Newsy

Neckermann Polska: w Grecji mniej turystów z Niemiec. Hotelarze mają puste pokoje

2012-06-22  |  06:25
Mówi:Marek Węgierek
Funkcja:Prezes
Firma:Neckermann Polska
  • MP4

     – Grecja pozostaje drugim najpopularniejszym kierunkiem dla Polaków – twierdzi Marek Węgierek, prezes biura podróży Neckermann Polska. Naszych rodaków kryzys nie przestraszył. Wręcz przeciwnie. Licząc na dodatkowe promocje cenowe, tłumnie kierują się w tamte zakątki Europy.

    Instytut Turystyki szacuje, że w tym roku, wypoczynek pod Akropolem wybierze od 280 do nawet 300 tysięcy naszych rodaków, czyli niemal tyle samo, co w minionych dwunastu miesiącach. Głównie w ramach tzw. turystyki zorganizowanej. Podobne przewidywania, co do popularności określonych miejsc ma Polski Związek Organizatorów Turystyki.

    Okazuje się, że dla turystów niewielkie znaczenie ma zamieszanie polityczne w Grecji, a nawet możliwe jej wystąpienie ze strefy euro. Zresztą sami organizatorzy nie widzą w tym żadnego problemu.

     – Patrząc na dane PZOT wydaje mi się, że czy drachma będzie, czy nie będzie, turyści mogą bezpiecznie jechać do Grecji – mówi Marek Węgierek.

    Ta kusi turystów nie tylko piękną pogoda i licznymi atrakcjami, ale i rozsądną ceną wczasów czy wycieczek. W tym roku można liczyć na dodatkowe promocje.

     – Widzimy w tej chwili, że kryzys w Grecji spowodował, że jest mniej turystów z Niemiec – zauważa szef Neckermanna. – W związku z tym hotelarze mają puste pokoje, oferują lepsze ceny, co my staramy się wykorzystać.

    Co widać, szczególnie w przypadku tzw. ofert last minute. Przy odrobinie szczęścia, za dziesięciodniowy wypoczynek w samym centrum Riwiery Olimpijskiej zapłacimy około 1000 złotych.

    Grecja to ważny, ale nie jedyny kierunek wakacyjnych wyjazdów Polaków. Pod względem zainteresowania ustępuje jedynie Turcji, ale tuż za nią są Hiszpania i Chorwacja. Na wakacyjną mapę Polaków, po ponad rocznej przerwie z powodu zamieszek politycznych, powróciły też Egipt i Tunezja.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Biznes apeluje o wdrożenie pakietu Omnibus. Chodzi o zmniejszenie obowiązków związanych z ESG

    Europejski biznes zaapelował do instytucji unijnych o szybkie przyjęcie pierwszego tzw. pakietu Omnibus. To zestaw propozycji KE, który ma uprościć obowiązki firm związane z dyrektywą CSRD dotyczącą m.in. oceny wpływu działalności na środowisko. Eksperci podkreślają jednak, że fakt, iż będzie więcej czasu na wdrożenie wymogów czy że mniej firm będzie objętych regulacjami, nie oznacza, że biznes może zaprzestać przygotowań.

    Problemy społeczne

    Unia Europejska chce wzmocnić prawa kobiet. Zapowiadane działania będą dotyczyć m.in. równości w zatrudnieniu czy zwalczania przemocy

    Jedna na trzy kobiety w Unii Europejskiej doświadcza przemocy fizycznej lub seksualnej. Mniej kobiet niż mężczyzn pracuje zawodowo, mniej pełni też rolę kierowniczą, za to więcej pracuje na gorzej płatnych stanowiskach. Panie zarabiają też średnio o 12 proc. mniej niż mężczyźni – wynika z danych Komisji Europejskiej. Opracowana mapa drogowa na rzecz praw kobiet ma pomóc wyrównywać szanse na rynku pracy i w dostępie do edukacji, ale też walczyć z przemocą wobec kobiet – zarówno fizyczną, jak i ekonomiczną.

    Edukacja

    W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

    Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.