Newsy

Polacy szturmują biura podróży

2012-05-11  |  06:35
Mówi:Magda Plutecka-Dydoń
Funkcja:Rzecznik prasowy
Firma:Neckermann Polska
  • MP4

    Liczba chętnych na wyjazdy zagraniczne jest zdecydowanie większa niż w ubiegłym roku. Z tygodnia na tydzień liczba klientów i rezerwacji zwiększa się średnio o jedną trzecią. Największą popularnością cieszą się kraje basenu Morza Śródziemnego oraz Egipt.

    Po wzmożonym ruchu w biurach turystycznych widać, że lato zbliża się wielkimi krokami. Z danych Polskiego Związku Organizatorów Turystyki wynika, że w tygodniu między 16 a 22 kwietnia liczba klientów wzrosła dwukrotnie w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

    To może oznaczać, że tegoroczne wyniki sprzedaży ofert na lato będą lepsze od wyników ubiegłorocznych, a 2011 rok był jak dotąd rekordowy dla branży. Ilość klientów wzrosła o 13 proc., a obroty o blisko 15 proc.

     – W tym roku najpopularniejszymi kierunkami turystycznymi jest Bułgaria i Turcja oraz, jak co roku, Hiszpania, szczególnie Majorka. Oczywiście Wyspy Greckie i Egipt, który powraca na mapę ulubionych kierunków Polaków – wymienia Magda Plutecka-Dydoń, rzecznik Neckermann Polska.

    Egipt i Tunezja, po ponad rocznej przerwie, spowodowanej "arabską wiosną", wracają na turystyczną mapę Polaków. Kuszą przede wszystkim atrakcyjne ceny, bo tamtejsi hotelarze są bardziej skłonni do obniżania stawek. Przykładowo oferty wycieczek nad Morze Czerwone zaczynają się znacznie poniżej 2 tys. zł za osobę. W dodatku w hotelu przynajmniej 4-gwiazdkowym i z opcją all inclusive.

    Jak podkreśla rzecznik Neckermann, taki standard wycieczek preferują Polacy niezależnie od miejsca wypoczynku.

     – Polacy przywiązują również coraz większą uwagę na sprofilowanie oferty, np. jeśli wyjeżdżamy z dziećmi, chętnie wybieramy hotele z parkami wodnymi czy hotele oferujące animacje w języku polskim – mówi Magda Plutecka-Dydoń.

    Klienci biur podróży coraz częściej szukają też ofert w bardziej odległe zakątki świata. Liczba osób wybierających dalekie kierunki wzrasta znacząco z roku na rok.

     – Są to zarówno Karaiby, jak i wyspy Oceanu Indyjskiego, Tajlandia. Coraz chętniej wypoczywamy w odległych rejonach, co jest spowodowane tym, że ofert jest więcej i są coraz bardziej atrakcyjne cenowo – wyjaśnia rzecznik Neckermann Polska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.