APFED Celebrates First-Ever World EoE Day on May 22
EoE is often underdiagnosed or misdiagnosed, with many people enduring years of unresolved symptoms such as difficulty swallowing, food getting stuck, and persistent heartburn before receiving a diagnosis. If left untreated, EoE can lead to scarring and narrowing of the esophagus.
"EoE can greatly impact daily life, yet many people cope with symptoms for years without answers," said Mary Jo Strobel, Executive Director of APFED. "This World EoE Day – the first ever – we’re encouraging people around the globe to spread awareness of EoE and talk to a doctor if they recognize symptoms of EoE in themselves or a loved one."
As part of the campaign, APFED is disseminating a variety of resources, including:
• A World EoE Day webpage featuring downloadable graphics, sample social media posts, and educational resources to empower individuals to raise awareness in their own communities
• The "Could it be EoE?" tool to help individuals recognize common symptoms and guide conversations with healthcare providers
• A Specialist Finder to connect patients with clinicians experienced in diagnosing and managing EoE
In addition, APFED will raise awareness through a World EoE Day social media campaign in collaboration with influencers to amplify the message and reach broader audiences.
To learn more and access the resources above, please visit apfed.org/eoeday.
APFED’s celebration of World EoE Day is supported by Abbott, Global Allergy & Airways Patient Platform, mBIOTA, Sanofi, Regeneron, and Takeda Pharmaceuticals America, Inc.
About American Partnership for Eosinophilic Disorders (APFED)
Founded in 2001, the American Partnership for Eosinophilic Disorders (APFED) is a 501(c)(3) nonprofit organization dedicated to improving the lives of those affected by eosinophil-associated diseases through education, research, advocacy, and support. For more information or to join APFED’s efforts, visit www.apfed.org.
Mary Jo Strobel
American Partnership for Eosinophilic Disorders
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

OneIsAll Brings Peace of Mind to Summerfest Fans with Smart Pet Care Solutions
SilverTech Recognized with Industry Website Design and Development Award for Two Financial Clients
Barcelona Technology School and SNATIKA Forge Strategic Partnership to Launch Global Doctorate Programs
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.