Newsy

Polacy coraz częściej rezerwują wyjazdy do ciepłych krajów jesienią. Wycieczki w wybranych tygodniach poza sezonem mogą być tańsze nawet o 50 proc.

2017-09-08  |  06:30

W ramach ucieczki od chłodu i deszczu Polacy coraz częściej wybierają jesienią kraje o znacznie cieplejszym klimacie. Dynamicznie rośnie zainteresowanie Tajlandią, wyjazdami na Bali czy do wietnamskiego Hanoi. Wśród europejskich kierunków dominują Cagliari na włoskiej Sardynii i Luqa na Malcie. Egzotyczne wyjazdy nie muszą obciążać kieszeni. Porównanie różnych tygodni w tym samym, jesiennym miesiącu może przynieść duże oszczędności na cenie lotu, nawet o 57 proc. – przekonuje Joanna Szpatowicz z KAYAK.pl.

 Może się to wydawać zaskakujące, ale dużo chętniej podróżujemy poza sezonem niż w samym sezonie. Według naszej najnowszej analizy „Mobile Travel Report”, Polacy dużo chętniej wybierają końcówkę roku niż szczytowe miesiące sezonu letniego. Prawdopodobnie chcą doładować baterie po długich miesiącach jesiennych oraz nabrać sił przed zimowymi. Wśród użytkowników iPhone’ów najpopularniejszym miesiącem był grudzień, wśród użytkowników Androida oraz komputerów – listopad – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Joanna Szpatowicz z biura prasowego KAYAK.pl.

Z analizy wyszukiwarki lotów i hoteli KAYAK.pl wynika, że choć najwięcej lotów rezerwujemy w sierpniu, to listopad jest najpopularniejszym miesiącem na wycieczki (12 proc. planowanych lotów), przed wrześniem (10 proc.). Na październik, podobnie jak na kwiecień i sierpień, planowanych jest 9 proc. lotów.

– Jesienią szukamy słońca i wyższych temperatur niż te w Polsce. Na pierwszym miejscu w rankingu popularności znalazła się Malta, inne kierunki to np. Rzym, Korfu czy Majorka. Jedynym wyjątkiem od tego trendu jest Londyn, który jest popularny przez cały rok – wymienia Szpatowicz.

W tym roku prym wiedzie Cagliari na Sardynii (wzrost o 180 proc.), o ponad 100 proc. więcej lotów planowanych jest do Phuket City (Tajlandia). Dynamiczny wzrost, powyżej 60 proc., notują Luqa (Malta), Denpasar (Bali) i wietnamskie Hanoi. Także zimą 2016 roku największą popularnością cieszyła się Tajlandia i Bali. Duży wzrost notował też Johannesburg.

Jak przekonuje ekspertka, nawet egzotyczne podróże nie muszą się wiązać z dużymi kosztami.

– Sposobów, aby zaoszczędzić na lotach, jest bardzo dużo. Oprócz tego, że możemy używać wyszukiwarek, porównywać różne oferty, korzystać z promocji czy ustawiać alerty na ulubione czy wymarzone kierunki, warto też przyglądać się raportom branżowym, które pokazują, jak umiejętnie poruszać się we wszystkim ofertach na rynku – mówi przedstawicielka KAYAK.pl.

„Mobile Travel Report” przygotowany przez KAYAK.pl wskazuje, że głównym źródłem inspiracji podróżniczych są porady rodziny i znajomych. Polegamy też na przewodnikach i informacjach znalezionych w sieci, na stronach biur podróży czy mediach społecznościowych. Ponad połowa Polaków (59 proc.) swoje podróże rezerwuje głównie przez internet. Ponad 40 proc. zagląda do internetowych biur podróży, a co trzeci sprawdza strony linii lotniczych i hoteli. Rośnie też popularność wyszukiwarek turystycznych – ok. 17 proc. turystów porównuje w nich ceny przed podjęciem decyzji.

– Porównanie różnych tygodni w tym samym miesiącu może przynieść nam naprawdę duże oszczędności na cenie lotu. Przykładowo, podróżując do Cagliari na Sardynii, możemy zaoszczędzić aż 57 proc. ceny biletu w stosunku do innych jesiennych tygodni, jeżeli pojedziemy w odpowiednim tygodniu. Dla tej miejscowości to będzie ostatni tydzień października. Czyli prawie połowa ceny biletu zostaje w naszej kieszeni – podkreśla Joanna Szpatowicz.

Blisko 50 proc. można zaoszczędzić w przypadku Luqa na Malcie, zaś 1/3 przy podróży do Phuket City, przesuwając termin wyjazdu z ostatniego tygodnia października na drugą połowę września można zaoszczędzić 27 proc. Z kolei lecąc na Bali, podróżni z Polski powinni rozważyć termin na początku października – tydzień między 2 a 10 października jest bowiem najtańszym terminem na podróż w tym kierunku tej jesieni.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.