Black Unicorn Factory Sets U.S. Record as Largest Black-Owned Venture Capital Firm, using Alternative Funding
Black Unicorn Factory redefines venture capital with SEC-compliant non-cash investments.
This landmark achievement signals a transformational shift in the venture capital landscape. Unlike traditional firms that rely solely on cash-based investing, BUF leverages non-traditional, SEC-compliant methods rooted in the concept of "cash or other consideration" as allowed under exemptions like Reg CF, Reg C, Reg D, Reg A, and Rule 701.
Through pioneering strategies such as equity-for-effort, stock-for-barter, and the flagship Follow Me For Equity (FMFE) program, BUF democratizes investment, extending capital access to gig workers, influencers, and communities historically excluded from startup equity.
“Many have overlooked the power of ‘other consideration’ under SEC rules. We’ve used it to fuel businesses—especially those owned by minorities—who just needed a different path to capital and scale,” said Johnny Stewart, Founder and CEO of Black Unicorn Factory.
BUF’s inclusive approach turns value creation into equity. From social media engagement and influencer reach to strategic partnerships and gig-based work, contributors earn stock through measurable efforts, all tracked and disclosed via audit-ready general ledger entries.
With a digital network exceeding 120 million social media impressions, BUF combines financial and cultural capital to redefine what a venture capital firm can be. It’s not just a fund—it’s a movement empowering a new generation of diverse entrepreneurs and community-driven investors.
About Black Unicorn Factory
Black Unicorn Factory is a Los Angeles-based venture catalyst committed to democratizing access to capital. By leveraging SEC-authorized non-traditional investing, BUF empowers underrepresented founders and communities to build, scale, and succeed in the innovation economy.
JOHNNY STEWART
BLACK UNICORN FACTORY
+ +1 310-362-6999
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Automotive Cybersecurity Market Trajectory, from USD 7.23 Billion (2021) to USD 32.41 Billion (2030) with 16.6% Growth
Auto Finance Market to Hit $5.6 Trillion by 2031, Fueled by Digital Lending Platforms and Vehicle Ownership Trends
U.S. Auto Extended Warranty Market to Soar to $24.48 Billion by 2030, Fueled by Segmented Applications
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.