Newsy

Za niecały miesiąc początek mundialu. Po raz pierwszy piłkarskie zmagania będzie można obejrzeć w jakości 4K

2018-05-22  |  06:15

Już 14 czerwca odbędzie się mecz otwarcia piłkarskich mistrzostw świata. Klienci Orange Polska, którzy korzystają ze światłowodu, będą mogli śledzić sportowe zmagania najlepszych drużyn świata w najwyższej jakości obrazu 4K. Badania operatora wskazują, że dwie trzecie kibiców chciałoby oglądać sport w tej jakości. Transmisje w Orange TV będą dostępne bez dodatkowych opłat.

Wspólne oglądanie telewizji to wciąż ulubiony sposób spędzania czasu. Taką formę rozrywki – według badań Millward Brown – preferuje 57 proc. Polaków. Co ciekawe, wydarzenia sportowe wciąż najchętniej oglądamy w tradycyjnej telewizji – robi tak 30 proc. badanych. Dwóch na trzech Polaków, czyli aż 67 proc., deklaruje, że chce oglądać sport w jakości 4K. 

Transmisje wydarzeń sportowych cieszą się największą oglądalnością. Mecz decydujący o awansie Polaków na mundial obejrzało 8,5 miliona widzów. W tym roku po raz pierwszy całe mistrzostwa świata w piłce nożnej będzie można śledzić w Orange TV w jakości 4K. Do tego potrzebne jest przede wszystkim odpowiednie łącze. Ze względu na jakość transmisji w 4K i jej potrzeby technologiczne usługa będzie dostępna wyłącznie w sieci światłowodowej.

– Przygotowaliśmy ofertę wszystkich sześćdziesięciu czterech meczów mistrzostw świata w piłce nożnej w oparciu o sublicencję zakupioną od nc+. Oferta będzie dostępna dla wszystkich klientów Orange Polska, którzy mają światłowód i telewizję z dekoderem, który pozwala na odbieranie w jakości 4K. W domach naszych klientów jest już 120 tys. takich urządzeń. Klienci Orange TV będą mogli obejrzeć całe mistrzostwa w jakości 4K bez żadnych dodatkowych opłat – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Mariusz Gaca, wiceprezes zarządu Orange Polska.

Aktualnie z Orange Światłowodu korzysta ponad 250 tys. klientów, a w zasięgu tej usługi jest już ponad 2,7 mln domów, biur i mieszkań. Dwóch na trzech klientów światłowodu korzysta również z Orange TV. 

 Aby skorzystać z oferty, trzeba mieć światłowód i usługę telewizyjną. Można kupić je w pakiecie w ramach oferty Orange Love. Dekoder jest jej częścią – mówi Mariusz Gaca. – Klienci, którzy mają taki dekoder, nie muszą nic robić. Po prostu włączą kanał i będą się cieszyć emocjami piłkarskimi w najwyższej jakości. W zasięgu światłowodu mamy ponad 2,7 mln gospodarstw domowych. Wszyscy klienci, którzy przed rozpoczęciem mistrzostw kupią światłowód wraz z pakietem telewizyjnym, będą mogli obejrzeć piłkarskie spotkania właśnie w jakości 4K.

Klienci, którzy korzystają z łącza światłowodowego i telewizji od Orange, ale nie mają właściwego dekodera, mogą go wymienić na urządzenie obsługujące najnowszą technologię. Przy przedłużeniu umowy na dwanaście miesięcy lub dwadzieścia cztery miesiące otrzymają dekoder za darmo.

Z badań przeprowadzonych przez Orange wynika, że Polacy lubią nowinki technologiczne. Telewizor obsługujący jakość 4K ma już w swoim domu ok. 12 proc. Polaków, a kolejne 29 proc. planuje taki zakup w nadchodzących miesiącach. Chęć oglądania filmów, seriali i sportu w rozdzielczości 4K deklaruje aż 82 proc. Dlatego Orange Polska zamierza rozbudowywać ofertę w tej jakości. Od końca maja w bibliotece filmów 4K na żądanie będą się pojawiały hitowe produkcje studia Warner Bros.

– Oferta 4K w portfolio Orange Polska to nie tylko mundial. Pod koniec maja udostępnimy „Ligę Sprawiedliwości” i „Geostorm”. Mamy też wielogodzinny materiał, który zakupiliśmy od Discovery w jakości 4K, dostęp do Netlixa z poziomu naszego dekodera oraz dwa stałe kanały, które nadają w tej rozdzielczości – Festival 4K oraz Eleven Sports 1 – mówi wiceprezes Orange Polska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.