Newsy

Wystartowały zapisy do największej w Europie imprezy kolarskiej dla dzieci i młodzieży. Młodzi zawodnicy pojadą na kilkukilometrowym odcinku trasy Tour de Pologne

2017-05-17  |  06:30
Mówi:Witold Bańka, minister sportu i turystyki

Czesław Lang, dyrektor generalny Tour de Pologne

Sebastian Tołwiński, Ferrero Polska

  • MP4
  • Nutella Mini Tour de Pologne to największa w Europie impreza kolarska dla dzieci i młodzieży, podczas której swoje kariery zaczynali Katarzyna Niewiadoma i Michał Kwiatkowski, którzy dziś wliczają się do światowej czołówki. Jubileuszowa, dziesiąta edycja wyścigu będzie gościć w sześciu głównych miastach Polski, a młodzi zawodnicy wystartują na kilkukilometrowym odcinku trasy Tour de Pologne, który pokonują najlepsi kolarze na świecie. Zapisy potrwają do 24 lipca. 

    – Dzisiaj nie jest ważne to, ilu z tych młodych ludzi zostanie sportowcami wyczynowymi. Ważne, żeby zarazić ich pasją, miłością do sportu, a na pewno w przyszłości pojawi się kilku zawodników na najwyższym, światowym poziomie. Poprzez takie imprezy i kontakt ze sportowcami dzieci mają okazję poznać tą dyscyplinę. Warto ją upowszechniać, łącząc to z promocją i zachęcaniem młodych ludzi do trenowania – mówi agencji informacyjnej Newseria minister sportu Witold Bańka.

    We wtorek 16 maja wystartowały zapisy do Nutella Mini Tour de Pologne, największej imprezy kolarskiej dla dzieci i młodzieży w Europie organizowanej po raz dziesiąty. Tegoroczna edycja będzie gościć łącznie w sześciu miastach Polski (w Krakowie, Katowicach, Szczyrku, Zabrzu, Rzeszowie, Zakopanem). Dotychczas w Nutella Mini Tour de Pologne wzięło już udział ponad 12 tys. młodych miłośników dwóch kółek, a część z nich została profesjonalnymi sportowcami.

    – Na tej imprezie pierwsze kroki stawiali między innymi Michał Kwiatkowski, aktualny mistrz świata zawodowców, Rafał Majka i Kasia Niewiadoma. Mini Tour de Pologne odkrywa nowe talenty. W każdej edycji przewija się około 3,5–4 tys. dzieciaków. Startują w tej samej atmosferze i w tej samej oprawie, w której jadą później zawodowcy. Jest takie samo zainteresowanie mediów, takie samo podium do dekoracji zwycięzców. Dla tych dzieci to naprawdę wielka frajda –mówi Czesław Lang,

    Wicemistrz olimpijski oraz dwukrotny medalista mistrzostw świata zaznacza, że celem imprezy jest nie tylko promocja kolarstwa, lecz także wychowanie poprzez sport. Podczas Nutella Mini Tour de Pologne młodzi zawodnicy mogą przez chwilę poczuć się jak wyczynowi sportowcy, ponieważ wyścigi odbywają się na kilkukilometrowym odcinku trasy Tour de Pologne UCI WorldTour, który pokonują najlepsi kolarze na świecie. Natomiast zwycięzcy są dekorowani na tym samym podium, na którym stają triumfatorzy Tour de Pologne.

    Największej w Europie imprezie kolarskiej dla młodzieży od wielu lat patronuje Michał Kwiatkowski – obecnie zawodnik profesjonalnej drużyny kolarskiej Team SKY i mistrz świata w wyścigu ze startu wspólnego z 2014 roku, który pierwsze kroki w tej dyscyplinie stawiał właśnie podczas Nutella Mini Tour de Pologne.

    – W zawodach mogą brać udział dzieci od 8 do 14 roku życia, w trzech kategoriach wiekowych, z podziałem na chłopców i na dziewczęta. Aby się zgłosić, wystarczy wejść na stronę Mini Tour de Pologne. Tam, w specjalnej zakładce, można zgłosić każdego uczestnika, który spełnia wymagania wyścigu. Każdy z uczestników, który weźmie w nim udział, otrzyma bezpłatny pakiet startowy, kask, bidon i profesjonalną koszulkę kolarską – mówi Sebastian Tołwiński z  Ferrero Polska, sponsora zawodów Nutella Mini Tour de Pologne.

    Udział w kolarskim wyścigu jest bezpłatny, a zapisy na stronie www.minitourdepologne.pl potrwają do 24 lipca lub do wyczerpania miejsc (decyduje kolejność zapisów, a liczba miejsc jest ograniczona ze względów bezpieczeństwa). Rodzice lub opiekunowie mogą zgłaszać dzieci poprzez stronę internetową wydarzenia. Tam zostaną również podane wyniki wszystkich sześciu etapów, które w lipcu i sierpniu odbędą się w głównych miastach Polski.

    Młodzi zawodnicy wystartują w nich z podziałem na płeć i trzy kategorie wiekowe: 8–10 lat, 11–12 lat oraz 13–14 lat. Trzecia grupa jest zamknięta i przeznaczona wyłącznie dla młodzieży z licencją kolarską. Natomiast w dwóch młodszych grupach wiekowych każde dziecko może spróbować swoich sił na wyznaczonej trasie. Jak podkreśla Czesław Lang, pierwszy polski zawodowy kolarz i wieloletni dyrektor generalny Tour de Pologne UCI World Tour, dla wielu z nich może to być początek nowej pasji.

    – Kolarstwo jest takim sportem, który trzeba pokochać i złapać bakcyla. Jeżeli ktoś przyjedzie, zobaczy tą atmosferę, kolory i tysiące kibiców na trasie, to zakocha się w tej dyscyplinie – mówi Czesław Lang, srebrny medalista igrzysk olimpijskich w Moskwie – W Polsce kolarstwo cieszy się dużą popularnością, bo ma przepiękną historię. Mamy mistrzów świata, mistrzów i wicemistrzów olimpijskich. Był moment załamania, ale teraz rower przeżywa renesans, dzięki takim zawodnikom jak Majka, Kwiatkowski, Kaśka Niewiadoma, Wiśniowski czy Bodnar. Tour de Pologne, które się obywa w ciągu tygodnia, w ciągu tygodnia gromadzi na żywo 3,5 mln ludzi, którzy przychodzą oglądać kolarzy. To mówi samo za siebie – dodaje.

    – Objęliśmy patronat nad imprezą, ponieważ takie projekty, których zadaniem jest rozpowszechnianie sportu wśród dzieci i młodzieży, są nam niezwykle przyjazne. Cieszę się też, że kolarstwo, jedna z najpopularniejszych w Polsce dyscyplin sportu, domyka piramidę szkoleniową. Powstały szkółki kolarskie: w 2016 roku było 148 szkółek, w których regularnie trenowało ponad 2 tys. dzieci. Teraz będzie ich zdecydowanie więcej. Polski Związek Kolarski uruchamia wojewódzkie ośrodki szkoleniowe, do tego dochodzi szkolenie kadr narodowych. To pełna piramida szkoleniowa, której zadaniem jest przygotowanie młodych ludzi do sportu wyczynowego na najwyższym poziomie. Jestem przekonany, że przed tą dyscypliną sportu naprawdę świetna przyszłość – mówi minister sportu Witold Bańka. 

    Czytaj także

    Patronaty medialne

    Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

    Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

    > Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

    Dziś w serwisie Innowacje

    UKE: sprzedawane w Polsce smartfony nie zagrażają zdrowiu człowieka. Kontrole wykazały jednak braki w dokumentacjach niektórych urządzeń

    Dostępne na naszym rynku smartfony są bezpieczne pod względem ilości emitowanego promieniowania i zgodne z normami zawartymi w obowiązujących dyrektywach – wynika z kontroli przeprowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Nie wszyscy producenci zadbali jednak o skompletowanie odpowiedniej dokumentacji. Konsumenci mogą samodzielnie sprawdzić, czy używane przez nich produkty są zgodne z obowiązującymi przepisami.

    Gospodarka

    Coraz więcej firm i instytucji zbywa zobowiązania swoich dłużników. Polski rynek wierzytelności w 2017 r. był wart 32 mld zł

    W 2018 roku rynek wierzytelności może być wart 40 mld zł, podczas gdy w ubiegłym roku było to o 8 mld zł mniej – wynika z szacunków Konrada Kąkolewskiego, prezesa GetBack SA. Zarząd spółki spodziewa się dużej liczby transakcji. Na większą aktywność po stronie zbywających mogą wpłynąć nowe standardy rachunkowości, które zaczęły obowiązywać na początku tego roku. Przed firmami z branży otwiera się też nowy segment, tzw. kredytów pracujących, czyli nieprzeterminowanych.

    Patronat Newserii

    Konsument

    Wzrost cen energii spowoduje rozwój przydomowych instalacji. Największe szanse na szybki rozwój ma fotowoltaika

    Polityka energetyczna oparta na węglu spowoduje nieuchronny wzrost kosztów dla konsumentów, prognozowany na poziomie 4 proc. rocznie – szacują eksperci. To z kolei skłoni gospodarstwa domowe do inwestycji we własne źródła energii. Koszt energii wyprodukowanej przez własną instalację fotowoltaiczną nie przekracza dzisiaj 0,30 zł/kWh. Dane Instytutu Energii Odnawialnej pokazują, że na zamontowanie takich instalacji z roku na rok decyduje się coraz więcej osób.

    Konsument

    W tym roku spore rewolucje prawne w branży turystycznej. Nowe przepisy zmienią m.in. zasady reklamacji wakacyjnych wyjazdów

    Nowe, restrykcyjne prawo o ochronie danych osobowych i ustawa o imprezach turystycznych, która zacznie obowiązywać z początkiem lipca to dwie najważniejsze zmiany legislacyjne, które odczuje w tym roku branża turystyczna. Obawy organizatorów i biur podróży budzi szczególnie nowy termin przysługujący na zareklamowanie wycieczki czy imprezy turystycznej. Dotychczasowy 30-dniowy termin składania reklamacji przez klientów znika. Pojawia się natomiast trzyletni termin przedawnienia roszczeń.

     

    Problemy społeczne

    Niemal wszystkie osoby po 40 roku życia mają problem ze wzrokiem. Najczęściej niewyraźnie widzą z bliska, szczególnie w słabym oświetleniu

    Niemal każda osoba zbliżająca się do 40 roku życia ma problemy ze wzrokiem. Większość narzeka na rozmazujący się tekst i źle widzi z bliskiej odległości. Odpowiada za to prezbiopia, czyli naturalne zmiany w układzie wzrokowym, które zachodzą wraz z wiekiem. Na tę przypadłość cierpi ok. 10 mln Polaków, przeważnie jednak nie wiedzą, w jaki sposób można ją korygować. Okulary progresywne, które pozwalają widzieć wyraźnie na każdą odległość, nosi zaledwie 13 proc. Polaków. Dlatego ruszyła kampania „Czas na wzrok 40+”, która ma propagować wiedzę o prezbiopii i metodach jej korekcji oraz zachęcić do częstszego badania wzroku.