Bluegrass Ridge TV Celebrates 25 Years as the Premier Broadcast Destination for Bluegrass Music
"The MTV for Bluegrass Music" Continues to Spotlight Genre Icons and Rising Stars Worldwide
NASHVILLE, TN, UNITED STATES, June 5, 2025 /EINPresswire.com/ -- Bluegrass Ridge TV, the trailblazing weekly television program hailed as “the MTV for bluegrass music,” proudly celebrates its 25th year of production in 2025. As the largest broadcast show dedicated to bluegrass music in the world, Bluegrass Ridge remains the go-to destination for fans and artists alike, offering an unmatched showcase of bluegrass music videos, exclusive interviews, and behind-the-scenes content.Airing on multiple television networks and stations globally, Bluegrass Ridge, a production of Nashville-based CJM Productions, has consistently delivered high-quality programming that highlights both legendary and emerging bluegrass talent. The show features music videos from top-tier artists such as Rhonda Vincent, Ricky Skaggs, Darin and Brooke Aldridge, and IIIrd Tyme Out, among many others.
In addition to its rich music video lineup, each half-hour episode includes in-depth artist interviews or rare behind-the-scenes looks into the making of music videos, giving fans a deeper connection to the stories behind the songs.
”Over 25 years ago I noted the growth and loyal fan base of bluegrass music,” says Jeff Moseley, President of CJM Productions. “There were few outlets for Bluegrass artists to expand their brand via television, so I created Bluegrass Ridge to offer a television platform for artists and the artform. Television outlets embraced Bluegrass Ridge and our coverage has grown tremendously.”
Bluegrass Ridge is hosted by Daniel and Carolyn Routh, [pictured] the husband-and-wife duo at the heart of Nu-Blu, a top Billboard-charting bluegrass band. With their authentic connection to the genre and dynamic on-screen presence, the Routh’s bring warmth, insight, and credibility to the show’s unique format.
“Daniel and Carolyn do an amazing job and are crucial to the success of Bluegrass Ridge due to their deep passion for the music,” Moseley says.
With its continued growth, global reach, and commitment to showcasing the very best of bluegrass, Bluegrass Ridge TV enters its 25th year stronger than ever, celebrating a legacy of excellence and looking ahead to a bright future in music television. The program airs on multiple platforms and networks with affiliates in more than 200 markets worldwide.
“For 25 years, Bluegrass Ridge has been more than just a show—it's been a bridge between artists and fans, and a platform to preserve and promote the rich tradition of bluegrass music,” said Daniel Routh. “We’re honored to carry that torch and bring bluegrass into homes around the world every week.”
Claire Ratliff
PLA Media
+1 615-476-3200
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Global Snared Devices Market: A Surging Demand for Minimally Invasive Surgical Tools
Aviation Lubricants Market Size Expected to Reach $2.84 Billion by 2027
Building Trust in Indian Fintech: CloudIBN's Robust VA&PT Solutions
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.