Newsy

Polacy coraz częściej rezerwują wyjazdy do ciepłych krajów jesienią. Wycieczki w wybranych tygodniach poza sezonem mogą być tańsze nawet o 50 proc.

2017-09-08  |  06:30

W ramach ucieczki od chłodu i deszczu Polacy coraz częściej wybierają jesienią kraje o znacznie cieplejszym klimacie. Dynamicznie rośnie zainteresowanie Tajlandią, wyjazdami na Bali czy do wietnamskiego Hanoi. Wśród europejskich kierunków dominują Cagliari na włoskiej Sardynii i Luqa na Malcie. Egzotyczne wyjazdy nie muszą obciążać kieszeni. Porównanie różnych tygodni w tym samym, jesiennym miesiącu może przynieść duże oszczędności na cenie lotu, nawet o 57 proc. – przekonuje Joanna Szpatowicz z KAYAK.pl.

 Może się to wydawać zaskakujące, ale dużo chętniej podróżujemy poza sezonem niż w samym sezonie. Według naszej najnowszej analizy „Mobile Travel Report”, Polacy dużo chętniej wybierają końcówkę roku niż szczytowe miesiące sezonu letniego. Prawdopodobnie chcą doładować baterie po długich miesiącach jesiennych oraz nabrać sił przed zimowymi. Wśród użytkowników iPhone’ów najpopularniejszym miesiącem był grudzień, wśród użytkowników Androida oraz komputerów – listopad – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Joanna Szpatowicz z biura prasowego KAYAK.pl.

Z analizy wyszukiwarki lotów i hoteli KAYAK.pl wynika, że choć najwięcej lotów rezerwujemy w sierpniu, to listopad jest najpopularniejszym miesiącem na wycieczki (12 proc. planowanych lotów), przed wrześniem (10 proc.). Na październik, podobnie jak na kwiecień i sierpień, planowanych jest 9 proc. lotów.

– Jesienią szukamy słońca i wyższych temperatur niż te w Polsce. Na pierwszym miejscu w rankingu popularności znalazła się Malta, inne kierunki to np. Rzym, Korfu czy Majorka. Jedynym wyjątkiem od tego trendu jest Londyn, który jest popularny przez cały rok – wymienia Szpatowicz.

W tym roku prym wiedzie Cagliari na Sardynii (wzrost o 180 proc.), o ponad 100 proc. więcej lotów planowanych jest do Phuket City (Tajlandia). Dynamiczny wzrost, powyżej 60 proc., notują Luqa (Malta), Denpasar (Bali) i wietnamskie Hanoi. Także zimą 2016 roku największą popularnością cieszyła się Tajlandia i Bali. Duży wzrost notował też Johannesburg.

Jak przekonuje ekspertka, nawet egzotyczne podróże nie muszą się wiązać z dużymi kosztami.

– Sposobów, aby zaoszczędzić na lotach, jest bardzo dużo. Oprócz tego, że możemy używać wyszukiwarek, porównywać różne oferty, korzystać z promocji czy ustawiać alerty na ulubione czy wymarzone kierunki, warto też przyglądać się raportom branżowym, które pokazują, jak umiejętnie poruszać się we wszystkim ofertach na rynku – mówi przedstawicielka KAYAK.pl.

„Mobile Travel Report” przygotowany przez KAYAK.pl wskazuje, że głównym źródłem inspiracji podróżniczych są porady rodziny i znajomych. Polegamy też na przewodnikach i informacjach znalezionych w sieci, na stronach biur podróży czy mediach społecznościowych. Ponad połowa Polaków (59 proc.) swoje podróże rezerwuje głównie przez internet. Ponad 40 proc. zagląda do internetowych biur podróży, a co trzeci sprawdza strony linii lotniczych i hoteli. Rośnie też popularność wyszukiwarek turystycznych – ok. 17 proc. turystów porównuje w nich ceny przed podjęciem decyzji.

– Porównanie różnych tygodni w tym samym miesiącu może przynieść nam naprawdę duże oszczędności na cenie lotu. Przykładowo, podróżując do Cagliari na Sardynii, możemy zaoszczędzić aż 57 proc. ceny biletu w stosunku do innych jesiennych tygodni, jeżeli pojedziemy w odpowiednim tygodniu. Dla tej miejscowości to będzie ostatni tydzień października. Czyli prawie połowa ceny biletu zostaje w naszej kieszeni – podkreśla Joanna Szpatowicz.

Blisko 50 proc. można zaoszczędzić w przypadku Luqa na Malcie, zaś 1/3 przy podróży do Phuket City, przesuwając termin wyjazdu z ostatniego tygodnia października na drugą połowę września można zaoszczędzić 27 proc. Z kolei lecąc na Bali, podróżni z Polski powinni rozważyć termin na początku października – tydzień między 2 a 10 października jest bowiem najtańszym terminem na podróż w tym kierunku tej jesieni.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.