Mówi: | Marzenna Myrcha |
Firma: | Biuro podróży TUI |
Zimą opłaca się kupowanie wycieczek na lato
Pierwsze zimowe miesiące są najlepszym okresem na kupowanie letnich wycieczek. Zwłaszcza rodziny z dziećmi powinny teraz przeglądać oferty biur podróży – ceny są niższe, a co najważniejsze, jest jeszcze duży wybór ofert, w tym specjalnych pokoi dla większej liczby osób. Bliżej sezonu letniego oferta jest już mocno ograniczona.
– Ferie zostały sprzedane. Pierwszy kwartał to głównie sprzedaż ofert na lato i first minute. To czas, kiedy jest duży wybór pokoi, hoteli i miejsc, które lubią klienci. Oferta jest już zdecydowanie węższa w maju – ostrzega Marzenna Myrcha z biura podróży TUI.
W tegorocznej ofercie first minute, podobnie jak w poprzednich latach, dominującymi kierunkami są basen Morza Śródziemnego, wyspy greckie, wybrzeże tureckie, a także Hiszpania – Majorka czy Ibiza.
– Lubiącym sporty wodne proponujemy Wyspy Kanaryjskie, Fuerteventurę i Gran Canarię. Egipt, który chwilowo nie był sprzedawany u nas, wróci do oferty. Nie musimy go szczególnie reklamować. Jeżeli ktoś raz był w Egipcie i posmakował Morza Czerwonego i jego pięknej rafy, na pewno tam wróci. Egipt na pewno będzie popularnym kierunkiem wakacyjnym – uważa Marzenna Myrcha.
Statystyczna czteroosobowa polska rodzina na dwutygodniowe wakacje all inclusive, czyli wszystko w cenie, musi przeznaczyć co najmniej 8 tys. zł.
– Rodziny powinny rezerwować wakacje w okresie first minute. I to z dwóch powodów: atrakcyjności cenowej i większego wyboru ofert, choćby specjalnych pokoi przeznaczonych dla całej rodziny – podkreśla Marzenna Myrcha.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.