Dziewczyny w nowych technologiach – podsumowanie drugiej edycji
W ramach inicjatywy, w kwietniu br. z okazji Światowego Dnia Kobiet i Dziewcząt w ICT, odbyła się także konferencja propagująca ideę zwiększenia udziału kobiet i dziewcząt w obszarze nowych technologii. W ramach konferencji przeprowadzono dwa panele tematyczne oraz prezentacje partnerów projektu i fundatorów staży: Motoroli Solutions Polska, CISCO Poland, SAS Institute, Sygnity, Microsoft oraz Telewizji Polskiej S.A. (Ośrodka Technologie). Magdalena Gaj, Prezes UKE, od początku swojej kadencji, w różnorodny sposób zachęca dziewczęta i kobiety do budowania swojej ścieżki edukacji i kariery w sektorze ICT.
– Inicjatywa „Dziewczyny w Nowych Technologiach” jest mi bardzo bliska. W ramach kampanii, chcemy przede wszystkim powiedzieć młodym dziewczętom i kobietom, że ICT to dobry obszar pracy, dzięki któremu jakość ich życia się podniesie, a one zdobędą tak bardzo potrzebną pewność siebie. Według statystyk europejskich tylko 9 proc. kobiet jest programistami, a 19 proc. kobiet jest menedżerami i tyle samo – przedsiębiorcami. Tymczasem w innych sektorach zatrudnienie utrzymuje się na poziomie 54 proc. – podkreśla Magdalena Gaj, Prezes UKE.
Święto Kobiet i Dziewcząt w ICT (Information and Communications Technology) ustanowione zostało przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU) - agendę ONZ ds. nowoczesnych technologii i przypada na każdy ostatni czwartek kwietnia. Związek jest pierwszą organizacją międzynarodową, która zwróciła uwagę na fakt, że sektor ICT rozwija się niezwykle dynamicznie, lecz stereotypowo – przy zdecydowanej przewadze mężczyzn. Przedstawiciele ITU z całego świata zadecydowali, że należy podjąć aktywne działania popularyzujące wśród kobiet i dziewcząt branżę ICT, ponieważ budowanie dojrzałych społeczeństw informacyjnych powinno być zrównoważone w każdym wymiarze. Polska edycja programu „Girls in ICT” została zainicjowana przez Magdalenę Gaj, Prezesa UKE, w 2012 r.
Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł
Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.
Ochrona środowiska
Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.
Motoryzacja
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.