Newsy

Warszawa najpopularniejszym obok Krakowa miastem wśród turystów. Stolica dominuje w kategorii turystyki biznesowej

2016-01-07  |  06:40
Mówi:Monika Białkowska
Funkcja:dyrektor biura
Firma:Warszawska Organizacja Turystyczna
  • MP4
  • Pod względem liczby turystów Warszawa jest obok Krakowa najpopularniejszym polskimi miastem. Według szacunków instytutu IPSOS w 2014 roku stolicę odwiedziło około 8 mln osób, z czego niemal 3 mln to turyści zagraniczni. W strukturze przyjazdów dominują wizyty o charakterze biznesowym. Warszawska Organizacja Turystyczna stara się jednak dotrzeć także do masowego odbiorcy zainteresowanego atrakcjami, które oferuje stolica. Przykładem takich działań jest projekt Warsaw City Break, który ma zachęcać do krótkoterminowych wizyt w mieście.

    Najsilniejszą destynacją turystyczną, którą mamy w Polsce, jest oczywiście Kraków, wynika to oczywiście z historii tego miejsca. Kraków był zawsze piękny, Warszawa wypiękniała niedawno – mówi agencji informacyjnej Newseria Monika Białkowska, dyrektor biura Warszawskiej Organizacji Turystycznej.

    Według badania przeprowadzonego przez Małopolską Organizację Turystyczną liczba turystów, którzy odwiedzili w 2014 roku Kraków, wyniosła 9,9 mln osób. Na drugim miejscu pod względem natężenia ruchu turystycznego w Polsce plasuje się Warszawa. Stolicę według szacunków instytutu IPSOS odwiedziło w 2014 roku około 8 mln osób.

    Właściwie każdy znajdzie tu jakąś ofertę dla siebie. Warszawa jest stolicą, więc dużo łatwiej jej przyciągnąć turystów zagranicznych, bo jest bardzo często pierwszym wyborem dla kogoś, kto chce odwiedzić Polskę. To nam pomaga w promocji zagranicznej – tłumaczy Monika Białkowska.

    Przedstawicielka WOT dodaje, że Warszawa obok Krakowa jest najbardziej rozpoznawalnym miastem przez zagranicznych turystów. Poziom znajomości polskiej stolicy na arenie międzynarodowej jest wyższy niż Gdańska, Poznania czy Wrocławia.

    W celu przyciągnięcia większej liczby odwiedzających w przyszłym roku kontynuowany będzie projekt Warsaw City Break. Akcja ma na celu zachęcenie obcokrajowców do krótkoterminowych, np. weekendowych, przyjazdów do Warszawy w celach turystycznych. Oprócz tego Warszawska Organizacja Turystyczna przeprowadziła w ostatnim roku dwie akcje promujące polską stolicę na rynkach brytyjskim oraz szwedzkim.

    Plan promocji staramy się dopracować na dwa lata ze Stołecznym Biurem Turystyki, z którym dzielimy się zadaniami. Tu oczywiście mówimy o wizytach studyjnych, dziennikarskich, touroperatorskich, o wyjazdach na kluczowe targi na poszczególnych rynkach. Tych działań rzeczywiście jako Warszawa mamy sporo – informuje dyrektor biura WOT.

    Rozmówczyni wskazuje na zróżnicowany charakter turystów przyjeżdżających do Warszawy. Najwięcej pieniędzy wydają tzw. turyści konferencyjni, którzy oprócz obowiązków służbowych, korzystają także z atrakcji turystycznych, które zapewnia miasto. Podczas swojego pobytu zostawiają w stolicy średnio po 700 złotych. Zdecydowanie mniej wydają turyści krajowi. Ich pobyt w Warszawie z reguły jest także znacznie krótszy.

    Pozycja Warszawy w kategorii eventowej jest najsilniejsza w Polsce. Obserwujemy ogromne zainteresowanie Warszawą zarówno na poziomie rynku korporacyjnego, jak i na poziomie wyjazdów stowarzyszeniowych. Natomiast staramy się promować Warszawę również jako destynację masową – tłumaczy.

    Wśród najważniejszych wydarzeń, jakie w 2016 roku odbędą się w Warszawie, Monika Białkowska wymienia m.in. lipcowy szczyt NATO, Światowy Zjazd Kobiet, Diecezjalne Dni Młodzieży czy konferencję WADA Światowej Agencji Antydopingowej.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Motoryzacja

    UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii

    Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów  trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców

    Konsument

    Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

    Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

    Edukacja

    Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

    Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.