Newsy

W tym roku Shell zakończy rebranding stacji Neste. Sieć uzyska drugą pozycję na polskim rynku

2014-02-11  |  06:35
Mówi:Paweł Odrzywołek
Funkcja:dyrektor działu stacji paliw
Firma:Shell Polska
  • MP4
  • Shell w tym roku skupi się na zakończeniu rebrandingu stacji Neste. Zamknięcie tego procesu pozwoli sieci stacji na osiągniecie drugiej pozycji na rynku. Spółka wiąże także duże nadzieje z budową nowych stacji przy skrzyżowaniu autostrad A1 i A2 w okolicy Strykowa oraz nową ofertą kawiarni i barów na stacjach. 

     – Sytuacja na stacjach paliw jest bardzo dynamiczna – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paweł Odrzywołek, dyrektor zarządzający siecią stacji Shell Polska. – Pod koniec 2012 roku przejęliśmy sieć paliw Neste, więc w ubiegłym roku skupiliśmy się głównie na procesie rebrandingu. W tym roku zajmiemy się jego dokończeniem. Pozwoli nam to uzyskać drugą pozycję na rynku polskim, jak również zapewni planowany wzrost.

    Do zmiany marki, przejętych samoobsługowych stacji Neste, Shell powołał nową spółkę. Zarządza ona stacjami funkcjonującymi pod starym logo.

    W tym roku spółka zamierza, poza zakończeniem rebrandingu stacji Neste, koncentrować się na inwestycjach i rozwoju sieci.

     – Myślę, że najbardziej sztandarową inwestycją będą już rozpoczęte budowy dwóch stacji autostradowych przy autostradzie A2 przed węzłem Stryków jadąc w stronę Warszawy, które na pewno wpasują się w nowo otwartą autostradę A1 od Strykowa na północ – ocenia Odrzywołek. – Przede wszystkim chcemy rozwijać się w ten sposób, aby zasięg terytorialny naszej sieci sprostał oczekiwaniom wszystkich klientów, czyli nie pomijamy regionów.

    Shell Polska zamierza skupić się na największych miastach i aglomeracjach, ale nie zapomni o mniejszych ośrodkach. Stacje sieci muszą znaleźć się w całym kraju między innymi po to, by sprostać potrzebom klientów flotowych. Najwięcej stacji powstanie jako punkty własne sieci, ale coraz ważniejszą rolę odgrywają też stacje partnerskie. Wyglądają one identycznie, również pod względem oferty, ale współwłaścicielem biznesu jest partner franczyzowy.

    Shell planuje też cały czas poprawiać wygląd i ofertę stacji. Będą się na nich pojawiać nowe usługi, m.in. paczkomaty, dostęp do internetu. Starsze stacje będą sukcesywnie odnawiane.

    W ubiegłym roku na stacjach pojawiła się również nowa oferta posiłków pod marką Deli2go, a dzięki współpracy z siecią Coffeeheaven na 120 stacjach klienci Shell mogą skorzystać też z nowej oferty kawiarnianej. Sieć stacji wprowadziła również program badania satysfakcji klientów o nazwie „Voice of Customer”. Każdy klient ma możliwość wyrażenia swojego zdania, które, jak zapewnia Odrzywołek, jest analizowane na badanej stacji.

     – Myślę, że dla klientów ważne jest nie tylko to, co dzieje się na stacji. Shell jest firmą, która zainwestowała w Polsce ogromne pieniądze w serwis klienta. Pod Krakowem, w Zabierzowie funkcjonuje ogromny Shell Service Center, którego 1/3 praktycznie operuje jako Customer Service Center, czyli punkt obsługi posprzedażowej dla klienta. Centrum odpowiada na problemy klientów, które się ewentualnie pojawiają, choćby z fakturami. Tę część nieustannie rozwijamy – mówi Odrzywołek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Praca

    Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

    Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

    Sport

    Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

    Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

    Polityka

    Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

    Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.