Przegląd mediów

luty 2018

Branding szeroko pojęty

2018-02-14  |  13:19
Przegląd mediów

Bezsprzecznym jest fakt, że branding to istotny aspekt marketing, strategii komunikacji wizualnej i szerszej  holistycznej wizji biznesowej. Najczęściej branding bywa kojarzony z większymi firmami, których portfele budżetowe bywają szerszej wypchane aniżeli ich mniejszych biznesowych rówieśników. Ostatnio jednakże mniejsze organizacje liczące od kilku do kilkudziesięciu pracowników coraz bardziej zaczęły interesować się tym, co ich własne marki oznaczają na rynku bądź mają szansę reprezentować.

 

Czym właściwie jest marka? Marka jest pewną obietnicą, jaką firma składa klientowi. Klarownie komunikuje klientowi, czego można oczekiwać od produktów i usług. Organizacje używają brandingu, aby odróżnić swoją ofertę od konkurencji. Marka określa, czym jest firma, czym chce być i czym klienci ją postrzegają.

 

Marka to nazwa, pojęcie, znak, symbol lub wzór lub ich klarowna kombinacja, mająca na celu identyfikację towarów i usług jednego sprzedawcy lub grupy sprzedawców oraz odróżnienie ich od produktów konkurencji, mowi Phillip Kotler, autor Marketing Management.

 

Na dzisiejszym rynku pełnym tysięcy produktów i usług, z których wszystkie są szybko poddawane marketingowej obróbce, marka wyróżnia się z bałaganu i przyciąga uwagę.

Nazwa marki może tworzyć lojalność, zaufanie, wiarę, premię lub popularność na rynku masowym, a także lojalność, zaufanie w zależności od tego, jak marka jest reklamowana i promowana.

Marka odróżnia produkt od podobnych innych produktów i umożliwia mu naliczanie wyższej składki, w zamian za wyraźną tożsamość i większą wiarę w jego funkcję. Marka prawdopodobnie przetrwa dłużej niż niezróżnicowany produkt.

Marka jest podobna do żywej istoty: ma tożsamość, kulturę, wizję, emocje i inteligencję. Wszystkie te dane są przyznawane przez właściciela marki i muszą być stale sprawdzane, aby marka była odpowiednia do celu, który zamierza sprzedać.

 

Marka to umiejętne przetłumaczenie wizji, misji i priorytetów jakimi kieruje się organizacja, to zbiór obietnic doświadczeń, na relacje z jakimi decyduje się konsument.; marka to również kreacja omni-obecnego image-u firmy wraz z jej wizją. Branding, aby byl efektywny musi byc skuteczny.. co to tak właściwie oznacza?

 

Większość konsumentów uważa markę za logo, a niewielu zdaje sobie sprawę, że branding to czcionka użyta w podpisie elektronicznym, odcień papieru korespondecji biznesowej czy format zaproszenia jakie rozsyłamy do klintów na targi branżowe, branding obejmuje również stronę internetową, opakowania i materiały promocyjne. Konsumenci mogą zauważyć każdy element związany z organizacją i jej produktami w mgnieniu oka … dlaczego?

Słowo klucz to: KONSYSTENCJA ponieważ skuteczny branding oznacza konsystencję strategii komunikacji wizualnej. Wszystko co wpływa na markę musi wyraźnie I konsekwentnie reprezentować najmniejszą komórkę "ciała biznesowego".

Często tożsamość marki jest wyraźnie powiązana z producentem produktu. Jest to marka producenta lub krajowa, lokalna. Zadanie marketingowego teamu leży w wyborze właściwego podejścia do strategii brandingowej.

Lokalne marki robią inwazje na wielu rynkach. Wielu konsumentów stara się kupować lokalne produkty i usługi i czerpać korzyści z unikalnych aspektów odróżniających produkty lokalne od dużych marek. Tutaj więc leży siła mniejszych firm w dotarciu do widowni, która docenia firmy, za którymi stoją prawdziwe twarze, nazwiska I ambicja do stworzenia czegoś autentycznego, unikatowego i oryginalnego.

 

Jak zatem wzmocnić branding firm nie mających ogromnego budżetu?

Nr 1 Dress code tzw kod wyglądu bądź poprostu image.

Ten dość trywialny dla niektórych sposób ma szczególnie ważne znaczenie dla sprzedawców, którzy pozostają w nieustannym kontakcie z klientem. Wygląd, sposób ubioru i zachowania pracowników odgrywają ważną rolę we firmie. Pracownicy bowiem są "twarzą" organizacji i stoją za wizją, jaką komunikuje organizacja światu. dlatego tez ważne jest, aby ich ubiór, sposób interakcji z klientami I partnerami biznesowymi odzwierciedlał i wzmacniał pozycje marki firmy.

 

Nr 2 Social czyli media społecznościowe.

Social media odgrywają coraz ważniejszą rolę w tworzeniu image biznesowego dla wszystkich rozmiarów firm. To, co konsumenci mówią o produktach firmy na blogach, vlogach i innych portalach społecznościowych, może wpłynąć na to, jak konsumenci postrzegają produkt i firmę. Ważnym jest zatem, aby firma zainwestowała czas i doświadczenie w wykreowaniu głosu, jakim chce przemawiać.

 

Nr 3 Branding personalny

Osobisty branding to koncepcja, która dotyczy wszystkich. Osobisty branding to ludzie promujący siebie i swoje kariery jako marki. Czy to robi się celowo, czy przez przypadek, wszyscy nieustannie i czasem bezwiednie kreujemy osobistą markę. Przykladem jest serwis społecznościowy LinkedIn , zaprojektowany po to, aby umożliwić osobom tworzenie i udostępnianie profesjonalnych informacji. LinkedIn ma około 500 milionów członków w 200 krajach. Umożliwia uczestnikom tworzenie profili i powiązań z innymi w sieci społecznościowej, która często prowadzi do prawdziwych relacji zawodowych.

 

Zarówno na poziomie organizacyjnym, jak i osobistym, marki są ważne i kształtują percepcję innych. Niesamowicie ważnym jest jednak fakt, aby dokładnie wiedzieć, jak chcemy aby nasza firma widziana byla przez potencjalnego konsumenta oraz zdać sobie sprawę, że pomimo ogromu dostępnych narzędzi do budowania brandingu… ważna jest jakość aniżeli rozmiar!

 

Autor: Ania Drzewiecka | doctoral researcher @ Paris University, France |  konsultant ds wizualnej komunikacji i brandingu

Kontakt: contact@dotinspiring.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Przeglądzie mediów”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 14 lutego

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

UKE: sprzedawane w Polsce smartfony nie zagrażają zdrowiu człowieka. Kontrole wykazały jednak braki w dokumentacjach niektórych urządzeń

Dostępne na naszym rynku smartfony są bezpieczne pod względem ilości emitowanego promieniowania i zgodne z normami zawartymi w obowiązujących dyrektywach – wynika z kontroli przeprowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Nie wszyscy producenci zadbali jednak o skompletowanie odpowiedniej dokumentacji. Konsumenci mogą samodzielnie sprawdzić, czy używane przez nich produkty są zgodne z obowiązującymi przepisami.

Gospodarka

Coraz więcej firm i instytucji zbywa zobowiązania swoich dłużników. Polski rynek wierzytelności w 2017 r. był wart 32 mld zł

W 2018 roku rynek wierzytelności może być wart 40 mld zł, podczas gdy w ubiegłym roku było to o 8 mld zł mniej – wynika z szacunków Konrada Kąkolewskiego, prezesa GetBack SA. Zarząd spółki spodziewa się dużej liczby transakcji. Na większą aktywność po stronie zbywających mogą wpłynąć nowe standardy rachunkowości, które zaczęły obowiązywać na początku tego roku. Przed firmami z branży otwiera się też nowy segment, tzw. kredytów pracujących, czyli nieprzeterminowanych.

Patronat Newserii

Konsument

Wzrost cen energii spowoduje rozwój przydomowych instalacji. Największe szanse na szybki rozwój ma fotowoltaika

Polityka energetyczna oparta na węglu spowoduje nieuchronny wzrost kosztów dla konsumentów, prognozowany na poziomie 4 proc. rocznie – szacują eksperci. To z kolei skłoni gospodarstwa domowe do inwestycji we własne źródła energii. Koszt energii wyprodukowanej przez własną instalację fotowoltaiczną nie przekracza dzisiaj 0,30 zł/kWh. Dane Instytutu Energii Odnawialnej pokazują, że na zamontowanie takich instalacji z roku na rok decyduje się coraz więcej osób.

Konsument

W tym roku spore rewolucje prawne w branży turystycznej. Nowe przepisy zmienią m.in. zasady reklamacji wakacyjnych wyjazdów

Nowe, restrykcyjne prawo o ochronie danych osobowych i ustawa o imprezach turystycznych, która zacznie obowiązywać z początkiem lipca to dwie najważniejsze zmiany legislacyjne, które odczuje w tym roku branża turystyczna. Obawy organizatorów i biur podróży budzi szczególnie nowy termin przysługujący na zareklamowanie wycieczki czy imprezy turystycznej. Dotychczasowy 30-dniowy termin składania reklamacji przez klientów znika. Pojawia się natomiast trzyletni termin przedawnienia roszczeń.

 

Problemy społeczne

Niemal wszystkie osoby po 40 roku życia mają problem ze wzrokiem. Najczęściej niewyraźnie widzą z bliska, szczególnie w słabym oświetleniu

Niemal każda osoba zbliżająca się do 40 roku życia ma problemy ze wzrokiem. Większość narzeka na rozmazujący się tekst i źle widzi z bliskiej odległości. Odpowiada za to prezbiopia, czyli naturalne zmiany w układzie wzrokowym, które zachodzą wraz z wiekiem. Na tę przypadłość cierpi ok. 10 mln Polaków, przeważnie jednak nie wiedzą, w jaki sposób można ją korygować. Okulary progresywne, które pozwalają widzieć wyraźnie na każdą odległość, nosi zaledwie 13 proc. Polaków. Dlatego ruszyła kampania „Czas na wzrok 40+”, która ma propagować wiedzę o prezbiopii i metodach jej korekcji oraz zachęcić do częstszego badania wzroku.