Newsy

Visa: Polacy dokonują najwięcej transakcji zbliżeniowych w Europie. Ostatnie wzrosty są rekordowe

2014-02-10  |  06:40

Polacy dokonują już prawie 20 mln transakcji zbliżeniowych miesięcznie wynika z ostatniego okresu sprawozdawczego (do września 2013 r.) Visy w Polsce. To rekordowe wyniki wśród krajów europejskich. Liczba transakcji kartami wzrosła w tym czasie o ponad 11 proc. Polska stała się trzecim państwem w Europie pod względem skali przetwarzania transakcji.

Rosnące zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania płatnicze będzie największym wyzwaniem w tym roku – deklaruje dyrektor ds. handlowych Visa Europe Steve Perry. Zwiększony popyt na nowe technologie sprawił, że ta organizacja płatnicza planuje w tym roku wdrożyć w bankach na masową skalę usługi elektronicznego portfela w Polsce i innych krajach.

 Wyzwanie, przed którym stoimy, to dostarczanie nowych technologii. Nigdy nie widziałem takiego zapotrzebowania zarówno ze strony konsumentów, jak i handlowców na elektroniczne płatności: e-portfel, płatności osobiste i na inne usługi tego typu. Musimy sprostać rosnącemu popytowi na te usługi – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Steve Perry, dyrektor ds. handlowych Visa Europe.

W Europie szybko rośnie segment związany z płatnościami online i zapotrzebowanie na rozwiązania, które ułatwią zakupy online przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa płatności kartami. Handel elektroniczny stanowi 23 proc. wartości transakcji kartami Visa na starym kontynencie, które są przetwarzane przez Visa Europe i rośnie dwa razy szybciej niż inne segmenty. W ostatnim roku sprawozdawczym płatności Visa online zwiększyły się o 20 proc.

Firma zamierza w tym roku wprowadzić na masową skalę portfel elektroniczny V.me by Visa, co ma ułatwić płacenie kartami w internecie i pomóc w zniwelowaniu dystansu dzielącego w tym zakresie Polskę od reszty Europy. Jeszcze w tym kwartale udostępni to rozwiązanie swoim klientom ING Bank Śląski.

W Polsce w ostatnim kwartale roku sprawozdawczego Visa Europe (tj. trzecim kwartale 2013 r.) nastąpiło zdecydowane przyspieszenie w zakresie zarówno liczby (wzrost o 16,3 proc.), jak i wartości (wzrost o 9,7 proc.) płatności kartami Visa. Co jest dobrym prognostykiem na przyszłość. Po raz pierwszy łączna wartość transakcji dokonywanych kartami Visa zwiększyła się praktycznie wyłącznie dzięki przyrostowi płatności bezgotówkowych.

Firma zanotowała w Europie wzrosty we wszystkich segmentach. Od kart kredytowych, przez debetowe i pre-paid, aż po służbowe karty płatnicze.

 – Cieszy nas 10-procentowy wzrost w segmencie kart debetowych w Europie. Oznacza to umacnianie się i tak już najsilniejszego segmentu naszej działalności – kart debetowych, które dziś stanowią ponad 80 proc. Karty prepaid i służbowe karty płatnicze również odnotowały wysokie wzrosty – między 15 a 20 proc. – komentuje Steve Perry. – Dwucyfrowy wzrost, szczególnie w okresie spowolnienia gospodarczego, jest dużym osiągnięciem. Dobre wyniki uzyskaliśmy za sprawą Francji i Wielkiej Brytanii. Widzimy, że Hiszpania też wychodzi z kryzysu. Bardzo cieszy nas również dwucyfrowy wzrost w Polsce.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.