Mówi: | Łukasz Kulesza |
Funkcja: | dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych |
Firma: | Poczta Polska |
W połowie roku we wszystkich placówkach Poczty Polskiej będzie można zapłacić kartą
Poczta Polska rozstrzygnęła przetarg na dostawę i obsługę 8,5 tys. terminali POS, które w połowie roku zostaną zainstalowane we wszystkich własnych placówkach Poczty Polskiej. Klienci od czerwca będą mogli zapłacić kartą Visa lub MasterCard za zakup znaczków czy przesyłkę za pobraniem.
– W ostatni piątek rozstrzygnięto postępowanie przetargowe na dostawę terminali POS i obsługę płatności kartowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Kulesza, dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych w Poczcie Polskiej. – Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum eService i PKO BP. Już pod koniec czerwca w placówkach pocztowych będzie można płacić kartą.
Najkorzystniejsza oferta opiewała na 12 mln zł. Na przełomie I i II kwartału w 200 placówkach ma zostać przeprowadzony test systemu, natomiast docelowo terminale będą instalowane we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej. Usługa ma być dostępna dla klientów od połowy roku.
– Nie będzie żadnych ograniczeń kwotowych, będziemy przyjmować także mikropłatności – deklaruje Łukasz Kulesza. – Płacić kartą będziemy mogli np. za znaczki, paczki pobraniowe, a także wpłaty na rachunki, tj. opłaty za energię, gaz, podatki.
Poczta przyjmować będzie płatności kartami działającymi w systemach Visa i MasterCard. Klienci dysponujący kartami zagranicznych banków będą mogli rozliczyć płatność w swojej walucie.
– Na terminalach będą możliwe do zakupienia wszystkie produkty i usługi, które do tej pory świadczyliśmy, czyli również doładowania telefonów czy wypłata gotówki – zapewnia dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych w Poczcie Polskiej.
Poczta zaproponuje klientom usługę cashback, czyli możliwość wypłaty gotówki do wysokości 300 zł przy okazji płatności kartą. Pieniądze będzie można wypłacić także bez dokonywania płatności kartą. Jak podkreślają przedstawiciele Poczty Polskiej, jest to usługa szczególnie istotna dla mieszkańców mniejszych miejscowości, gdzie dostęp do bankomatu bywa ograniczony.
– Możliwość płacenia kartą będzie wprowadzona we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej, czyli w ok. 4,7 tys. punktów – podkreśla Łukasz Kulesza.
Dzięki zainstalowaniu terminali POS Poczta wprowadzi także do sprzedaży elektroniczne vouchery – unikatowe kombinacje znaków (kod elektroniczny), za pomocą których można dokonać płatności w serwisach internetowych za usługi lub towary.
Czytaj także
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-14: Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Parlament Europejski przeciwny centralizacji polityki spójności w UE. Apeluje o jej większą elastyczność
Parlament Europejski sprzeciwia się pomysłowi centralizacji zarządzania polityką spójności w Unii Europejskiej. W maju br. większością głosów przyjął sprawozdanie na temat spójności gospodarczej i społecznej i jej przyszłości po 2027 roku. Zdecydowana większość grup politycznych jest za decentralizacją modelu polityki spójności, mówiąc stanowcze „nie” ograniczeniu roli władz regionalnych i lokalnych. Jednocześnie wskazuje na potrzebę uelastyczniania tej głównej polityki inwestycyjnej tak, by sprawnie można było reagować na ewentualne kryzysy i nowe wyzwania.
Bankowość
Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku

Coraz więcej banków i instytucji finansowych inwestuje w technologię blockchain. To przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji, ich prywatności, ale też nowe możliwości weryfikacji tożsamości oraz przechowywania wartości. Jedną z najbardziej zaawansowanych platform opartych na technologii blockchain jest Ethereum – zdecentralizowany system umożliwiający tworzenie i wykonywanie smartkontraktów oraz aplikacji rozproszonych. O ile klasyczne łańcuchy bloków pełnią funkcję zdecentralizowanego rejestru transakcji, o tyle Ethereum wprowadza warstwę logiki wykonawczej, czyniąc z blockchaina uniwersalną platformę kontraktów samowykonalnych i aplikacji rozproszonych.
Konsument
Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.