Newsy

Zielone osiedla coraz popularniejsze. Klienci w ten sposób chcą obniżać koszty użytkowania mieszkań

2016-07-19  |  06:35

Cena to wciąż dominujące kryterium wyboru mieszkania. Klienci coraz większą wagę przywiązują jednak do kosztów jego eksploatacji. Takie rozwiązania jak panele fotowoltaiczne, wykorzystywanie zbieranej deszczówki czy czujniki ruchu mogą obniżyć rachunki za energię nawet o kilkadziesiąt procent. Stąd rosnące zainteresowanie ekologicznymi rozwiązaniami. Lokal na zielonym osiedlu wcale nie musi być droższy od tradycyjnego budownictwa – przekonują deweloperzy.

Budownictwo ekologiczne jest budownictwem przyszłościowym. Kredyty mieszkaniowe zaciągane są na ponad 30 lat, więc klienci patrzą nie tylko na ich koszty, lecz również na koszty użytkowania danego mieszkania – mówi agencji Newseria Biznes Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży RED Real Estate Development. – W swoich inwestycjach proponujemy klientom kilka rozwiązań ekologicznych, które wpływają na obniżenie kosztów utrzymania takiego mieszkania.

To m.in. montaż paneli fotowoltaicznych na dachu budynku wielorodzinnego, gromadzenie wody deszczowej oraz oświetlenie LED-owe. Jak podkreśla Witkowska, w perspektywie pierwszego roku czy dwóch lat użytkowania nie przynoszą one wielkich oszczędności, ale w długoletnim rozliczeniu klienci powinni zauważyć różnicę w kosztach utrzymania, przede wszystkim części wspólnych budynków.

Mieszkania ekologiczne nie powinny być droższe. To wszystko jest wliczone w projekt i to jest decyzja dewelopera, czy np. robimy bardzo drogi plac zabaw, czy raczej fajny ekologiczny plac zabaw, a pozostałą część środków wykorzystujemy na montaż paneli fotowoltaicznych. One są kosztem dla dewelopera, ale niewątpliwie są także atutem przy sprzedaży danej inwestycji – wyjaśnia Teresa Witkowska. – Potencjalny klient widzi, że jeśli zakupi dane mieszkanie, koszty utrzymania tej nieruchomości będą znacznie niższe niż innej tradycyjnej, która będzie po sąsiedzku.

Ekologiczne rozwiązania stają się na rynku mieszkaniowym coraz popularniejsze. To dodatkowy atut deweloperów na rynku, na którym jest coraz większa konkurencja. Ostatnie miesiące są dla inwestorów bardzo korzystne ze względu na wysoki popyt. Według Głównego Urzędu Statystycznego w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku liczba oddanych do użytku mieszkań wyniosła ponad 61,1 tys. i była o 16,3 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Ostatnie półrocze było bardzo intensywne zarówno dla deweloperów, jak i dla osób poszukujących własnego mieszkania – ocenia dyrektor sprzedaży w Grupie Kapitałowej RED. – Było to związane z kilkoma aspektami, przede wszystkim z możliwością zakupu mieszkania w programie Mieszkanie dla Młodych.

Środki z MdM na 2016 rok skończyły się już w marcu. 5 lipca Bank Gospodarstwa Krajowego poinformował, że wstrzymuje przyjmowanie wniosków o dofinansowanie kupna mieszkań w przyszłym roku. Pula przeznaczona na 2017 rok, czyli 746 mln zł, może być wykorzystana w tym roku tylko w połowie. Klienci wciąż mogą składać wnioski o dofinansowanie z budżetu na 2018 rok, który wynosi 762 mln zł.

Poza tym duży wpływ na to, co się działo na rynku deweloperskim, miała liczba nowych inwestycji, co oznacza dla klientów większy wybór zarówno pod kątem lokalizacji, ceny, jak i możliwości zakupowych i płatności. Te wszystkie warunki miały wpływ na to, że ruch był bardzo duży i deweloperzy mieli bardzo dużo pracy – mówi Teresa Witkowska.

Firma RED Real Estate Development niedawno rozpoczęła przedsprzedaż mieszkań na osiedlu Alpha Park w warszawskim Ursusie.

Rozpoczęliśmy w Ursusie budowę jednego budynku, natomiast widząc zainteresowanie klientów, przyspieszyliśmy sprzedaż kolejnego etapu – wskazuje Teresa Witkowska. – Mamy tam w sprzedaży ok. 180 mieszkań z terminem oddania na początku 2018 roku. We Wrocławiu prowadzimy prestiżową i ciekawą inwestycję, którą jest kontynuacją rewitalizacji budynków przy ul. Kościuszki [Nowa Papiernia Ultra Nova – red.]. To projekt dla specjalnego klienta poszukującego na rynku czegoś wyjątkowego. Realizacja w Poznaniu [Red Park – red. ] natomiast kierowana jest do młodych ludzi.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Super woda Alcalia

Firma

Warszawa dołącza do prestiżowego grona. Miasto wyrasta na jednego ze start-upowych liderów

Stolica Polski z każdym rokiem umacnia swoją pozycję jako ważny i prężnie rozwijający się hub dla start-upów. Na potencjał tutejszego rynku wpływają m.in. wykształcona kadra techniczna, coraz większe zainteresowanie ze strony międzynarodowych funduszy i rozwinięty ekosystem wspierania innowacji. Warszawa dołączyła właśnie do prestiżowego grona miast, które mają własną edycję przewodnika „Startup Guide”. Ma on ułatwić początkującym przedsiębiorcom, również z zagranicy, start na tutejszym rynku. – To niesamowite, że ktoś w Bostonie będzie mógł wziąć go do ręki i pomyśleć: „może warto byłoby zacząć robić coś ciekawego w Europie, właśnie w Warszawie” – mówi Aureliusz Górski, dyrektor wykonawczy Fundacji Venture Café Warsaw, współinicjator przewodnika

Prawo

Dzieci z Ukrainy są łatwym łupem dla handlarzy ludźmi. W ewakuowaniu ich do bezpiecznych miejsc pomagają amerykańskie fundacje

Wojna w Ukrainie stanowi bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia 7,5 mln dzieci. Według oficjalnych danych z początku maja od początku eskalacji konfliktu zginęło ich ponad 230, a kilkaset zostało rannych, ale UNICEF podkreśla, że w rzeczywistości te liczby mogą być dużo wyższe. W tej chwili tylko w samej Ukrainie 3 mln dzieci potrzebuje pilnej pomocy humanitarnej. Szacuje się też, że ok. 60 proc. z nich musiało opuścić swoje domy, a chaos związany z przemieszczaniem się ludności na dużą skalę wykorzystują handlarze ludźmi. – Wkraczają do sierocińców, korzystając na chaosie i braku nadzoru. Kiedy uda im się zdobyć paszporty dla tych dzieci, tracimy je na zawsze – mówi James Zumwalt z grupy Aerial Recovery.

Konsument

TikTok ogłasza współpracę z partnerami pozarządowymi. Chce promować różnorodność i bezpieczeństwo cyfrowe twórców

Użytkownicy platform cyfrowych są coraz bardziej świadomi i coraz większą wagę przywiązuje się w nich do budowania kultury różnorodności i inkluzywności. Chodzi o różnego typu inicjatywy, które z jednej strony będą właściwie i szeroko eksponować grupy społeczne dotychczas słabo reprezentowane, z drugiej – o zwalczanie mowy nienawiści i edukowanie.  – Takie działania to od lat priorytet TikToka – podkreślają przedstawiciele serwisu, którego liczba użytkowników dynamicznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Platforma tylko w IV kwartale ubiegłego roku usunęła ponad 85 mln filmów z obraźliwymi treściami, w tym 90 proc., zanim jeszcze ktokolwiek zdążył je wyświetlić. 

 

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.