Przegląd mediów

kwiecień 2018

Dobrodzień czeka na „odkorkowanie” miasta

2018-04-10  |  12:48

Dobrodzień doczeka się obwodnicy. Dzięki nowej drodze TIR-y nie będą wjeżdżać do centrum. W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na tę inwestycję. W województwie opolskim w kilku miejscowościach trwają prace budowlane. Najważniejsza inwestycja to budowa obwodnicy Malni i Choruli. Droga ułatwi dojazd do Cementowni Górażdże i Autostrady A4.

Na południe od Dobrodzienia zostanie wybudowana obwodnica, która połączy się z drogą krajową nr 46 i będzie częścią  drogi wojewódzkiej nr 901. Obok drogi powstanie ścieżka pieszo-rowerowa. Dla ułatwienia podróżowania mieszkańców przygotowane zostaną zatoki autobusowe. Wymienione zostanie również oświetlenie wzdłuż drogi. Koszt inwestycji szacuje się na około 65 mln zł, ale ostateczna kwota będzie wiadoma po przetargu.

Jak mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego, obok głównej inwestycji będą budowane drogi gospodarcze i punkt kontrolny dla inspektorów ruchu drogowego. – Jest to jedna z kilku największych planowanych inwestycji w regionie. Przez mieszkańców jest ona od lat oczekiwana. To również usprawnienie ruchu tranzytowego – wyjaśnia Szymon Ogłaza.

Mirosław Sokołowski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu nie przewiduje w pierwszym etapie budowy utrudnień dla kierowców.

– Naszym zamierzeniem jest wyprowadzenie ruchu samochodowego z Dobrodzienia. Zbudowane zostaną dwa ronda. Jedno w miejscu połączenia z planowaną obwodnicą Myśliny oraz drugie przy „Dobrotece”. W chwili budowy rond kierowcy napotkają na utrudnienia. Wtedy zostanie wprowadzony ruch wahadłowy – mówi Sokołowski.

Dodajmy, że w województwie opolskim trwa remont drogi prowadzącej do Zamku w Mosznej (DW 409). Obecnie prowadzone są prace rozbiórkowe istniejącej nawierzchni. Podobnie jak w poprzedniej inwestycji zbudowany zostanie również ciąg pieszo – rowerowy, chodnik, zatoki autobusowe oraz przejścia dla pieszych z azylem.

Aktualnie od strony Prudnika droga jest zamknięta. W drugim etapie przebudowy kierowcy napotkają na utrudnienia od strony Krapkowic. – Jest to ważne połączenie z uwagi na Zamek, który jest naszą atrakcją turystyczną. Po kolejnej inwestycji w Alei Lipowej, będzie można bezkolizyjne dojechać z Prudnika do Mosznej – mówi Ogłaza.

Kolejnym miejscem na mapie trwających inwestycji drogowych są Racławice Śląskie (DW 417). Trwa tam przebudowa mostu na rzece Osobłoga. Remontowana jest również droga między Niemodlinem, a Wydrowicami (DW 405), w Branicach (DW 419), w Kielczy w stronę granicy województwa (DW 901) oraz Przylesiu (DW 401).

Największa trwająca inwestycja drogowa w województwie to budowa obwodnicy Malni i Choruli. Wartość kontraktu to ponad 40 mln zł. Za tę kwotę powstanie ponad 6 km trasy, która ominie miejscowości od północy.

Przypomnijmy, że droga będzie budowana w technologii betonowej. Szacuje się, że na jej wykonanie potrzeba około 28 tysięcy m3 betonu. Obwodnica o długości 6,1 km będzie poprowadzona nowym śladem drogi wojewódzkiej nr 423. Droga, omijając Malnię i Chorulę od północy, doprowadzi ruch do skrzyżowania dróg wojewódzkich 423, 424 oraz 409 – do ronda pomiędzy Krapkowicami a Gogolinem.   Dzięki temu Opole zyska bezpośrednie połączenie z węzłem autostradowym „Gogolin”, a mieszkańcy Malni i Choruli odetchną od ruchu ciężarówek.

Piotr Wrona/Karolina Kondracka

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 10 kwietnia

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Firma

Obawa przez cyberatakami hamuje inwestycje firm w nowe technologie. Tylko zabezpieczenie całej sieci może ograniczyć zagrożenia

W 70 proc. firm obawy przed zapewnieniem odpowiedniego poziomu cyberbezpieczeństwa spowalniają projekty cyfryzacji – wynika z badań firmy Cisco. Obawy są uzasadnione, ponieważ w 2017 roku ponad 80 proc. firm padło ofiarą ataku hakerskiego. Eksperci podkreślają, że zabezpieczenie tylko urządzeń końcowych nie wystarczy, zwłaszcza w przemyśle. Cyberbezpieczeństwo powinno być wbudowane w infrastrukturę sieciową firm i stale uaktualniane w odpowiedzi na nowo wykrywane zagrożenia.

Handel

W tym roku polski e-handel będzie wart prawie 50 mld zł. Większość e-sklepów działa na zagranicznych rynkach, ale sprzedaje tam niewiele

Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku blisko 50 mld zł, a w 2020 roku – już 70 mld zł. To wciąż prężnie rosnący segment sprzedaży, odpowiadający dziś za 7 proc. zakupów przy globalnej średniej na poziomie 10 proc. Polskie e-sklepy w większości są już obecne na zagranicznych rynkach, ale stawiają pierwsze kroki jeszcze dość ostrożnie. Sprzedaż zagraniczna stanowi zaledwie 6 proc. wartości ogółu sprzedaży – wynika z najnowszego raportu „Wyzwania e-commerce”, przygotowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Warunkiem sukcesu za granicą jest dobre przygotowanie i dostosowanie działalności do wymagań zagranicznych klientów.

Firma

Microsoft stworzył modelową Fabrykę Przyszłości. Dzięki nowej technologii będzie można analizować dane z maszyn, planować produkcje i wykrywać awarie

Sektor produkcyjny otwiera się na nowy trend, jakim jest cyfrowa transformacja. Analiza danych zbieranych z maszyn produkcyjnych pozwoli lepiej planować proces produkcji i szybko reagować na potencjalne awarie, a co za tym idzie –ograniczyć koszty napraw. Microsoft stworzył koncept modelowej Fabryki Przyszłości, który pokazuje, jakie korzyści niesie za sobą pełna transformacja cyfrowa całego procesu produkcji. Wyzwaniem dla branży jest zapewnienie bezpieczeństwa nie tylko wykorzystywanych danych, lecz także pracy maszyn i całego procesu wytwarzania.