Newsy

Vivus Finance planuje pozyskać pół miliona klientów do końca roku

2013-11-18  |  06:30

Firma pożyczkowa Vivus Finance zamierza pozyskać do końca roku prawie 500 tysięcy nowych klientów. W przyszłym roku chce zwiększyć ich liczbę o 60 proc. Szansy na rozwój upatruje w innowacyjnych rozwiązaniach oraz w rosnącej popularności usług internetowych.

 Działamy w Polsce od 14 miesięcy i w początkowych 2-3 miesiącach byliśmy ostrożni, badaliśmy rynek – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Loukas Notopoulos, prezes firmy Vivus Finance. – Ekspansję pożyczkową rozpoczęliśmy dopiero w tym roku, gdy poczuliśmy się pewni i wiedzieliśmy już dokładnie, jaki jest profil klienta, który nas interesuje.

Vivus liczy na to, że do końca roku uda się pozyskać ok. pół miliona nowych klientów. Na przyszły rok planuje wzrost ich liczby o kolejne 60 proc. 

  Mamy dosyć ambitne plany na 2014 rok. Chcemy dodatkowo wdrożyć kilka fajnych pomysłów, które zrewolucjonizują rynek finansowy w Polsce – zapowiada Notopoulos. – Rozmawiamy ze sklepami internetowymi, chcemy nadać tzw. kontekstowość, czyli być tam, gdzie pojawia się potrzeba klienta i dać mu ten środek, czyli pieniądz, który spełnia jego potrzeby

Prezes Vivus Finance szansy na dalszy rozwój upatruje m.in. w występującym w wielu branżach trendzie przechodzenia do usług online. Nie widzi zagrożeń związanych z nierzetelnymi klientami, ponieważ firma dokładnie sprawdza osoby, które przychodzą do niej po pożyczkę.

 – Dla branży consumer finance średni wskaźnik kredytów przeterminowanych powyżej 90 dni plasuje się około 16-19 proc. U nas ten wskaźnik jest na poziomie 10,5 proc. Dlaczego? Ponieważ sprawdzamy klientów, współpracujemy ze wszystkimi biurami informacji gospodarczej oraz Biurem Informacji Kredytowej. To pozwala nam powiedzieć, że jak udzielamy pożyczkę, to otrzymuje ją osoba, która odda nam również te pieniądze – podkreśla Loukas Notopoulos.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.