Acuity Appoints Vince De Castro as Director of Marketing
Vince De Castro brings over 15 years of specialised marketing experience within the fintech and online trading sectors. His track record includes leadership roles at brokers such as TopFX, OneRoyal, and FXPrimus, where he consistently delivered marketing strategies that resonated with traders, brokers, and fintech decision-makers alike.
Known for turning complex financial technology into compelling, actionable marketing, Vince has helped numerous brands communicate clearly, connect deeply, and scale rapidly. Prior to joining Acuity, he ran De Castro Media, a boutique agency focused on AI-driven marketing transformation and fractional CMO services for fintech firms and brokers. He is also a regular industry speaker and mentor in the FX/CFD space.
At Acuity, Vince will lead global marketing strategy with a focus on positioning the company’s solutions as must-have growth tools. His goal is to demonstrate how Acuity’s intelligence helps brokers, platforms, and fintech providers attract, engage, and retain traders with smarter, more confident decision-making.
Andrew Lane, CEO of Acuity Trading, commented:
“Vince’s deep experience in fintech and his ability to distil complex tech into clear, meaningful narratives make him the perfect fit for Acuity. As we continue to innovate, we need someone who can champion our clients’ needs, shape our story, and bring even more clarity to the power of our tools. We’re thrilled to have him on board.”
This appointment marks a pivotal step in Acuity’s ongoing mission to deliver market intelligence that drives trader confidence and client growth.
About Acuity
Acuity Trading revolutionised the online trading experience for millions of investors with the introduction of visual news and sentiment tools in 2013. Today, Acuity continues to lead the fintech market with alpha generating alternative data and highly engaging trading tools using the latest in AI research and technology. Acuity’s team of academics, scientists, news and market professionals are dedicated to delivering highly effective data products that bring value to investors of all levels and experience. Flexible delivery options include APIs, MT4/5, plug and play widgets and third party automation services.
Contact Us
https://acuitytrading.com/
Media Contact:
Meredyth Grant
Charlie Charlie One LTD
meredyth.grant|acuitytrading.com| |meredyth.grant|acuitytrading.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

One Week Until SPiCE Southeast Asia 2025 Connects People with Top Industry Leaders
Atlanta Community Food Bank Featured in National Report Highlighting Health Outcomes From 'Food As Medicine' Program
San Diego Comic-Con Fans Discover Why L. Ron Hubbard Books Remain Popular
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.