Newsy

Wystartowały zapisy do największej w Europie imprezy kolarskiej dla dzieci i młodzieży. Młodzi zawodnicy pojadą na kilkukilometrowym odcinku trasy Tour de Pologne

2017-05-17  |  06:30
Mówi:Witold Bańka, minister sportu i turystyki

Czesław Lang, dyrektor generalny Tour de Pologne

Sebastian Tołwiński, Ferrero Polska

Nutella Mini Tour de Pologne to największa w Europie impreza kolarska dla dzieci i młodzieży, podczas której swoje kariery zaczynali Katarzyna Niewiadoma i Michał Kwiatkowski, którzy dziś wliczają się do światowej czołówki. Jubileuszowa, dziesiąta edycja wyścigu będzie gościć w sześciu głównych miastach Polski, a młodzi zawodnicy wystartują na kilkukilometrowym odcinku trasy Tour de Pologne, który pokonują najlepsi kolarze na świecie. Zapisy potrwają do 24 lipca. 

– Dzisiaj nie jest ważne to, ilu z tych młodych ludzi zostanie sportowcami wyczynowymi. Ważne, żeby zarazić ich pasją, miłością do sportu, a na pewno w przyszłości pojawi się kilku zawodników na najwyższym, światowym poziomie. Poprzez takie imprezy i kontakt ze sportowcami dzieci mają okazję poznać tą dyscyplinę. Warto ją upowszechniać, łącząc to z promocją i zachęcaniem młodych ludzi do trenowania – mówi agencji informacyjnej Newseria minister sportu Witold Bańka.

We wtorek 16 maja wystartowały zapisy do Nutella Mini Tour de Pologne, największej imprezy kolarskiej dla dzieci i młodzieży w Europie organizowanej po raz dziesiąty. Tegoroczna edycja będzie gościć łącznie w sześciu miastach Polski (w Krakowie, Katowicach, Szczyrku, Zabrzu, Rzeszowie, Zakopanem). Dotychczas w Nutella Mini Tour de Pologne wzięło już udział ponad 12 tys. młodych miłośników dwóch kółek, a część z nich została profesjonalnymi sportowcami.

– Na tej imprezie pierwsze kroki stawiali między innymi Michał Kwiatkowski, aktualny mistrz świata zawodowców, Rafał Majka i Kasia Niewiadoma. Mini Tour de Pologne odkrywa nowe talenty. W każdej edycji przewija się około 3,5–4 tys. dzieciaków. Startują w tej samej atmosferze i w tej samej oprawie, w której jadą później zawodowcy. Jest takie samo zainteresowanie mediów, takie samo podium do dekoracji zwycięzców. Dla tych dzieci to naprawdę wielka frajda –mówi Czesław Lang,

Wicemistrz olimpijski oraz dwukrotny medalista mistrzostw świata zaznacza, że celem imprezy jest nie tylko promocja kolarstwa, lecz także wychowanie poprzez sport. Podczas Nutella Mini Tour de Pologne młodzi zawodnicy mogą przez chwilę poczuć się jak wyczynowi sportowcy, ponieważ wyścigi odbywają się na kilkukilometrowym odcinku trasy Tour de Pologne UCI WorldTour, który pokonują najlepsi kolarze na świecie. Natomiast zwycięzcy są dekorowani na tym samym podium, na którym stają triumfatorzy Tour de Pologne.

Największej w Europie imprezie kolarskiej dla młodzieży od wielu lat patronuje Michał Kwiatkowski – obecnie zawodnik profesjonalnej drużyny kolarskiej Team SKY i mistrz świata w wyścigu ze startu wspólnego z 2014 roku, który pierwsze kroki w tej dyscyplinie stawiał właśnie podczas Nutella Mini Tour de Pologne.

– W zawodach mogą brać udział dzieci od 8 do 14 roku życia, w trzech kategoriach wiekowych, z podziałem na chłopców i na dziewczęta. Aby się zgłosić, wystarczy wejść na stronę Mini Tour de Pologne. Tam, w specjalnej zakładce, można zgłosić każdego uczestnika, który spełnia wymagania wyścigu. Każdy z uczestników, który weźmie w nim udział, otrzyma bezpłatny pakiet startowy, kask, bidon i profesjonalną koszulkę kolarską – mówi Sebastian Tołwiński z  Ferrero Polska, sponsora zawodów Nutella Mini Tour de Pologne.

Udział w kolarskim wyścigu jest bezpłatny, a zapisy na stronie www.minitourdepologne.pl potrwają do 24 lipca lub do wyczerpania miejsc (decyduje kolejność zapisów, a liczba miejsc jest ograniczona ze względów bezpieczeństwa). Rodzice lub opiekunowie mogą zgłaszać dzieci poprzez stronę internetową wydarzenia. Tam zostaną również podane wyniki wszystkich sześciu etapów, które w lipcu i sierpniu odbędą się w głównych miastach Polski.

Młodzi zawodnicy wystartują w nich z podziałem na płeć i trzy kategorie wiekowe: 8–10 lat, 11–12 lat oraz 13–14 lat. Trzecia grupa jest zamknięta i przeznaczona wyłącznie dla młodzieży z licencją kolarską. Natomiast w dwóch młodszych grupach wiekowych każde dziecko może spróbować swoich sił na wyznaczonej trasie. Jak podkreśla Czesław Lang, pierwszy polski zawodowy kolarz i wieloletni dyrektor generalny Tour de Pologne UCI World Tour, dla wielu z nich może to być początek nowej pasji.

– Kolarstwo jest takim sportem, który trzeba pokochać i złapać bakcyla. Jeżeli ktoś przyjedzie, zobaczy tą atmosferę, kolory i tysiące kibiców na trasie, to zakocha się w tej dyscyplinie – mówi Czesław Lang, srebrny medalista igrzysk olimpijskich w Moskwie – W Polsce kolarstwo cieszy się dużą popularnością, bo ma przepiękną historię. Mamy mistrzów świata, mistrzów i wicemistrzów olimpijskich. Był moment załamania, ale teraz rower przeżywa renesans, dzięki takim zawodnikom jak Majka, Kwiatkowski, Kaśka Niewiadoma, Wiśniowski czy Bodnar. Tour de Pologne, które się obywa w ciągu tygodnia, w ciągu tygodnia gromadzi na żywo 3,5 mln ludzi, którzy przychodzą oglądać kolarzy. To mówi samo za siebie – dodaje.

– Objęliśmy patronat nad imprezą, ponieważ takie projekty, których zadaniem jest rozpowszechnianie sportu wśród dzieci i młodzieży, są nam niezwykle przyjazne. Cieszę się też, że kolarstwo, jedna z najpopularniejszych w Polsce dyscyplin sportu, domyka piramidę szkoleniową. Powstały szkółki kolarskie: w 2016 roku było 148 szkółek, w których regularnie trenowało ponad 2 tys. dzieci. Teraz będzie ich zdecydowanie więcej. Polski Związek Kolarski uruchamia wojewódzkie ośrodki szkoleniowe, do tego dochodzi szkolenie kadr narodowych. To pełna piramida szkoleniowa, której zadaniem jest przygotowanie młodych ludzi do sportu wyczynowego na najwyższym poziomie. Jestem przekonany, że przed tą dyscypliną sportu naprawdę świetna przyszłość – mówi minister sportu Witold Bańka. 

Czytaj także

Kalendarium

Partner serwisu

Advertisement

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

Sektor inteligentnych wind dynamicznie się rozwija. Do 2022 roku jego wartość przekroczy 26 mld dolarów

Do 2022 roku wartość sektora inteligentnych wind przekroczy 26 mld dolarów, wynika z raportu sporządzonego przez Markets and Markets. Rynek dynamicznie się rozwija od 2015 roku, notując wzrosty na poziomie blisko 16 proc. rocznie. To zasługa między innymi zmian technologicznych oraz rosnących wymagań, stawianych przed branżą dźwigową. 

Handel

Nieterminowe płatności utrudniają ekspansję zagraniczną polskich firm. Na zapłatę od kontrahentów czekają średnio 55 dni

Rośnie skala opóźnień w płatnościach w krajach Europy Zachodniej, czyli u głównych partnerów handlowych Polski – wynika z danych firmy Atradius. Problem z nieterminowo opłacanymi fakturami ma 41 proc. przedsiębiorstw. Firmy muszą też coraz dłużej czekać na płatności – średnio jest to 55 dni. Przyczyną problemów z opóźnieniami często bywa niesprawdzenie kontrahenta i nieznajomość miejscowych przepisów dotyczących warunków płatności.  Przedsiębiorcy mogą zmniejszyć ryzyko m.in. dzięki opublikowanemu właśnie International Debt Collections Handbook.

Transport

Wzrosła liczba przewozów w PKP Cargo, rośnie też zysk. Problemem okazuje się jednak brak rąk do pracy

Pozyskanie pracowników jest obecnie największym problemem dla PKP Cargo – podkreśla prezes spółki. Grupa w I półroczu zwiększyła pracę przewozową i masę przewiezionych towarów, udało się także osiągnąć zysk netto wobec straty przed rokiem. Przewoźnikowi służy coraz lepsza sytuacja w gospodarce, więc dynamicznie rośnie zapotrzebowanie na pracowników. Jednak ich liczba spada. Na koniec czerwca 2017 roku była niższa o 320 niż przed rokiem.

Patronat Newserii

Potencjalnie Niebiezpieczni

Media i PR

Nazwa może przesądzić o sukcesie firmy. Coraz częściej małe i średnie przedsiębiorstwa sięgają po pomoc profesjonalnych agencji

Zła nazwa firmy jest jak zły fundament dla domu – przez to wszystko może się zawalić – przekonuje Tomasz Banasik z Nazywamy.com. Jak podkreśla, można zmienić wszystko, logo, identyfikację wizualną, ale nie nazwę. Na tym polu sytuacja w polskich firmach jest znacznie lepsza niż jeszcze kilkanaście lat temu. Coraz częściej też sięgają one po pomoc profesjonalistów, również te małe i średnie przedsiębiorstwa.

Infrastruktura

Rośnie popularność mieszkań w pofabrycznych budynkach i zrewitalizowanych kamienicach. Klientów przyciąga klimat wnętrz i ich lokalizacja

W Polsce coraz większym zainteresowaniem cieszą się lokale w rewitalizowanych kamienicach i lofty. Mieszkania w poprzemysłowych budynkach to połączenie industrialnych przestrzeni z nowoczesnymi elementami. Tego typu inwestycji jest jednak niewiele, przede wszystkim w Łodzi i na Śląsku. W największych miastach rośnie zainteresowanie mieszkaniami w zrewitalizowanych kamienicach. Oferty przyciągają młode osoby, które cenią nowoczesne wnętrza i bliskość centrum.