Z mediów

listopad 2022

GRUPA WB na targach w Dżakarcie

2022-11-07  |  12:08
Z mediów

GRUPA WB uczestniczyła zakończonej wczoraj w Indo Defence Expo & Forum w Dżakarcie, gdzie zaprezentowano oferowane systemy przeznaczone dla obronności. Zainaugurowane 2 listopada w stolicy Indonezji targi okazały się polskim sukcesem, gdyż przedstawione tam rozwiązania cieszyły się znacznym zainteresowaniem, o czym świadczą liczne odwiedziny decydentów reprezentujących siły zbrojne wielu państw Azji.

Polski wystawca na stoisku GRUPY WB przedstawił nowoczesne systemy przeznaczone dla wojska i służb mundurowych (w tym formacji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo wewnętrzne i ochronę granic), sprawdzone w ekstremalnie trudnych warunkach bojowych – podczas intensywnych działań wojennych. Istotnym wsparciem pozwalającym sprofilować ofertę polskiego przemysłu była aktywność polskich dyplomatów, mających dobre rozeznanie uwarunkowań lokalnych rynków. Widomym tego przejawem były odwiedziny stoiska GRUPY WB przez Panią ambasador Polski w Indonezji Beatę Stoczyńską, której towarzyszył attaché wojskowy pułkownik Zbigniew Kmiciński. 

Rozwiązania GRUPY WB wzbudziły duże zainteresowanie przedstawicieli sił zbrojnych i formacji mundurowych Indonezji. Stoisko odwiedziła delegacja komórki do spraw zakupów wojskowych Ministerstwa Obrony Indonezji, z zastępcą dowódcy wojsk pancernych i zmechanizowanych. Wśród gości odwiedzających stoisko GRUPY WB był indonezyjski generał Yanuar Adil, nowy szef Pusat Kesenjataan Kavaleri – centrum badań i rozwoju wojsk zmechanizowanych (kawalerii pancernej). 

Systemy z Polski wzbudziły też zainteresowanie zastępcy dowódcy Sił Zbrojnych Tajlandii – generała Siravuth Wongkantee, który miał okazję zapoznać się z polską ofertą.

Na Indo Defence Expo & Forum zaprezentowano cyfrową platformę komunikacji pojazdowej FONET – używaną w kilkudziesięciu państwach, a produkowaną w oparciu na polskiej licencji, także w Stanach Zjednoczonych. Pokazano również bezzałogowy system rozpoznawczy FLYEYE i amunicję krążącą WARMATE w odmianach ze skrzydłami stałymi oraz składanymi, dostosowaną do startu z wyrzutni rurowej. 

Nie zabrakło też sprzętu łączności wojskowego produkowanego przez RADMOR, gdyńską spółkę GRUPY WB, która w tym roku fetuje 75-lecie działalności. Radiostacje z Polski są cenione w Azji, gdzie znajdują zastosowanie także w pododdziałach służących w ramach misji pokojowych Organizacji Narodów Zjednoczonych. 

W indonezyjskiej stolicy po raz pierwszy eksponowano zdalnie sterowane wieże ZSU-03, opracowane w Zakładzie Automatyki i Urządzeń Pomiarowych AREX (spółce należącej do GRUPY WB). Ten lekki moduł uzbrojenia, który może być wyposażony w karabiny maszynowe, granatniki maszynowe, a w jednej z odmian – nawet armaty automatyczne, dostosowany jest do mocowania na każdym pojeździe, w tym bezzałogowym. 

Żywe zainteresowanie wzbudził system parametrycznej ochrony granic i obiektów AMSTA, opracowany i doskonalony przez przedsiębiorstwo MindMade z Warszawy, a sprawdzony w praktyce na wschodniej na granicy Polski, stanowiącej rubież Unii Europejskiej. AMSTA dzięki zastosowaniu czujników sejsmicznych (w odmianie stacjonarnej lub przenośnej) wykrywających przemieszczających się ludzi i pojazdy z dużej odległości, wykazuje dużą efektywność w każdych warunkach terenowych i klimatycznych. W systemie zaimplementowano algorytmy sztucznej inteligencji, umożliwiające eliminowanie fałszywych alarmów i odróżnianie możliwych zagrożeń od aktywności miejscowej fauny. 

GRUPA WB konsekwentnie rozwija szeroko zakrojoną współpracę z innymi przedsiębiorstwami, stąd obecność na stoisku partnerów z GRUPY LUBAWA. Spółki stworzyły wspólnie strój podchodzeniowy EOD ONE, jedno z najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań przeznaczonych dla pirotechników. 

Maciej Małek

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 7 listopada

Medium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Nowe inicjatywy KE będą odpowiedzią na kryzys konkurencyjności. Pomóc ma przemysł zielonych technologii

Instytucje unijne szukają pomysłów na to, jak odbudowywać konkurencyjność europejskiego przemysłu. Wśród kluczowych działań eksperci wymieniają m.in. uproszczenie regulacji oraz większe inwestycje w cyfryzację i zielone technologie. Na tych założeniach opiera się opublikowany niedawno Kompas Konkurencyjności, czyli jedna z pierwszych inicjatyw nowej KE, który ma wyznaczyć strategiczne kierunki działań na nadchodzące lata. Niedługo Komisja zaprezentuje też kolejną inicjatywę – Clean Industrial Deal, mającą wspierać europejskie firmy w osiąganiu neutralności klimatycznej bez osłabiania ich pozycji na globalnym rynku.

Prawo

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców chciałby zyskać nowe kompetencje. Wśród nich mediacje między przedsiębiorcami

W resorcie rozwoju trwają prace nad nowelizacją ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Agnieszka Majewska, która piastuje to stanowisko od połowy 2024 roku, podkreśla, że rzecznikowi potrzebna jest inicjatywa ustawodawcza, a nie tylko możliwość opiniowania procedowanych ustaw. Chciałaby także zajmować się prawami rolników oraz mediacjami między przedsiębiorcami.

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.