Okazuje się, że dla turystów niewielkie znaczenie ma zamieszanie polityczne w Grecji, a nawet możliwe jej wystąpienie ze strefy euro. Zresztą sami organizatorzy nie widzą w tym żadnego problemu.

     – Patrząc na dane PZOT wydaje mi się, że czy drachma będzie, czy nie będzie, turyści mogą bezpiecznie jechać do Grecji – mówi Marek Węgierek.

    Ta kusi turystów nie tylko piękną pogoda i licznymi atrakcjami, ale i rozsądną ceną wczasów czy wycieczek. W tym roku można liczyć na dodatkowe promocje.

     – Widzimy w tej chwili, że kryzys w Grecji spowodował, że jest mniej turystów z Niemiec – zauważa szef Neckermanna. – W związku z tym hotelarze mają puste pokoje, oferują lepsze ceny, co my staramy się wykorzystać.

    Co widać, szczególnie w przypadku tzw. ofert last minute. Przy odrobinie szczęścia, za dziesięciodniowy wypoczynek w samym centrum Riwiery Olimpijskiej zapłacimy około 1000 złotych.

    Grecja to ważny, ale nie jedyny kierunek wakacyjnych wyjazdów Polaków. Pod względem zainteresowania ustępuje jedynie Turcji, ale tuż za nią są Hiszpania i Chorwacja. Na wakacyjną mapę Polaków, po ponad rocznej przerwie z powodu zamieszek politycznych, powróciły też Egipt i Tunezja.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.