Newsy

W Warszawie powstanie miejsce promujące marki kobiece. Ma pomóc w rozwoju ich biznesu

2021-10-14  |  06:05

Dharma to przestrzeń eventowa, kawiarnia i showroom marek kobiecych, która ma łączyć kobiety, wspierać wymianę doświadczeń i rozwój ich biznesów. Jej pierwsza siedziba powstaje na warszawskim Żoliborzu, ale już za trzy lata zgodnie z planem pojawią się kolejne zarówno w innych dzielnicach stolicy, jak i w różnych polskich miastach. 6 października ruszyła kampania crowdfundingowa na rzecz projektu. Jest to pierwsza taka zbiórka organizowana na rzecz prostej spółki akcyjnej.

Dharma jest przestrzenią stworzoną dla kobiet, aby wspierać je na wielu płaszczyznach. Z uwagi na to, że kobiety w mojej ocenie, a mam doświadczenie w pracy z ludźmi, z biznesami, potrzebują specjalnych narzędzi, specjalnej uwagi do tego, żeby mogły się rozwijać i efektywnie robić swoje biznesy – zaznacza w rozmowie z agencją Newseria Biznes Izabela Górska, założycielka Dharmy.

W pierwszym etapie ma powstać przestrzeń fizyczna, eventowa, która umożliwi kobietom organizacje różnego rodzaju warsztatów i spotkań mających na celu wspieranie uczestniczek w rozwoju poprzez wymianę doświadczeń lub zdobywanie nowych kompetencji. Otwarcie pierwszej siedziby Dharmy – z klubową kawiarnią i showroomem marek kobiecych – powinno nastąpić jesienią tego roku.

Chcemy uruchomić showroom marek kobiecych, które są tworzone właśnie przez kobiety dla kobiet po to, aby wesprzeć kobiece biznesy – mówi Izabela Górska. – Projekt Dharma ma bardzo ważną misję poza płaszczyznami biznesowymi. Główne przesłanie tego projektu polega na tym, żeby wspierać kobiety i kobiecą społeczność, pozwalać im się realizować i robić ciekawe rzeczy.

Długofalowa strategia Dharmy zakłada dwa następne etapy rozwoju.

W kolejnym etapie chcemy uruchomić sklep internetowy i społeczność online. Chodzi o to, aby Dharma nie miała tylko i wyłącznie fizycznej reprezentacji, ale też żeby budować przestrzeń w chmurze. Krótko mówiąc, żeby umożliwić włączenie się w ekosystem kobietom nie tylko z Warszawy – planuje założycielka.

Trzecim etapem będzie zbudowanie całej sieci Dharm w perspektywie kolejnych trzech lat. Zgodnie z planem mają się one znaleźć w każdej dzielnicy w Warszawie, a być może także w każdym większym mieście w Polsce.

– Chcemy, aby kobiety mogły się łączyć ze sobą nie tylko w przestrzeni jednego miasta, ale całego naszego kraju – dodaje Izabela Górska.

Jak podkreśla, kolejne etapy rozwoju będą możliwe tylko przy wsparciu inwestorów. Rozpoczęła się kampania crowdfundingowa dostępna pod adresem inwestuje.dharma-zoliborz.pl, w ramach której inicjatorki projektu zapraszają do współpracy szerokie grono kobiet. Projekt jest adresowany do wszystkich pań, które coś tworzą, np. ręcznie wykonaną biżuterię, albo np. robią warsztaty rozwojowe, organizują wydarzenia,

– Po tym, jak zostaną akcjonariuszkami Dharmy, mogą włączyć swoje programy, pomysły do naszej strategii po to, żeby również czerpać z tego korzyści. Bardzo się cieszę, że podjęliśmy decyzję o crowdfundingu, z uwagi na to, że nasza firma tak naprawdę opiera się na społeczności i celem crowdfundingu – oczywiście poza aspektem finansowym, czyli zebrania pieniędzy – jest aktywizacja kobiet – podkreśla założycielka Dharmy.

Jak dodaje, nie każda kobieta jest gotowa na uruchomienie własnego biznesu, a nabycie akcji w takim projekcie daje szansę na rozwój, ograniczając jednocześnie ryzyko. Kampania crowdfundingowa Dharmy jest wyjątkowa, bo to pierwsza taka zbiórka w Polsce na rzecz prostej spółki akcyjnej. To nowy rodzaj spółki kapitałowej, który można zakładać od 1 lipca br. Dzięki nieskomplikowanej rejestracji i elastycznej strukturze ma ułatwić podejmowanie działalności gospodarczej wszystkim tym, którzy opierają swój pomysł biznesowy na wiedzy, a także posiadają umiejętności jego doskonalenia.

Obecnie najpopularniejszą formę prowadzenia działalności biznesowej w Polsce stanowią jednoosobowe działalności gospodarcze, wpisywane do rejestru CEIDG. Według danych za 2020 rok działalność gospodarczą prowadzi 0,79 mln kobiet i 1,56 mln mężczyzn, zatem kobiet prowadzących własny biznes jest o połowę mniej.

Izabela Górska przez ostatnie dziewięć lat współtworzyła dwie największe przestrzenie coworkingowe w Warszawie. Jedną z nich jest CIC Warsaw, obecnie zlokalizowane w Varso przy ul. Chmielnej 73. To właśnie w tych wnętrzach podczas cyklicznej imprezy Thursday Gathering opowiadała potencjalnym inwestorkom i beneficjentkom o projekcie Dharma i jego misji społecznej. Thursday Gathering to coczwartkowe bezpłatne spotkania społeczności innowatorów organizowane przez Fundację Venture Café Warsaw i jej partnerów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

IX Kongres Polska Chemia

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Super woda Alcalia

Firma

Warszawa dołącza do prestiżowego grona. Miasto wyrasta na jednego ze start-upowych liderów

Stolica Polski z każdym rokiem umacnia swoją pozycję jako ważny i prężnie rozwijający się hub dla start-upów. Na potencjał tutejszego rynku wpływają m.in. wykształcona kadra techniczna, coraz większe zainteresowanie ze strony międzynarodowych funduszy i rozwinięty ekosystem wspierania innowacji. Warszawa dołączyła właśnie do prestiżowego grona miast, które mają własną edycję przewodnika „Startup Guide”. Ma on ułatwić początkującym przedsiębiorcom, również z zagranicy, start na tutejszym rynku. – To niesamowite, że ktoś w Bostonie będzie mógł wziąć go do ręki i pomyśleć: „może warto byłoby zacząć robić coś ciekawego w Europie, właśnie w Warszawie” – mówi Aureliusz Górski, dyrektor wykonawczy Fundacji Venture Café Warsaw, współinicjator przewodnika

Prawo

Dzieci z Ukrainy są łatwym łupem dla handlarzy ludźmi. W ewakuowaniu ich do bezpiecznych miejsc pomagają amerykańskie fundacje

Wojna w Ukrainie stanowi bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia 7,5 mln dzieci. Według oficjalnych danych z początku maja od początku eskalacji konfliktu zginęło ich ponad 230, a kilkaset zostało rannych, ale UNICEF podkreśla, że w rzeczywistości te liczby mogą być dużo wyższe. W tej chwili tylko w samej Ukrainie 3 mln dzieci potrzebuje pilnej pomocy humanitarnej. Szacuje się też, że ok. 60 proc. z nich musiało opuścić swoje domy, a chaos związany z przemieszczaniem się ludności na dużą skalę wykorzystują handlarze ludźmi. – Wkraczają do sierocińców, korzystając na chaosie i braku nadzoru. Kiedy uda im się zdobyć paszporty dla tych dzieci, tracimy je na zawsze – mówi James Zumwalt z grupy Aerial Recovery.

Konsument

TikTok ogłasza współpracę z partnerami pozarządowymi. Chce promować różnorodność i bezpieczeństwo cyfrowe twórców

Użytkownicy platform cyfrowych są coraz bardziej świadomi i coraz większą wagę przywiązuje się w nich do budowania kultury różnorodności i inkluzywności. Chodzi o różnego typu inicjatywy, które z jednej strony będą właściwie i szeroko eksponować grupy społeczne dotychczas słabo reprezentowane, z drugiej – o zwalczanie mowy nienawiści i edukowanie.  – Takie działania to od lat priorytet TikToka – podkreślają przedstawiciele serwisu, którego liczba użytkowników dynamicznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Platforma tylko w IV kwartale ubiegłego roku usunęła ponad 85 mln filmów z obraźliwymi treściami, w tym 90 proc., zanim jeszcze ktokolwiek zdążył je wyświetlić. 

 

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.