Newsy

Polacy przygotowują się do sezonu zimowego na stoku. Coraz częściej sprzęt narciarski kupują w sieci

2021-12-14  |  06:05

Zimowe sporty uprawia nawet 70 proc. Polaków, choć tylko 15 proc. deklaruje, że jeździ na nartach lub snowboardzie przy każdym zimowym wyjeździe. Spośród osób, które uprawiają sporty zimowe, niemal połowa posiada na własność niezbędny sprzęt. Coraz częściej kupuje go w sieci.  Tylko w listopadzie ponad 300 tys. osób aktywnie poszukiwało sprzętu sportowego w kategorii Sport i Hobby w serwisie OLX. Obecnie w serwisie aktywnych jest 100 tys. ogłoszeń zamieszczonych przez 50 tys. sprzedających.

Szczyt sezonu zimowego na OLX-ie to styczeń i luty, ale już teraz widzimy bardzo duże zaangażowanie zarówno po stronie osób poszukujących, jak również sprzedających oraz ich ofert. W ostatnich 30 dniach było to ponad 300 tys. aktywnie poszukujących użytkowników. Liczymy oczywiście, że ta liczba będzie jeszcze większa, głównie z uwagi na ubiegłoroczny lockdown, który spowodował, że sezon zimowy nie był pełny – mówi agencji Newseria Biznes Olga Sołtys, Key Account Manager w OLX.

Z badania portalu Triverna wynika, że Polacy lubią zimowe szaleństwo. Niemal 70 proc. uprawia zimowe sporty, przy czym 15 proc. deklaruje, że przy każdym wyjeździe zakłada narty lub snowboard, a co 10. jeździ na nich często. Spośród osób, które uprawiają sporty zimowe, niemal połowa (49 proc.) posiada na własność niezbędny sprzęt. Coraz częściej kupujemy go w sieci. Raport Izby Gospodarki Elektronicznej opracowany przez Mobile Institute „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” wskazuje, że zakupy online robi 84 proc. internatów. W 2020 roku, po trzech miesiącach pandemii, było to 72 proc.

Na OLX-ie fani białego szaleństwa znajdą absolutnie wszystko, co jest związane ze sportami zimowymi, począwszy od sprzętu takich jak narty, narty biegowe, skitoury, czy też narty dla dzieci, poprzez odzież i obuwie, kończąc na różnego rodzaju akcesoriach i dodatkach. Oczywiście w tym momencie najwięcej mamy ofert związanych z odzieżą, obuwiem i  nartami, w tym momencie jest to już ponad 20 tys. produktów w każdej z tych kategorii – mówi Sołtys.

W serwisie OLX w kategorii Sport i Hobby najczęściej wyszukiwanymi frazami w listopadzie 2021 roku były: narty (biegowe, skitourowe, dla dzieci), snowboard, buty narciarskie, łyżwy i sanki. Przybywa także ofert. Obecnie w serwisie w kategorii Sport i Hobby jest ponad 100 tys. aktywnych ogłoszeń zamieszczonych przez ponad 50 tys. ogłoszeniodawców. Systematycznie rośnie także liczba użytkowników, jak pokazują ubiegłe lata najwięcej jest ich w styczniu i lutym – do około miliona aktywnych użytkowników.

Poza sprzętem profesjonalnym, jak np. narty różnego rodzaju, nasi użytkownicy szukają również bardzo prostych sprzętów, jak sanki czy jabłuszka dla dzieci – dodaje ekspertka.

Przy zakupie sprzętu zimowego ważne jest jego przeznaczenie, istotny jest również poziom zaawansowania danego modelu i wskazanie, dla jakiego użytkownika dany produkt jest najlepszy. Dlatego przed zakupem najlepiej skonsultować się ze sprzedającym.

Ważne jest to, żeby wybrać odpowiedni sprzęt pod kątem zaawansowania, inny sprzęt będzie dla osoby, która jeździ na nartach zawodowo, inny dla osoby, która uprawia ten sport amatorsko. Najważniejsze, żeby kontaktować się bezpośrednio z osobami sprzedającymi na OLX, oni podpowiedzą, jaki sprzęt wybrać, jeżeli chodzi o stopień zaawansowania oraz rozmiar – radzi przedstawicielka OLX.

Przed zakupem warto także przejrzeć oferty sprawdzonych sprzedawców.

Pamiętajmy, że sezon zimowy nie jest długi i nasi sprzedawcy potrafią się bardzo szybko przebranżowić. Jeżeli zimą sprzedawali narty, to wiosną i latem pewnie będą sprzedawali rowery. Warto obserwować ulubione sklepy, podążać za nimi i wykorzystywać to, że mieliśmy dobre relacje ze sprzedającym – zaznacza Olga Sołtys.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Targi Bezpieczeństwa

Polityka

Wiceprzewodniczący PE: Polska prezydencja zapewniła UE stabilność w niepewnych czasach. Wiele inicjatyw dotyczyło obronności

Polska prezydencja zapewniła Unii Europejskiej stabilną pozycję polityczną i ekonomiczną – podkreśla wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego, który przyjechał do Warszawy na Konferencję Komisji do Spraw Unijnych Parlamentów Unii Europejskiej (COSAC). W trakcie sesji plenarnej podkreślono, że do tej pory udało się przyjąć szereg inicjatyw, z których najważniejsze są te z obszaru obronności. Niebawem stery w Radzie UE przejmie Dania, która zdaniem polityków powinna wśród priorytetów postawić ponownie na kwestie bezpieczeństwa, ale też szukanie nowych partnerów handlowych w związku z polityką gospodarczą Stanów Zjednoczonych.

Konsument

ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach

W odpowiedzi na postulaty organizacji pracodawców i związków zawodowych ZUS oficjalnie zatwierdził katalog standardów dotyczących dofinansowania posiłków pracowniczych. Po stronie pracodawcy ogranicza to formalności do minimum – świadczenia żywieniowe mogą być wyłączone z ZUS do kwoty 450 zł miesięcznie pod warunkiem, że firma wdroży określone rozwiązania. Z kolei dla pracowników oznacza to odczuwalne wsparcie domowego budżetu.

Transport

Bolt rozpoczyna szkolenia z bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Będzie wprowadzać także nowe funkcje bezpieczeństwa

W I kwartale br. na polskich drogach było bezpieczniej niż rok wcześniej, ale wciąż jest jeszcze wiele do poprawy – wynika z danych Policji. W poprawę bezpieczeństwa na drogach angażuje się Bolt, organizując szkolenia dla partnerów flotowych firmy, z których finalnie skorzystają kierowcy taksówek. Cykl zajęć poprowadzą eksperci Centrum Inicjatyw Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Bolt podkreśla, że działania na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym to element wartego 100 mln euro globalnego programu inicjatyw na rzecz poprawy bezpieczeństwa przejazdów zamawianych przez aplikację firmy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.