Newsy

Polacy szturmują biura podróży

2012-05-11  |  06:35
Mówi:Magda Plutecka-Dydoń
Funkcja:Rzecznik prasowy
Firma:Neckermann Polska
  • MP4

    Liczba chętnych na wyjazdy zagraniczne jest zdecydowanie większa niż w ubiegłym roku. Z tygodnia na tydzień liczba klientów i rezerwacji zwiększa się średnio o jedną trzecią. Największą popularnością cieszą się kraje basenu Morza Śródziemnego oraz Egipt.

    Po wzmożonym ruchu w biurach turystycznych widać, że lato zbliża się wielkimi krokami. Z danych Polskiego Związku Organizatorów Turystyki wynika, że w tygodniu między 16 a 22 kwietnia liczba klientów wzrosła dwukrotnie w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

    To może oznaczać, że tegoroczne wyniki sprzedaży ofert na lato będą lepsze od wyników ubiegłorocznych, a 2011 rok był jak dotąd rekordowy dla branży. Ilość klientów wzrosła o 13 proc., a obroty o blisko 15 proc.

     – W tym roku najpopularniejszymi kierunkami turystycznymi jest Bułgaria i Turcja oraz, jak co roku, Hiszpania, szczególnie Majorka. Oczywiście Wyspy Greckie i Egipt, który powraca na mapę ulubionych kierunków Polaków – wymienia Magda Plutecka-Dydoń, rzecznik Neckermann Polska.

    Egipt i Tunezja, po ponad rocznej przerwie, spowodowanej "arabską wiosną", wracają na turystyczną mapę Polaków. Kuszą przede wszystkim atrakcyjne ceny, bo tamtejsi hotelarze są bardziej skłonni do obniżania stawek. Przykładowo oferty wycieczek nad Morze Czerwone zaczynają się znacznie poniżej 2 tys. zł za osobę. W dodatku w hotelu przynajmniej 4-gwiazdkowym i z opcją all inclusive.

    Jak podkreśla rzecznik Neckermann, taki standard wycieczek preferują Polacy niezależnie od miejsca wypoczynku.

     – Polacy przywiązują również coraz większą uwagę na sprofilowanie oferty, np. jeśli wyjeżdżamy z dziećmi, chętnie wybieramy hotele z parkami wodnymi czy hotele oferujące animacje w języku polskim – mówi Magda Plutecka-Dydoń.

    Klienci biur podróży coraz częściej szukają też ofert w bardziej odległe zakątki świata. Liczba osób wybierających dalekie kierunki wzrasta znacząco z roku na rok.

     – Są to zarówno Karaiby, jak i wyspy Oceanu Indyjskiego, Tajlandia. Coraz chętniej wypoczywamy w odległych rejonach, co jest spowodowane tym, że ofert jest więcej i są coraz bardziej atrakcyjne cenowo – wyjaśnia rzecznik Neckermann Polska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.