Newsy

W tym roku na polski rynek trafi 8 tys. hybrydowych toyot. Popularność tego napędu wśród kierowców dynamicznie rośnie

2016-04-08  |  06:35
Mówi:Robert Mularczyk
Funkcja:PR manager
Firma:Toyota Motor Poland
  • MP4
  • W 2015 roku sprzedaż samochodów z napędem hybrydowym w Polsce wzrosła o blisko 40 proc. Toyota, która jest liderem rynku, sprzedała blisko 4 tys. takich aut. Japoński producent w tym roku chce podwoić sprzedaż, również dzięki rozszerzeniu oferty hybryd. Mowa o modelu RAV4 oraz najnowszej generacji Priusa. Do końca roku w ofercie pojawi się również crossover C-HR z napędem hybrydowym.

    W kwestii popularyzacji i sprzedaży samochodów z napędem hybrydowym cały czas gonimy Europę. Zeszły rok zakończyliśmy wartością 3820 hybrydowych toyot sprzedanych polskim kierowcom. To jest wartość o 50 proc. wyższa niż w 2014 roku – mówi agencji Newseria Robert Mularczyk, dyrektor ds. PR w Toyota Motor Poland.

    Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w 2015 roku zarejestrowano w Polsce ponad 5,5 tys. hybryd. Rok wcześniej było to niespełna 4 tys. pojazdów, co oznacza wzrost o ponad 39 proc. Zdecydowanym liderem sprzedaży były auta hybrydowe Toyoty, do której należało niemal 70 proc. rynku. Przez pierwsze dwa miesiące tego roku Polacy kupili 1,1 tys. hybryd japońskiej marki, a od momentu rozpoczęcia sprzedaży hybryd w kraju na polskie drogi wyjechało 10 tys. toyot z takim napędem. Ich roczna sprzedaż w ciągu pięciu lat wzrosła 20-krotnie.

    Z roku na rok w sprzedaży hybryd notujemy kolejne rekordy. W tym roku zamierzamy sprzedać ponad 8 tys. tych samochodów, co oznacza ponadstuprocentowy wzrost względem 2015 roku – informuje Mularczyk.

    Najpopularniejszą hybrydą jest Toyota Auris Hybrid. Zakupiło ją ponad 6,1 tys. osób, a w styczniu i w lutym tego roku – 814. Na Toyotę Yaris Hybrid zdecydowało się 3 tys. kierowców.

    W tym roku oferta hybrydowych toyot poszerzy się do ośmiu modeli. Jeszcze w kwietniu do salonów trafią dwa kolejne model aut wyposażonych w napęd hybrydowy. Będą to RAV4 – zaliczany do segmentu SUV-ów, oraz nowa generacja modelu Prius.

    Prius czwartej generacji oferuje nam coś, czego do tej pory w hybrydach nie było. Dzięki nowej płycie podłogowej mamy niżej położony środek ciężkości, sztywniejsze nadwozie i nową, czwartą generację napędu hybrydowego pod maską – wymienia Mularczyk.

    Zaletą nowego modelu będzie także niższe zużycie paliwa wynoszące zaledwie 3,3 litra benzyny na 100 km.

    Do końca roku w sprzedaży ma się pojawić także nowy crossover o nazwie C-HR z napędem hybrydowym.

    W skali całego świata liczba kierowców jeżdżących hybrydami japońskiego producenta przekracza już 8 mln. W ofercie Toyoty w 90 krajach jest 31 modeli hybrydowych.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

    Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

    Bankowość

    RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

    W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

    Handel

    Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

    – Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.