Newsy

W biurach podróży większość oferty na ferie już wyprzedana

2014-01-03  |  06:35

Choć do ferii zimowych pozostały jeszcze ponad dwa tygodnie, to w wielu biurach oferta na ten czas została wyprzedana. Ogromnym powodzeniem cieszą się również propozycje na tegoroczne lato. Biura podróży notują wysokie dwucyfrowe wzrosty sprzedaży zarówno oferty zimowej, jak i letniej.

Poprawiają się nastroje konsumenckie, a to przekłada się na zainteresowanie ofertą biur podróży. Wiodący przedstawiciele tego rynku informują, że ofertę zimową sprzedali już w całości, a oferta wakacyjna cieszy się ogromną popularnością. Rynek informuje o wzroście sprzedaży, w porównaniu do ubiegłego roku, nawet o 50 proc.

 – Lato sprzedaje się u nas z dynamiką wzrostu znacząco powyżej 20 proc., również dzięki temu, że oferta została rozszerzona – wyjaśnia Krzysztof Piątek, prezes Neckermann Polska. – Widać, że oferta znajduje oddźwięk ze strony klienta, stąd ta dynamika wzrostu.

Największą popularnością cieszą się takie kierunki, jak: Grecja, Turcja, Hiszpania. W tym roku do łask wraca również Afryka Północna, w tym Egipt. 

 – Znajdujemy się dopiero w bardzo początkowym okresie sprzedaży oferty letniej, która dominuje w roku turystycznym. Te sześć miesięcy wokół lipca i sierpnia, tzw. wyższy sezon, przyciąga ponad 80 proc. wszystkich klientów. Na razie prognozy są optymistyczne – mówi Krzysztof Piątek agencji informacyjnej Newseria Biznes.

Biura podróży zachęcają do planowania wakacji i kupowania wyjazdów w ofercie first minute. Dzięki temu klienci mają szeroki wybór kierunków i oferty hotelowej, dostęp do ofert promocyjnych, czy możliwość bezkosztowej zmiany rezerwacji.

W nadchodzącym sezonie ceny wyjazdów zagranicznych powinny utrzymać się na podobnym poziomie jak w ubiegłym roku. Mimo że ceny usług spadają, a inflacja utrzymuje się na niskim poziomie.

 – Nie chcę spekulować na temat tego, czy ceny mogą spaść. Nie ma historycznych przesłanek ku temu – mówi szef Neckermann Polska. – Mogłyby spaść istotnie, gdyby złoty bardzo mocno umocnił się w stosunku do innych walut, albo gdyby ceny paliw lotniczych gwałtownie spadły. To by znalazło odzwierciedlenie w cenach imprez turystycznych, jako że koszty te stanowią kluczową część kosztów tych imprez. Ale ku temu też nie ma przesłanek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.